Förstagångsanvändare på SSD samt Win 8

Permalänk
Medlem

Förstagångsanvändare på SSD samt Win 8

Hej.

Fick just hem min Samsung 840 EVO 500GB SSD och Windows 8.

Tanken är att jag ska försöka installera detta nu och börja med just Win 8.

Frågorna jag har är

1: Bios. Hur viktigt är det med att uppdatera Bios innan man sätter in en SSD? Har ett Asus P8P67-M B3 moderkort och läst på flera ställen om folk som misslyckats med att uppgradera sin Bios och sen hamnat i problem då det avbrytits eller liknande.

2: Det där achi eller vad det nu hette var iaf aktiverat i min Bios. Behövs nån mer förberedelse innan jag kör igång eller är denna disk bara att tuta och köra?

3: Win 7 som jag har nu samt alla spel installerade på tänkte jag göra som så att jag drar ut den, eller snarare alla diskar helt och bara har SSD´n inkopplad + Win 8 skivan. Dock när jag är klar och kopplar in min nuvarande disk med W7 på, kan jag då börja flytta spel med savefiler etc på ett säkrare sätt utan att det blir strul? Har haft problem med molnlagring X antal ggr samt att jag blivit av med alla installerade Steamspel flertalet ggr med.

Därav tänkte jag spontant att jag börjar flytta de spelen jag vill ha kvar och spela när W8 är installerat och klart. Är det nån risk att båda Windows vill starta samtidigt då eller kommer Windows 8 starta utan problem med W7?

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Avstängd

Svar på dessa frågor och flera andra fås genom att använda sökfunktionen här på forumet finns ju garanterat iaf 100+ trådar som går igenom denna process.

Visa signatur

Chassi: Coolermaster HAF XB PSU: Silverstone Strider 850W, MB: MSI Z87-G45, CPU: Intel I5-4670K @ 4,2Ghz (Corsair H100i), GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: Kingston HyperX 16Gb DDR3 1600Mhz, HDD: 2x Samsung F3 7200rpm 1TB, SSD: Samsung 830 series 128Gb, OS: Win 8.1, Skärmar: LG 55" FullHD & Dell 23'' UltraSharp U2312HM.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WongFeiHung:

Svar på dessa frågor och flera andra fås genom att använda sökfunktionen här på forumet finns ju garanterat iaf 100+ trådar som går igenom denna process.

Jag hittar mer frågor så som uppgradera från win 7..clona disken etc, så därav frågar jag om just mina frågor mer detaljerat då det är just dem jag undrar om.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nompario:

Hej.

Fick just hem min Samsung 840 EVO 500GB SSD och Windows 8.

Tanken är att jag ska försöka installera detta nu och börja med just Win 8.

Frågorna jag har är

1: Bios. Hur viktigt är det med att uppdatera Bios innan man sätter in en SSD? Har ett Asus P8P67-M B3 moderkort och läst på flera ställen om folk som misslyckats med att uppgradera sin Bios och sen hamnat i problem då det avbrytits eller liknande.

2: Det där achi eller vad det nu hette var iaf aktiverat i min Bios. Behövs nån mer förberedelse innan jag kör igång eller är denna disk bara att tuta och köra?

3: Win 7 som jag har nu samt alla spel installerade på tänkte jag göra som så att jag drar ut den, eller snarare alla diskar helt och bara har SSD´n inkopplad + Win 8 skivan. Dock när jag är klar och kopplar in min nuvarande disk med W7 på, kan jag då börja flytta spel med savefiler etc på ett säkrare sätt utan att det blir strul? Har haft problem med molnlagring X antal ggr samt att jag blivit av med alla installerade Steamspel flertalet ggr med.

Därav tänkte jag spontant att jag börjar flytta de spelen jag vill ha kvar och spela när W8 är installerat och klart. Är det nån risk att båda Windows vill starta samtidigt då eller kommer Windows 8 starta utan problem med W7?

Du bör uppdatera BIOS till senaste version innan du installerar ett nytt operativsystem.

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Du bör uppdatera BIOS till senaste version innan du installerar ett nytt operativsystem.

Jo det känns smidigast, men tanken är om det är nån större risk med att göra det efter att man läst om folks problem?
Nån skillnad på att göra det i Bios direkt eller ska det göras via usb-sticka helst?

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem

Snabbfråga även om BIOS. Ska jag uppgradera den då till nyaste för Windows 7 eller för 8?
Jag har W7 nu men ska ju göra en ren installation till Win 8, så vad uppgraderar jag BIOS med?

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem

Ifall det är moderkortet i din signatur så är det antagligen bäst att uppdatera BIOS med EZ Flash 2. Det är inte rekommenderat att uppdatera BIOS inifrån Windows.

Här är en instruktionsfilm från Asus
http://www.youtube.com/watch?v=NQKQj_aASCQ

Permalänk
Medlem

Tänk på att inte uppdatera för många versioner från din nuvarande (förmodat gamla). Har haft ett sådant ärende med just ASUS där både ÅF (Inet) och tillverkaren (ASUS) sa att jag borde ha uppgraderat BIOS stegvis för att försäkra mig om att det fungerade som det skulle.

I mitt fall rörde det sig om 4 version totalt, jag gick rakt på den fjärde uppdateringen som fanns på deras hemsida, resultatet var ett trasigt moderkort men fick ett nytt på garantin.

Visa signatur

NAS: DS918+
Laptop: Macbook Pro M1 Max 16", 1TB, 32 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Tänk på att inte uppdatera för många versioner från din nuvarande (förmodat gamla). Har haft ett sådant ärende med just ASUS där både ÅF (Inet) och tillverkaren (ASUS) sa att jag borde ha uppgraderat BIOS stegvis för att försäkra mig om att det fungerade som det skulle.

I mitt fall rörde det sig om 4 version totalt, jag gick rakt på den fjärde uppdateringen som fanns på deras hemsida, resultatet var ett trasigt moderkort men fick ett nytt på garantin.

Oj. Ja detta är anledningen till varför jag hellre frågar en gång extra!
Jag ska ut i bios nu titta vad det står samt vilken version jag har. Brb.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Sötast
Skrivet av Nompario:

Hej.

Fick just hem min Samsung 840 EVO 500GB SSD och Windows 8.

Tanken är att jag ska försöka installera detta nu och börja med just Win 8.

Frågorna jag har är

1: Bios. Hur viktigt är det med att uppdatera Bios innan man sätter in en SSD? Har ett Asus P8P67-M B3 moderkort och läst på flera ställen om folk som misslyckats med att uppgradera sin Bios och sen hamnat i problem då det avbrytits eller liknande.

2: Det där achi eller vad det nu hette var iaf aktiverat i min Bios. Behövs nån mer förberedelse innan jag kör igång eller är denna disk bara att tuta och köra?

3: Win 7 som jag har nu samt alla spel installerade på tänkte jag göra som så att jag drar ut den, eller snarare alla diskar helt och bara har SSD´n inkopplad + Win 8 skivan. Dock när jag är klar och kopplar in min nuvarande disk med W7 på, kan jag då börja flytta spel med savefiler etc på ett säkrare sätt utan att det blir strul? Har haft problem med molnlagring X antal ggr samt att jag blivit av med alla installerade Steamspel flertalet ggr med.

Därav tänkte jag spontant att jag börjar flytta de spelen jag vill ha kvar och spela när W8 är installerat och klart. Är det nån risk att båda Windows vill starta samtidigt då eller kommer Windows 8 starta utan problem med W7?

Kolla din moderkortstillverkares webbplats och läs igenom de olika biosversionerna och jämför med din egen - skulle det inte finnas någon information om t.ex ökad kompatibilitet av Windows 8 och eller av SSD så finns det ingen anledning för dig att uppdatera BIOS.

If it ain't broke, don't fix it.

Skrivet av strejf:

Du bör uppdatera BIOS till senaste version innan du installerar ett nytt operativsystem.

If it ain't broke, don't fix it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xtQ:

Tänk på att inte uppdatera för många versioner från din nuvarande (förmodat gamla). Har haft ett sådant ärende med just ASUS där både ÅF (Inet) och tillverkaren (ASUS) sa att jag borde ha uppgraderat BIOS stegvis för att försäkra mig om att det fungerade som det skulle.

I mitt fall rörde det sig om 4 version totalt, jag gick rakt på den fjärde uppdateringen som fanns på deras hemsida, resultatet var ett trasigt moderkort men fick ett nytt på garantin.

Detta är vad jag möts av.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Kolla din moderkortstillverkares webbplats och läs igenom de olika biosversionerna och jämför med din egen - skulle det inte finnas någon information om t.ex ökad kompatibilitet av Windows 8 och eller av SSD så finns det ingen anledning för dig att uppdatera BIOS.

If it ain't broke, don't fix it.

If it ain't broke, don't fix it.

Version 3703
P8P67-M BIOS 3703
Enhance compatibility with some PCIE device.

Version 3701
P8P67-M BIOS 3701
Fixed onboard & add-on VGA card compatibility issue.

Version 3608
P8P67-M BIOS 3608
1.Improve compatibility with Windows 8 OS.
2.Improve system stability.
3.Enhance compatibility with some USB devices.
4. Fixed Nvidia GTX 680 hang when runing with UEFI driver.
5.Support new CPUs. Please refer to our website at: http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx?SLanguage=...

Win 8 stabiliteten lades in sist för tre versioner sedan alltså.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem

Du kör nog UEFI och inte bios, och se till att installera Windows 8 i UEFI mode för snabbare uppstart o lite annat gött kolla sign för guide eller googla.

//

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

Du kör nog UEFI och inte bios, och se till att installera Windows 8 i UEFI mode för snabbare uppstart o lite annat gött kolla sign för guide eller googla.

//

Gamla goda tiden med plug and play! Nu ska man ju jobba på NASA bara för att slänga in ett nytt OS verkar det som.
Jahapp det ser ut att bli en kaffe på detta då och lite klia i skallen.

Säkert jättesimpelt, men allt har sin förstagång.

Dock en fråga om jag nu har detta UEFI och inte bios. Behöver jag fortfarande uppdatera nåt då innan jag slänger in W8?

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nompario:

Gamla goda tiden med plug and play! Nu ska man ju jobba på NASA bara för att slänga in ett nytt OS verkar det som.
Jahapp det ser ut att bli en kaffe på detta då och lite klia i skallen.

Säkert jättesimpelt, men allt har sin förstagång.

Dock en fråga om jag nu har detta UEFI och inte bios. Behöver jag fortfarande uppdatera nåt då innan jag slänger in W8?

haha nejdå! Alltså UEFI är det grafiska gränssnittet som ersätter BIOS som har ett par år på nacken, fördelarna blir snabbare uppstart snabbare POST snabbare avstänging med mera.

Det du behöver göra är igentligen att formatera din USB boot sticka i FAT32 så att UEFI kan läsa och installera Windows ifrån den, utöver det är det bara att köra

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

haha nejdå! Alltså UEFI är det grafiska gränssnittet som ersätter BIOS som har ett par år på nacken, fördelarna blir snabbare uppstart snabbare POST snabbare avstänging med mera.

Det du behöver göra är igentligen att formatera din USB boot sticka i FAT32 så att UEFI kan läsa och installera Windows ifrån den, utöver det är det bara att köra

Phew.. Började låta lite Mission Impossible här
Dock går det lika bra förstod jag det som att jag kopplar in min SSD samt dvdläsaren och sedan bootar från dvd skivan?

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nompario:

Phew.. Började låta lite Mission Impossible här
Dock går det lika bra förstod jag det som att jag kopplar in min SSD samt dvdläsaren och sedan bootar från dvd skivan?

japp det fungerar utmärkt, och DVD spelaren klarar UEFI så bara köra

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oneone:

japp det fungerar utmärkt, och DVD spelaren klarar UEFI så bara köra

Sweet! Då har jag snart ny burk...eller ett rum fullt av svordommar och ett avdammat gameboy!

Btw. Vet du något om ifall man törs lämna detta som det är?

Klistermärket är fäst på vänstersidan, men sitter sedan mer hängandes i luften så att säga över resten av klistermärket.

Det står att waranty void if removed, men ska det sitta sådär?
Ingen risk att det blir nån vajsing i komponenterna eller smälter fast eller nåt?

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem

Nästa problem.

Vid installation av grafikkortet så ligger det emot SATA6gb portarna, så kablarna viker sig och ligger under lite press.
Om jag kopplar in SSD´n på SATA3 uttagen som ligger en bit nedanför men då inte få grafikkortet på sig, kommer detta dra ner hastigheten till bara hälften?

*EDIT*

Problemet löst. Vände på kablarna och tog de vinklade kontakterna till uttagen och då kunde grafikkortet placeras ovanpå utan tryck.

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem

Jag instämmer i att man inte bör uppdatera BIOS om man inte har några problem eller ser direkta fördelar vid en efterföljande installation; det kan behövas vid något specifikt problem, eller om man t.ex. har original-BIOS men ska installera en processor som lades till något senare, eller om annan support har utökats, t.ex. minnen.

Skrivet av Nompario:

Dock en fråga om jag nu har detta UEFI och inte bios. Behöver jag fortfarande uppdatera nåt då innan jag slänger in W8?

Nu vet jag inte om jag uppfattade din skärmdump korrekt, men om du har version 1002, från maj 2011, och man har ökat kompatibilitet med Windows 8 under 2012 etc. så borde det väl vara idé att uppdatera, enl. den information jag kan se här:
http://www.asus.com/Motherboards/P8P67M/HelpDesk_Download/

Vad gäller UEFI, och de fördelar som Oneone nämnde, samt om installationsprocessen, finns det en video från Asus på deras PCDIY-kanal.
http://www.youtube.com/watch?v=amwujljr7pY

Men nu är du säkert klar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Osprey:

Jag instämmer i att man inte bör uppdatera BIOS om man inte har några problem eller ser direkta fördelar vid en efterföljande installation; det kan behövas vid något specifikt problem, eller om man t.ex. har original-BIOS men ska installera en processor som lades till något senare, eller om annan support har utökats, t.ex. minnen.

Nu vet jag inte om jag uppfattade din skärmdump korrekt, men om du har version 1002, från maj 2011, och man har ökat kompatibilitet med Windows 8 under 2012 etc. så borde det väl vara idé att uppdatera, enl. den information jag kan se här:
http://www.asus.com/Motherboards/P8P67M/HelpDesk_Download/

Vad gäller UEFI, och de fördelar som Oneone nämnde, samt om installationsprocessen, finns det en video från Asus på deras PCDIY-kanal.
http://www.youtube.com/watch?v=amwujljr7pY

Men nu är du säkert klar.

Jo jag gjorde som så att jag installerade allt efter så gott tycke som möjligt, och det gick faktiskt perfekt första försöket.
Dock gjorde jag inget åt Bios eller UEFI, utan jag tänkte som så att om något installeras av sig självt så är det helt ok, men gör det inte det så får det vara så.

Skulle jag upptäcka problem med instabilitet eller liknande så är det inte värre än att jag installerar om Windows då samt gör den updaten som behövs

Grafikkortet tog litet id att installera och enligt bilder på nätet så verkar folk ha sin sticker sitta fast på undersidan så..det ska väl vara så antar jag.
Kalasbra hjälp här som vanligt så ytterst tacksam

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Medlem

Testade just att spela ett par matcher i BF4 med höga settings och ganska full fart på skärmen. Tempen efteråt i coretemp visade som högst 76 grader. Låter det som kylningen är acceptabel?

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nompario:

Testade just att spela ett par matcher i BF4 med höga settings och ganska full fart på skärmen. Tempen efteråt i coretemp visade som högst 76 grader. Låter det som kylningen är acceptabel?

Mycket acceptabel! Kör på i vind!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Mycket acceptabel! Kör på i vind!

Kalas

Ska ge mig på att byta kylare nu till sommaren iofs men skönt att veta att det är lugna puckar fram tills det iaf

Visa signatur

ASUS PRIME Z370-A - Intel Core i5 8600K 3.6 GHz 9MB - Corsair Hydro H115i - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000MHz CL15 Vengeance RGB - ASUS GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC V2 - Corsair Carbide Air 540 - Corsair RM750x 750W - Samsung SSD EVO Basic 840-Series 500GB - Samsung 32'' Odyssey C32G75 Curved (1000R) 240 Hz QLED - Windows 10 Eng 64-bit