Behöver hjälp! Drivrutinerna till grafikkortet fungerar inte

Permalänk

Behöver hjälp! Drivrutinerna till grafikkortet fungerar inte

Igår så försökte jag installera mina gamla drivrutiner (12.6) till mitt AMD 7950 för att jag skulle kunna köra MC utan att det krashade. Nu har jag dock åkt på större problem. Jag har gjort enligt beskrivning som man ska men nu lägger bara Catalyst control center av så fort jag startar datorn och det går varken att starta några spel eller skype.

Om någon skulle kunna hjälpa mig med min knipa så vore det snällt!

Permalänk
Medlem

Låter som de gamla drivrutinerna samt CCC inte blev korrekt avinstallerade. Skulle råda dig att testa denna och sedan installera de gamla 12.6 efter det. http://support.amd.com/en-us/kb-articles/Pages/AMD-Clean-Unin...

Visa signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Permalänk
Hedersmedlem

*Trådar sammanfogade*

Obeservera att det inte ät tillåtet att korsposta (skapa flera trådar om samma frågeställning). Är man osäker på placering av sin tråd går det bra att kontakta moderator eller anmäla sin egen tråd, då kommer vi gärna och hjälper till.

Citat:

§ 3.3 Det är inte tillåtet att skapa flera trådar om samma ämne (så kallad korspostning). Detta gäller oavsett om trådarna placeras i samma forumdel eller i olika forumdelar. Om en moderator har låst en tråd är det inte tillåtet att skapa en ny tråd om samma ämne. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

screamin-daemon/moderator

On topic: Testa avinstallera gamla drivrutiner med Driver sweeper i felsäkert läge. Programmet är gratis.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...