Dålig internet efter installation av ssd. Trådlöst.

Permalänk
Medlem

Dålig internet efter installation av ssd. Trådlöst.

Hallå!

Har en stationär dator med ett internt nätverkskort som heter: tp-link tl-wn881nd

Hade en hdd innan med allt på och så köpte jag en ssd och installerade om windows på den. När det var klart så hade jag väldigt dåligt internet och jag hade råkat installera drivrutenerna 2 ggr och sånt så jag omformaterade min ssd igen och installerade om allt på nytt. Men jag har fortfarande jätte dpligt internet.

Det står att jag har bra täckning men jag kan inte ens kolla på en youtube video på 720p utan att det laggar och inte laddar osv. Samma när jag ska uppdatera windows så tar det hundra år och ibland så "försvinner" internet och sidorna laddas inte på ett tag, men det visar fortfarande bra teckning och bredbandskollen.se säger att jag har bra internet. Vet att det inte är super men det borde ju klara youtube på 720p iaf. tar imot i 10mb/s och skickar i 1mb/s

Så vad tror ni är felet, har avinstallerat och installerat om drivrutinerna till det trådlösa nätverkskortet och plockat ut det och in det och dammat av osv.

Jag jag ha råkat stöta till det när jag fixat med datan så något är sönder eller vad kan det va?

Permalänk
Medlem

Har du installerat övriga drivisar? Chipset och liknande?

Visa signatur

---

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gorian:

Har du installerat övriga drivisar? Chipset och liknande?

ja jag har en cd skiva till mitt moderkort och där så installerade jag ngt som hete LAN drivrutiner så det borde ju vara det och ja, allt som rekomenderades att installeras har jag installerat från den.

Samt så har jag gpu drivrutiner installerade.

Vad menar du exakt med chipset osv?

Permalänk
Rekordmedlem

En möjligt orsak är att ssdn orsakar radiostörningar eller att du skadade nått när du monterade den, kan du prova med hddn igen och se vad som händer ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

njä har ju installerat bort allt från den så jag har inget os på den så det pallar jag nog inte göra, speciellt inte med mitt dåliga internet xD

Ja kanske det, men hur ska man motverka dessa möjliga störningar då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

En möjligt orsak är att ssdn orsakar radiostörningar eller att du skadade nått när du monterade den, kan du prova med hddn igen och se vad som händer ?

a

Permalänk
Rekordmedlem

Den ska inte störa om den är ok därför vore det bra att kunna felsöka det och byta ut den om den är kass.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Är det samma version av os som innan? Är det lagligt/uppdaterat.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Den ska inte störa om den är ok därför vore det bra att kunna felsöka det och byta ut den om den är kass.

Skrivet av rinosaur:

Är det samma version av os som innan? Är det lagligt/uppdaterat.

Det är samma os som innan, inte 100% uppdaterat eftersom att den inte vill hämta hem uppdateringarna för att det är ngt mysko med internet just nu. Det är 100% lagligt. Köppte precis min ssd så den borde ju inte vara kass xD