Permalänk

Samsung SSD EVO

Har köpt en ny ssd disk och när jag har lagt in OS och väntar ca 10 min och skall starta om datorn blir den svart och sen ser man musen i mitten sedan händer det ingenting mer.

Nu kommer det upp att det inte gick att slutföra formateringen på den

Någon som kan eller vet vad jag gör för fel ?

Permalänk

Testat annan kabel till SSD'n o annan port? Kan vara en port som inte funkar, så var det för mig.

Permalänk

Har provat bytt kablar och andra utgångar men det fungerar med min andra WD raptor disk

Skrivet av MuffinManxD:

Testat annan kabel till SSD'n o annan port? Kan vara en port som inte funkar, så var det för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av martin_xxx:

Har köpt en ny ssd disk och när jag har lagt in OS och väntar ca 10 min och skall starta om datorn blir den svart och sen ser man musen i mitten sedan händer det ingenting mer.

Nu kommer det upp att det inte gick att slutföra formateringen på den

Någon som kan eller vet vad jag gör för fel ?

Kan vi backa bandet. Vad är det du vill göra? Eventuell formatering (som man inte behöver göra) sker innan OS installeras. En så tydlig beskrivning av syfte och utrustning som möjligt underlättar för alla parter.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dr.Mabuse:

Kan vi backa bandet. Vad är det du vill göra? Eventuell formatering (som man inte behöver göra) sker innan OS installeras. En så tydlig beskrivning av syfte och utrustning som möjligt underlättar för alla parter.

Exakt min tanke; vad har gjorts innan; vad såg du i BIOS/UEFI?

Permalänk

http://www.msi.com/product/mb/890FXAGD65.html
en amd FX-8350
2 st Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL10
corsair tx850w nätag
XFX Radeon HD5850 Black Edition
Samsung 840 EVO Basic 250GB SSD som inte fungerar

Jag skulle lägga in OS på denna ssd det gick ju bra sedan la ja in drivrutiner på den fungerade och när jag skulle starta om den så gjorde den det, vid uppstarten så blev skärmen hel svart och en stor vit mus som gick att röra på men inget mer hände provade att formatera om den och lägga in det igen men samma fel.

satt in min gamla som jag hade OS på och det fungerade så då tog jag ssd och satt den i andra utgången men då kom den upp på datorn men då kom det upp "Du måste formatera innan du kan använda denna" så jag provade det men då kom det upp "det gick inte att slutföra formateringen"

Så där är jag nu

Skrivet av Dr.Mabuse:

Kan vi backa bandet. Vad är det du vill göra? Eventuell formatering (som man inte behöver göra) sker innan OS installeras. En så tydlig beskrivning av syfte och utrustning som möjligt underlättar för alla parter.

Permalänk

Den om upp i BIOS så jag såg den hittade ssd och det där andra vet jag inte vad är är inte så bra på datorer

Skrivet av Osprey:

Exakt min tanke; vad har gjorts innan; vad såg du i BIOS/UEFI?