Permalänk
Medlem

Tips på ljudlösning

Hej!

För närvarande har jag följande

1 dator med headsetutgång
1 stereo med 2 högtalarkanaler och AUXingång
2 trådade högtalare

Allt är alltså trådat. Ljudet går från datorn via headsetjack till stereo och ut i högtalarna.

Vad jag vill ha:

Trådlösa högtalare i ett annat rum.
Möjlighet att switcha ljudkälla från dator till ipad/androidphone/laptop/pc.

Antar att om jag vill behålla mina trådade högtalare måste ljudet synchas och grejer. Kanske bäst att köpa in enbart trådlösa högtalare och slopa de trådade?

Vad tror ni?

Tack!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Rekordmedlem

Det är bäst att köra alla högtalare trådat om du är ute efter ljudkvalitet, det är vad jag vet.
Men vad är du ute efter, ska du ha olika ljud eller strömma eller köra ut datorns ljud eller nått annat ?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Det är bäst att köra alla högtalare trådat om du är ute efter ljudkvalitet, det är vad jag vet.
Men vad är du ute efter, ska du ha olika ljud eller strömma eller köra ut datorns ljud eller nått annat ?

Vill kunna köra ut samma ljud i alla högtalare. Vill även kunna ansluta olika ljudkällor så som telefon, dator eller padda. Vill kunna köra över ljudet från telefonen när jag kör spotify etc. Vet att det går smidigt med bluetooth, men det stödet finns kanske inte med wifi?