Permalänk

Hittar inga internet.

Min polare har en asus gaminglaptop. När han öppnar wifi hittar den inga nätverk och säger att inga e tillgängliga. Jag har inga problem att hitta några nätverk. När vi försöker identifiera problemet hittar den inga lösningar. Har ni några förslag?
Tack på förhand för snabba svar.

Permalänk
Medlem

Hittar han nätverk någon annan stans eller har han inte använt Wifi förut på datorn? Är ditt nätverk 2.4 eller 5Ghz?

Det hjälper även om du skriver vilken modell det är.

Visa signatur

Nummer ett: CPU: Ryzen 3800X. GPU: Asus Strix RTX 2080 ti MB: Asus ROG Strix X570 Gaming.RAM: 16GB G.Skill Flare X DDR4 3200Mhz CL14. Kylare: NZXT Kraken X62. PSU: Seasonic Prime Ultra 850W Titanium. Chassi: Phanteks Enthoo Evolv XSkärm: Asus PB287Q (4K),

Bärbara: Acer Aspire V Nitro VN7-591. CPU i7 4710HQ. RAM: 8GB 1600Mhz DDR3. GPU GTX 860M.

Permalänk
Rekordmedlem

Är wifikortet aktivt ? Har ni provat att slå av och på det ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Hittar ni det på ditt nätverk och inte på hans? Eller du hittar det med din dator eller liknande men inte han på samma nätverk? I så fall låter det som nätverkskortet har lagt av eller saknar drivrutiner.

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk

Vi hittar det på min dator. Modell på hans dator är asus G75 säger han. Jag vet inte om det är 2.4 eller 5ghz e hemma hos vi är båda hemma hos samma kompis. Hur slår jag wifi kortet av och på. Ledsen för att jag inte svarat tidigare vi badade i min kompis pool. För att göra allt klart jag och min kompis vars wifi inte funkar är hos en kompis

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedish gamer:

Vi hittar det på min dator. Modell på hans dator är asus G75 säger han. Jag vet inte om det är 2.4 eller 5ghz e hemma hos vi är båda hemma hos samma kompis. Hur slår jag wifi kortet av och på. Ledsen för att jag inte svarat tidigare vi badade i min kompis pool. För att göra allt klart jag och min kompis vars wifi inte funkar är hos en kompis

Alltså ska du bara aktivera den så brukar man göra det via Ctrl + (nån F knapp). Samt har ni intagit alkohol pågar?

Visa signatur

Wiiiiiiiiiiii

Permalänk

Stäng fönsterna?

(Förlåt, natthumor)

Visa signatur

<|FD Define Mini|> |CPU: Intel Core I5 4570 |GPU: Gigabyte GeForce GTX 660 |RAM: 8GB DDR3 |HÅRDDISK: 1000GB |

Permalänk

Nej nej inge alkohol Vi fick igång internatet. Fn F2 tack så mycket