Android 4.4 kitkat till galaxy s4+?

Permalänk

Android 4.4 kitkat till galaxy s4+?

existerar den uppdateringen till den mobilen ?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av cy1on:

Den där länken verkar gälla för den vanliga s4an.
Söker man på firmwares på sammobile verkar 4.3 vara den senaste...

Själv står jag i valet och funderar mellan lg g2 och s4+. s4+ verkar tyvärr ha hamnat lite i skymundan när det gäller mjukvara, synd på den fina hårdvaran kan jag tycka...

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av datoriserad:

Den där länken verkar gälla för den vanliga s4an.
Söker man på firmwares på sammobile verkar 4.3 vara den senaste...

Själv står jag i valet och funderar mellan lg g2 och s4+. s4+ verkar tyvärr ha hamnat lite i skymundan när det gäller mjukvara, synd på den fina hårdvaran kan jag tycka...

En liten fråga: Vad är det man inte kan göra på S4+ med Jelly Bean som man kan med KitKat?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Jalle64:

En liten fråga: Vad är det man inte kan göra på S4+ med Jelly Bean som man kan med KitKat?

Som alltid innehåller KK uppdateringar och andra småfunktioner, seek and you shall find.

http://pocketnow.com/2013/12/06/kitkat-versus-jelly-bean

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

En liten fråga: Vad är det man inte kan göra på S4+ med Jelly Bean som man kan med KitKat?

Det är inte en jättestor update vad jag vet.
Men problematiken jag ser är att s4+ kan tänkas att få en kortare mjukvarusupportcykel än s4 och s4+ har i princip noll stöd hos cyanogenmod. Bra cyanogenmod stöd garanterar en mkt längre livslängd rent mjukvarumässigt. Idag kan jag exempelvis fortfarande köra en samsung galaxy s då den har stöd för kitkat genom cyanogenmod, senaste officiella update till den är gingerbread och gingerbread -> kitkat är verkligen natt och dag