Cooler Master Cosmos SE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalajfa:

Jonas Thörnqvist du skulle bli en gryyyyhyym meteorolog! Dina handrörelser och gester är oklanderliga=)

Tack för en kanonrecension!

Var precis påväg och säga det jag med! Man blir så jäkla nöjd när du recenserar från hjärtat!
Jonas du har gjort mig till en riktig "Chassi-geek"

Visa signatur

Gigabyte Windforce III GTX760 OC Edition 2Gb || 3570k -4.22GHz || Kühler 620/Corsair AF120 || Vengence 16Gb 1600GHz || Force 120Gb SSD || Cooler Master GX 650W || Asus P8Z77-V || Corsair 300R

Permalänk
Medlem

Jag har ett cosmos 1000 till min stationära dator som jag aldrig använder längre. Inte för att den är stor utan för att den slukar en sjuhelskottas massa ström. Men det är ett drömchassi att arbeta i och om det skulle råka regna i rummet när man mekar kan man bara krypa in i det och stänga luckan och fortsätta montera.

Men jag upplever att tiden har sprungit ifrån dessa stora chassin nu när det finns 4Tb diskar och mATX moderkort med alla funktioner på som man någonsin kan föreställa sig.

Men handtagen är fantastiska, det är en bra sak för oss som flyttar datorn in och ur garderoben när man behöver testa något nytt.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ZecretW:

Jag har ett cosmos 1000 till min stationära dator som jag aldrig använder längre. Inte för att den är stor utan för att den slukar en sjuhelskottas massa ström. Men det är ett drömchassi att arbeta i och om det skulle råka regna i rummet när man mekar kan man bara krypa in i det och stänga luckan och fortsätta montera.

Men jag upplever att tiden har sprungit ifrån dessa stora chassin nu när det finns 4Tb diskar och mATX moderkort med alla funktioner på som man någonsin kan föreställa sig.

Men handtagen är fantastiska, det är en bra sak för oss som flyttar datorn in och ur garderoben när man behöver testa något nytt.

??? Utveckla gärna, finns inga lampor eller skit i ett Cosmos 1000 hur kan det då sluka massa effekt?

Min dator står på golvet och för mig spelar det ingen roll om chassit är enormt, man tjänar ingenting på ett litet chassi om det ändå står på golvet.

Fördelen med stora chassin är bättre luftflöde, lättare montering, kan bli tystare, inga begränsningar gällande grafikkort, cpu-kylare, moderkort, nätagg. mATX moderkort har ju sina begränsningar med, färre expansionsplatsar och oftast klenare strömförsörjning (nackdel vid överklockning).

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kent:

??? Utveckla gärna, finns inga lampor eller skit i ett Cosmos 1000 hur kan det då sluka massa effekt?

Du missförstod. Jag använder inte min stationära dator för HELA datorn med skärm drar en massa ström.

Bara skärmen drar 70w och resten av datorn ligger runt 350w så det är nästan en halv kW den drar jämfört med den bärbara datorn som ligger runt 25w och klarar allt som den stora gör.

Det kanske låter fånigt men för att jämföra så säger vi att det skiljer 250w * 12h/dag = 3000Wh -> 3kWh * 2kr/kWh (skattat och klart) * 350dagar/år. (är avstängd i bland) = >2000kr/år jag sparar på att använda min bärbara.

Oftast är den igång betydligt mer än så.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subtractive:

Kosmos doktor Kosmos, och en grön moped kommer här med världens bästa veterinär. Kosmos doktor Kosmos, och han är djurens allra bästa vän.

Dold text
Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!