Abonnemang till Galaxy S4a, surf prio?

Permalänk
Medlem

Abonnemang till Galaxy S4a, surf prio?

Fått tag på en S4 som jag kommer ha lite och behöver ett abonnemang till den.

Är ute efter surf prio, helst iaf 2-3gb per månad.
Ringer kanske 20-30 samtal i månaden bara och 30-40 sms.

Så surfen är prio, men alla har ju lite surf och oändligt med ringa och sådant skräp som jag inte vill betala för.

Tre är dom enda som har vettigt surf abonnemang verkar det som?
Men hur är det med dom nu för tiden, är deras surf inte långsammare än alla andras 4g nät?

Permalänk
Medlem

Har tre själv till min Samsung s4a och tele2 till min nokia 1020 och min gamla iphone 5. Såg ingen skillnad på någon av telefonerna i hastighet av surfen, bara att tele2s tog slut fort. Just nu här jag är får jag snabbare surf med tre.

Permalänk
Medlem

får 30-40mbit så jag har svårt att tro att deras nät skulle vara långsammare än andras. Kan inte göra annat än rekommendera tre, Tre Pott 199 med 3gb surf tillägget borde funka bra, då har du 100kr kvar i månaden att ringa och skicka sms för.

Men du kan också ta det här erbjudandet på LG G2 med tre total 5g för 299 i månaden, sälja G2an för 2500kr så får du 5gb i månaden, fria sms och samtal för samma pris som att köpa bara ett abonnemang.

https://www.tre.se/privat/erbjudanden/Mobiler/Rabatt-pa-LG-Ne...

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Tackar för infon, kanske slår till på 3 då.
Var väl mest tanken att den inte använder 4g, typ som det där hallon bara använder 3g.

Glömde bort att 3 hade 3pott också, det låter ju faktiskt perfekt.
Kollade bara på deras surf men behöver inte riktigt 5gb och 199:- var lite mycket. Så 3pott 199 och ta en del surf där blir helt utmärkt.

Permalänk
Medlem

Beroende lite på vart du bor..

I vilket fall, jag skulle slå en titt på Tele2 Kompis - Där betalar du per samtal men här får du mer surf för pengarna.
10GB SURF för 299:-
2GB för 149:-

http://www.tele2.se/mobilabonnemang/abonnemang.aspx

Samt är det Telenor och Tele2 som har de bästa 4G nätet idag, extremt nöjd med 4G på min S3:a.

Visa signatur

Hello. x99

Permalänk
Medlem

Någon som vet varför priset blir 298:-?

http://i.imgur.com/12r6wYR.png

Det står 298kr hela vägen till sista steget, borde ju dras av där vid total månadskostnad tycker man, men icke.

EditDet var en bugg sa dom när jag ringde (en bugg dom tydligen inte fixat)
Blev ett 3total 99:- med 3gb surf för 99:-, så ja betalar för 3gb surf mer eller mindre.
Ringer så sjukt lite så ingen mening att betala för extra samtal. Även om minutkostnaden är 0.69:- blir det kanske en 50-60kr i månaden o ringa med det.

Surfen som är viktigare, 1gb är för lite som halebop rubbet liten osv, och sen blir det snordyrt med surf hos andra vid ökning.

Är det skit så är det ju bara 1 månads uppsägning nu med nya lagarna så <3