Permalänk
Medlem

Köpråd: Musmatta, Tangentbord, Mus

Hej.
Min dator kommer om 3 dagar och jag behöver leta tangentbord, mus och en musmatta.
Vill att tangentbordet är helst för gaming och är bakrundsbelyst, musen ska också vara för spel och musmattan spelar ingen roll kan vara vilken som helst bara musen glider skönt på den.
Har en budget på 1000 kr.

Visa signatur

Gaming dator: Moderkort: Asus Z87-A | Processor: i7 4770K | Chassi: Fractal Design Define R4 | Hårddisk: 1TB Seagate | SSD: 250 GB Samsung EVO | Grafikkort: ASUS GeForce GTX 780 DirectCuII OC | Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 730W | Minnen: 16 GB 1600MHz

Mobil: iPhone 5 Svart 16 GB

Permalänk
Medlem

Jag kör just nu allt i Razer. Deathadder, Black Widdow Ultimate och en musmatta från Razer också. Nu är det lite över budget iofs men det är värt alla pengar.

Visa signatur

🏬: Gigabyte Aorus X570 Master 🔲: AMD Ryzen R5 5600X ❄️: Cooler Master Hyper212 BE 🏴: ASUS RX 6700 XT DUAL
🗄️: Fractal Define 7 Compact 🔌: EVGA B5 850W 🎞️: 32GB HyperX Beast 3600Mhz 💾: Crucial 512 GB
🖥️: ROG STRIX XG27WQ 🖱️: Corsair Scimitar RGB Elite ⌨️: K70 RGB TKL CHAMPION SERIES 🎧: Corsair H55 📶: Archer C80

Permalänk
Permalänk
Medlem

Datormus MÅSTE man ju ha en logitech g500 den är ju så skön:D

Visa signatur

sebbeboy -Vad är det som är så roligt med att sitta och navigera där med muspekaren? För det är väl det enda vettiga man kan göra i startmenyn?
Tvelander -För den är 10000000000x mer logisk än att sitta leta runt i ett satans fan fullscreen fönster med massa grafik och skit bajs som funkar kiss dåligt på PC.
Kör start8 nu annars får jag FLIPP på windows 8

Permalänk
Skrivet av Araz:

Hej.
Min dator kommer om 3 dagar och jag behöver leta tangentbord, mus och en musmatta.
Vill att tangentbordet är helst för gaming och är bakrundsbelyst, musen ska också vara för spel och musmattan spelar ingen roll kan vara vilken som helst bara musen glider skönt på den.
Har en budget på 1000 kr.

Vad spelar du förresten?

Permalänk
Medlem

Spelar inget just nu då datorn kommer om 3 dagar.
Men kommer spela Watch Dogs, BF4, Arma 3, Minecraft och mycket mer.

Visa signatur

Gaming dator: Moderkort: Asus Z87-A | Processor: i7 4770K | Chassi: Fractal Design Define R4 | Hårddisk: 1TB Seagate | SSD: 250 GB Samsung EVO | Grafikkort: ASUS GeForce GTX 780 DirectCuII OC | Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 730W | Minnen: 16 GB 1600MHz

Mobil: iPhone 5 Svart 16 GB

Permalänk
Skrivet av Araz:

Spelar inget just nu då datorn kommer om 3 dagar.
Men kommer spela Watch Dogs, BF4, Arma 3, Minecraft och mycket mer.

Okej men tycker du ska in på affär och pröva och se vilken mus som känns bäst för mig. Jag kollade många recensioner och annat för DA'n. Men det var först när jag var inne på affären och kände på den som jag visste att den var rätt för mig <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gyhlen:

Jag kör just nu allt i Razer. Deathadder, Black Widdow Ultimate och en musmatta från Razer också. Nu är det lite över budget iofs men det är värt alla pengar.

Finns mycket bättre val för pengarna. En del av deras möss är det enda som är hyfsat i min åsikt.

Permalänk
Medlem

Tangentbord - Sidewinder x4, bakgrundsbelyst & gjort för gaming, kostar 300:- & har fått högsta betyg utav sweclockers.
Musmatta - Steelseries qck i valfri storlek, väldigt billig & bra musmatta, 80-150:-
Mus - Väljer du nog lättast själv, mionix naos 7000 / qpad 5k är bra ifall du gillar lite större möss, sen är väl logitech's g400/s/g500/s klassiker (mx518), även razer deathadder är populär. En egen favorit är gamla microsoft 3.0

Visa signatur

Dator - Gtx 580, 2600k, Sabertooth p67, evo 212, 4x4gb ram, samsung evo 250gb, WD 1tb, WD 500gb, Fractal r3, CX600m
Kringutrustning - Microsoft SideWinder x4, SteelSeries Rival, QPAD QH-85, QcK++

Permalänk
Medlem

Kör med en Sidewinder X4, Deathadder samt en Roccat Taito musmatta. Mycket nöjd med alla dom valen och kan rekommenderas. Dock är inte sidewindern mekanisk. Kostat typ ~900 sammanlagt.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Steelseries Sensei RAW och Steelseries QCK musmatta fungerar utmärkt

Permalänk

Vad du än gör köp inte en lasermus.

Om du har ett palmgrip så köp den nya logitech g502 eller Steelseries Rival (båda har riktigt bra sensorer).