Vad bör användas vid förlängning av räckvidd

Permalänk
Medlem

Vad bör användas vid förlängning av räckvidd

Hej alla glada.
Jag har en stor betongvägg mellan min dator och min router vilket resulterar i att jag har en internet hastighet på mellan 0.20 mb/s och 3 mb/s. Detta är ett ganska stort problem då jag spelar (eller skule vilja iaf) ganska mycket men utan uppkoppling blir det bara single player och då missar man ju massa kul.
Min fråga är alltså vad man kan göra åt detta, är det repeater som gäller eller finns det något bättre; eller är det bara att flytta på grejerna? Det sista är dock inte riktigt ett alternativ.

Mvh Emil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masken98:

Hej alla glada.
Jag har en stor betongvägg mellan min dator och min router vilket resulterar i att jag har en internet hastighet på mellan 0.20 mb/s och 3 mb/s. Detta är ett ganska stort problem då jag spelar (eller skule vilja iaf) ganska mycket men utan uppkoppling blir det bara single player och då missar man ju massa kul.
Min fråga är alltså vad man kan göra åt detta, är det repeater som gäller eller finns det något bättre; eller är det bara att flytta på grejerna? Det sista är dock inte riktigt ett alternativ.

Mvh Emil

Är det helt uteslutet att dra en sladd?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ja, det finns snygghetskrav från högre makter

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masken98:

Ja, det finns snygghetskrav från högre makter

Då är nog det enklaste att du "skaffar dig en ny chef" som kan bortse från eventuella kabeldragningar....;)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU: 2700k@4,5GHz - Mobo: ASUS P8Z77-V PRO - GPU: Palit gtx1060 - Minne: 16gb ram-Skärm Eizo Foris FS2333-BK

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masken98:

Ja, det finns snygghetskrav från högre makter

Tanterna är alltid problemet:D
Nåväl eftersom att kablar osv är olagligt för din del så har jag bara ett enda alternativ kvar åt dig
Varsågod och välj.

EDIT: personligen skulle jag ha kört på antingen D-link´s eller TP-Link´s enhet.
Anledningen är att enheten från ASUS är en 200mbit/s och dom fick dåligt omdöme.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Medlem

Antenner.

Visa signatur

[Arrogance]-[5800X+6900XT]-[Win10]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Masken98:

Ja, det finns snygghetskrav från högre makter

Dra den snyggt då? En bra dragen kabel drar ingen uppmärksamhet.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Rekordmedlem

Betongkap ? Annars är det antenner som är bäst, repeater bör man undvika så långt det går för de är en styggelse som man ska se som en sista nödlösning. Kanske en bordsriktantenn i datoränden skulle kunna passa.

http://www.davido.se/shop/product_info.php?cPath=26_33&produc...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Som tidigare sagts:

En korrekt utförd installation av kabel drar inte åt sig någon uppmärksamhet.

Permalänk
Medlem

jag är medveten om att man kan dra kabel snyggt, problemet är nog att jag inte kan.
Och tack för alla svar förresten.