Permalänk
Melding Plague

Speltoppen vecka 17

Actionrollspelet Dark Souls II hittar till PC-plattformen och seglar omedelbart till förstaplats. Samtidigt klättrar klassikerna Minecraft och Counter-Strike på veckans topplista.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Woho Dark Souls 2 förtjänar verkligen förstaplatsen!

Kul att de lyckats med en så grymt bra port, länge sedan jag spelade ett så bra optimerat spel!

Visst, fick ändra lite saker för att kunna starta spelet, men det är ju standard idag xD

OBS: Spelet är gjort för att spelas med dosa, så att klaga på dåliga kontroller för tgb + mus är att dunka huvudet i en cementvägg, det gör bara ont och leder ingen vart.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk

Hur fan kan Cod ghost befinna sig på top 10.
Spelet har fått usel kritik, det sämsta Cod spelet Activision kommit ut med.

Permalänk
Medlem

cs:source på toplistan? wtf.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk

Counter Strike Source Electronic Arts

huh?

Permalänk
Medlem

Call of Duty Ghosts ligger alltså på top5 i alla plattformar förutom PC. Det visar på ett totalhaveri hos våra ungdomars omdöme! En fallerande skola med avsaknaden av att kunna skola våra ungdomars omdöme för skillnader mellan kvalité och kvantitet samt en stor avsaknad av respekt för pengar!

Visa signatur

öh öh har den äran!

Permalänk
Medlem
Skrivet av klonklonk:

Counter Strike Source Electronic Arts

huh?

Tänkte precis skriva liknande.
Trodde Valve var rätt nöjda med steam.
Stor chans EA får en bit av cs kakan!

Permalänk

Inte för att vara den som är den, men grafiken på spelet i videon gav mig inte ett jättepositivt intryck med dagens mått mätt. Men det är säkert ett jättebra spel – grafiken är verkligen inte allt.

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk
Medlem
Skrivet av segen:

Tänkte precis skriva liknande.
Trodde Valve var rätt nöjda med steam.
Stor chans EA får en bit av cs kakan!

EA är utgivare av de du köper i butik.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av Dumsnuten:

Call of Duty Ghosts ligger alltså på top5 i alla plattformar förutom PC. Det visar på ett totalhaveri hos våra ungdomars omdöme! En fallerande skola med avsaknaden av att kunna skola våra ungdomars omdöme för skillnader mellan kvalité och kvantitet samt en stor avsaknad av respekt för pengar!

Man drar inte alla över en kant. Det låter så när du beskriver. "Det visar på ett totalhaveri hos våra ungdomars omdöme".
Det finns faktiskt ungdomar med väldigt bra omdöme och så finns det dom men mindre bra omdöme.
Du kan inte heller komma ifrån att det inte bara är ungdomar som köper Call Of Duty det vet jag. Majoriteten är ungdomar.

Inga Wii U spel på över på topp listan över multiplattform mycket tråkigt att se att folk fått sån enformig smak för TV-Spel. Trots att Det är Nintendo som i alla fall har lite fantasi att kunna göra spel som inte bara dystra och enformiga.
Folk verkar ha fått nåt emot Nintendo helt utan en rimlig förklaring mer än att det handlar om vresighet.

Permalänk
Medlem

Kanske värt att skaffa Dark Souls 2 nu när man har uppgraderat då....

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

Bara dumt att ignorera Dark Souls 2 just nu, absolut bästa spelet på långa vägar som har släppts i år. Helt underbart bra spel.

Vist spelet är inte för alla, speciellt de som inte vill ha en utmaning, samt var beredd på att Dö i spelet, första genomgången dog jag 377 ggr.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur CS:Source kan finnas med på listan, är det något jag missat?

Citat:

10. RE Counter Strike Source PC Electronic Arts

Permalänk
Medlem

Vem köper Source när GO finns?

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Medlem

Spela INTE Dark Souls II utan handkontroll och tro att du kommer få roligt!!! Sketen jävla portning är vad det känns som!

Visa signatur

CPU: 5600X | RAM: 2x8GB | GPU: RTX3080 | MOBO: ASUS B550-F | DISPLAY: Mi Curved Gaming Monitor 34"

PHONE: Samsung S21 Ultra 128GB | TV: Sony BRAVIA X93J 75" | CAR: BMW 330e Xdrive

*** Bättre att vara som man blev när man ändå inte blev som man borde ***

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

Vem köper Source när GO finns?

Folk som absolut inte vill ha 64-tick.

Visa signatur

DATOR: | Intel i7 3820@4.2Ghz | Corsair H80i | AsRock X79 Extreme4-M | GTX 1070 | Corsair 16GB CL9 1600 mHz | Asus Xonar D2X | Samsung 830-SSD 128GB | FSP Aurum 750W 80+ Gold | SilverStone Temjin TJ08B-E | Seagate GoFlexPro 500GB(8 st).
Utrustning: | Corsair K90 Mekaniskt | Corsair M90 Mouse | Corsair Vengence 1500 Headset | Razer Carcharias Headset |.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yoshifavorite-94:

Hur fan kan Cod ghost befinna sig på top 10.
Spelet har fått usel kritik, det sämsta Cod spelet Activision kommit ut med.

säger endel om deras fan's 😊

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Visst, fick ändra lite saker för att kunna starta spelet, men det är ju standard idag xD

Öhh..nej det är det inte, förutom när det gäller kassa ports

Permalänk
Medlem
Skrivet av bojaka:

Spela INTE Dark Souls II utan handkontroll och tro att du kommer få roligt!!! Sketen jävla portning är vad det känns som!

Inte så konstigt heller, spelet är gjort helt och hållet för att det ska vara balanserad med dosa. Man behöver de två axlarna för att kunna göra allt man måste, annars skulle man behövt två möss.

Det är spelbart med tgb+mus, inget mer, och mer kan det inte bli heller. Det är ändå ljusår bättre än Dark souls 1 var med tgb+mus.

Skrivet av Eget:

Öhh..nej det är det inte, förutom när det gäller kassa ports

Mh, really? Nämn några nya AAA-spel som är portade och fungerar klockrent från release?

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av WoG:

Woho Dark Souls 2 förtjänar verkligen förstaplatsen!

Kul att de lyckats med en så grymt bra port, länge sedan jag spelade ett så bra optimerat spel!

Visst, fick ändra lite saker för att kunna starta spelet, men det är ju standard idag xD

Vad exakt menar du med: "Visst, fick ändra lite saker för att kunna starta spelet men det är ju standard idag xD"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av dumbaZ:

Vad exakt menar du med: "Visst, fick ändra lite saker för att kunna starta spelet men det är ju standard idag xD"?

"AMD control panel -> Screen scaling -> On" har jag för mig de va.

Nåt sånt iaf, de va första google-svaret och tog 1 minut å fixa, så inte direkt något problem imo.

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Medlem
Skrivet av bojaka:

Spela INTE Dark Souls II utan handkontroll och tro att du kommer få roligt!!! Sketen jävla portning är vad det känns som!

Ska säga som så att Dark Souls 2 känns för mig mer som en mod för Dark Souls. Lite finare grafik här och där, i princip samma kontroller, men annars är allt precis likadant. T.om menyerna och layouten är exakt likadan. Dessutom så funkar inte min 360-kontroll alls precis som med 1an -.-' Men det är väl bara jag som har dessa "problem". Vore glad ifall någon kunde dela med sig av lite tips för att få spelet spelbart och kul

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk
Medlem
Skrivet av vompen:

Ska säga som så att Dark Souls 2 känns för mig mer som en mod för Dark Souls. Lite finare grafik här och där, i princip samma kontroller, men annars är allt precis likadant. T.om menyerna och layouten är exakt likadan. Dessutom så funkar inte min 360-kontroll alls precis som med 1an -.-' Men det är väl bara jag som har dessa "problem". Vore glad ifall någon kunde dela med sig av lite tips för att få spelet spelbart och kul

pc spel skall köras med tangentbord=)

Visa signatur

i5 2500k,,,,asus p8z77-v pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av itkoll:

pc spel skall köras med tangentbord=)

Beror väl på hur man definierar "pc spel" Om du menar spel som är gjorda för PC så ja självklart, om du menar spel som finns till PC så är det inte lika självklart Speciellt inte med Dark Souls 2 för min del...

Visa signatur

MAIN: Metis | Z97I-Plus | 4690K | MSI 970 Gaming | 16GB HyperX | 120GB SSD + 250GB SSD + 256GB M.2 + 1TB HDD | H60 V2 | SF600
HIDs: S27D590 60Hz 27" | Logitech G403 + Qck | K70 MX Brown | Beyerdynamic DT250 + Blue Yeti
HTPC: Rapsberry Pi2 + Raspberry Pi3
PHONE: Galaxy S8+

Permalänk

Någon som vet lite mer om dessa "svenska återförsäljare" och deras statistik? Är det endast fysiska exemplar av spelen eller även cd-nycklar och digital nedladdning de fångat in? Räknas Gamersgate som en svensk återförsäljare?

Permalänk

är det jag som har missat något? Counter Strike Source Electronic Arts? Say what.

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Medlem

Det gör ont i själen att se CoD: Ghost på topplistan

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dark souls 2 funkar utmärkt med tangentbord och mus. Man behöver bara spendera lite tid i control option menyn. Kan man inte ta sig tid att ändra options från standard är man väll ingen pc spelare igentligen. Det enda igentliga som inte går att fixa är att spelet ska kännas vid speciella knappar på musen; men det går att fixa med ahk på 2 minuter.

Ja, juste. spelet stödjer inte 16:10

Permalänk
Medlem
Skrivet av itkoll:

pc spel skall köras med tangentbord=)

Eh? Det är som att påstå att en BMW måste drivas på bensin, annars är det inte en bra bil? >.<

Visa signatur

9900k | Z390 AORUS MASTER | 32GB RAM | AORUS GeForce RTX 2080 SUPER WATERFORCE 8G | XFX Black 1250W | BeQuiet Pure Base 500 | Fractal Design Celsius S36 | Samsung 970 500GB + Corsair MP510 960GB | Dell U3415W | Windows 11 Professional

Permalänk
Geeks
SweClockers
Skrivet av clumsyandshy:

Någon som vet lite mer om dessa "svenska återförsäljare" och deras statistik? Är det endast fysiska exemplar av spelen eller även cd-nycklar och digital nedladdning de fångat in? Räknas Gamersgate som en svensk återförsäljare?

Statistiken ska representera allt som säljs i fysiska butiker. Att få fram statistik för den digitala försäljningen verkar vara helt omöjligt, förmodligen därför att Steam vägrar ge ut några siffror.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015