Permalänk

Bitfenix Prodigy mod - behöver hjälp!

Tjänare Sweclockare!

Nu är det så att jag hade tänkt att uppgradera mitt system till ett mITX Haswell system och sålt allt förutom PSU:n, tornkylaren och mitt grymma grafikkort ASUS GTX 680 DirectCU II OC 2 GB (tripple pci-slot varianten) som jag skaffade i för nära ett år sedan. Här kommer problemet - grafikkortet får inte plats i mitt Bitfenix Prodigy!!

Problemet är att jag köpte chassit begagnat och vill gärna behålla det men samtidigt så vill jag behålla mitt trogna grafikkort.. Finns det någon modguide ni kan rekommendera för att få plats kortet? Har googlat lite och finns folk som har flyttat moderkortet mer åt vänster (om man kollar på chassit bakifrån) men detta är någt jag vill undvika då jag ändå har ett mITX kort och inte mATX som många av moddarna har använt sig av. Här mätt kortet och chassit och det verkar som att jag får ta och skära ut sidplåten då grafikkortet sticker ut lite ur chassit + att jag måste hitta en 3x PCI-bracket som jag kan installera istället för den befinitliga 2x PCI bracket (tips om vart sådana finns?).

Någon som gjort/sett något liknande min idé?

Permalänk
Skrivet av battlefield4life:

Tjänare Sweclockare!

Nu är det så att jag hade tänkt att uppgradera mitt system till ett mITX Haswell system och sålt allt förutom PSU:n, tornkylaren och mitt grymma grafikkort ASUS GTX 680 DirectCU II OC 2 GB (tripple pci-slot varianten) som jag skaffade i för nära ett år sedan. Här kommer problemet - grafikkortet får inte plats i mitt Bitfenix Prodigy!!

Problemet är att jag köpte chassit begagnat och vill gärna behålla det men samtidigt så vill jag behålla mitt trogna grafikkort.. Finns det någon modguide ni kan rekommendera för att få plats kortet? Har googlat lite och finns folk som har flyttat moderkortet mer åt vänster (om man kollar på chassit bakifrån) men detta är någt jag vill undvika då jag ändå har ett mITX kort och inte mATX som många av moddarna har använt sig av. Här mätt kortet och chassit och det verkar som att jag får ta och skära ut sidplåten då grafikkortet sticker ut lite ur chassit + att jag måste hitta en 3x PCI-bracket som jag kan installera istället för den befinitliga 2x PCI bracket (tips om vart sådana finns?).

Någon som gjort/sett något liknande min idé?

Dold text

Det du ber om är inte jätte enkelt, antingen får du slipa ur en extra slot på botten utav PCI-E bracktsen om det finns plats. Flyttar du moderkortet måse du borra nya hål å sätta i nya distanser. Det är ett riktigt pill jobb det. Enda tipset är att du youtuber "Prodigy Mod" finns ett par då chassit e populärt å modda.

Permalänk

Mjo kollat lite på andra byggen och så men har inte hittat det sättet jag tänker mig att göra det på. Såg någonstans rätt så längesedan när Prodigyn kom ut ett bygge som gjorde precis som jag tänker mig men hittar inte länken längre Aja, blir nog att skissa själv och försöka komma på ett bra sätt!

Tips på var man kan köpa PCI brackets kvarstår

Permalänk
Medlem

Skära i sidoplåten är inte att rekommendera. Den är tjock som fan som du sett och det är svårt att få till bra. Jag mitt tips är att antingen köra custom vattenkylning (som är underbart i detta chassi) eller köpa en ny moderkprtsplåt och ist skära ut så det passar på baksidan. Gör så så att du behåller 3 slots på plåten och förskjut den i sidan så det får plats.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻