Tråd för ställen man kan provsitta datorstolar.

Permalänk

Tråd för ställen man kan provsitta datorstolar.

Tänkte börja en samlingstråd om bra butiker etc där man kan testa datorstolar/kontorstolar.

Dem jag vet just nu är:

Kom med så många tips ni kommer på så lägger jag till dem

Permalänk

Av ovanstående är det dock bara Kinnarps dyrare modeller som är nåt att ha.

När det gäller kontorsstolar får man vad man betalar för.
Stolar som kostar som enbart nackstödet till en bra stol håller inte särskilt länge.
Har man inte råd med en stol för 8-10 tusen är det bättre att fynda en begagnad för 1-2 tusen än att köpa nån skräpstol för samma peng.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är Kinnarps en vanlig butik alltså? Man kan som privatperson gå in och testa olika modeller? Detta gäller i Stockholm.

Visa signatur

Klicka på citera när du ska svara någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Treant:

Är Kinnarps en vanlig butik alltså? Man kan som privatperson gå in och testa olika modeller? Detta gäller i Stockholm.

Dom har fysiska butiker som alla kan gå in och handla i lite varstans i landet, vet att det finns i malmö, helsingborg och jönköping. Finns troligtvis i stockholm också med tanke på storleken på staden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sverker.stark:

Av ovanstående är det dock bara Kinnarps dyrare modeller som är nåt att ha.

När det gäller kontorsstolar får man vad man betalar för.
Stolar som kostar som enbart nackstödet till en bra stol håller inte särskilt länge.
Har man inte råd med en stol för 8-10 tusen är det bättre att fynda en begagnad för 1-2 tusen än att köpa nån skräpstol för samma peng.

Skickades från m.sweclockers.com

Tycker du är lite väl hård? Har man inte råd med en ferarri kan man likaväl skita i att köpa en bil?
Jag har en RH-stol hemma som jag inte alls trivs med, tycker min "markus" stol från IKEA på jobbet är bekvämare.

Under min ungdom så köpte jag en sån där "typiskt" billig läderstol i "standarddesign" på Netto för 399:-, den dög utmärkt men var helt slut efter 3 år. Men extremt kostnadseffektiv.

Men absolut, föredrar givetvis en _bra_ påkostad kvalitetsstol, men kan vara rätt svårt att få tag i just en modell man själv gillar till ett vettigt pris begagnat.