Officiella Red Orchestra 2: Heroes of Stalingrad-tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Kan vi inte plocka ihop ett gäng och panga loss lite på Skyttegravs server? Skulle vara kul och köra lite organiserat för oss som är nya i RO.

Organiserat? Jag tycker inte folk bryr sig vad ledaren säger ibland. Exempel: Gå inte till D utan B för att D är svårt att ta då folk campar där. Folk springer trots detta till D och faller som käglor. Jag själv är ganska kass på det spelet även om jag oftast kommer i mitten av listan. Igår gick det både bra och skitdåligt, allt bror ju på i vilket team man hamnar i. Ibland blir man totalt överkörda för att folk springer som om det vore BF eller COD

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Organiserat? Jag tycker inte folk bryr sig vad ledaren säger ibland. Exempel: Gå inte till D utan B för att D är svårt att ta då folk campar där. Folk springer trots detta till D och faller som käglor. Jag själv är ganska kass på det spelet även om jag oftast kommer i mitten av listan. Igår gick det både bra och skitdåligt, allt bror ju på i vilket team man hamnar i. Ibland blir man totalt överkörda för att folk springer som om det vore BF eller COD

Jag tror du missförstod mitt inlägg en aning. Jag syftade på att vi skulle samla ihop ett gäng här ifrån Swec och sitta på TS/Mumble , den typen av "organiserat" spel.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Jag tror du missförstod mitt inlägg en aning. Jag syftade på att vi skulle samla ihop ett gäng här ifrån Swec och sitta på TS/Mumble , den typen av "organiserat" spel.

Hmm, ok. Jag använder aldrig mic hur som helst så för min del är det skitsamma i såna fall.

Igen hände det att jag avlivat ett gäng från egna laget med granater (två gånger om till och med i samma spel). Jag är totalt kass och vill aldrig använda dem igen. Jag lämnade snabbt spelet efter det. Man brukar bli kickad vid för många TKs på den servern

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Jag är med om någon vill köra lite teamwork i alla fall. Lägg till Enorus på Steam om ni är intresserade.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enorus:

Jag är med om någon vill köra lite teamwork i alla fall. Lägg till Enorus på Steam om ni är intresserade.

Tror jag såg dig förut.

Hatar hjärndöda spelare. Jag slängde en granat mot en tysk men likt förbannat springer en medspelare fram mot granaten trots jag redan kastat den och jag får teamkill. Dom får väl läsa spelet bättre vad som händer runt omkring. Nu lägger jag inte enbart skulden på honom, jag är inte så duktig själv jämt

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Skrivet av AMD-FX:

Tror jag såg dig förut.

Hatar hjärndöda spelare. Jag slängde en granat mot en tysk men likt förbannat springer en medspelare fram mot granaten trots jag redan kastat den och jag får teamkill. Dom får väl läsa spelet bättre vad som händer runt omkring. Nu lägger jag inte enbart skulden på honom, jag är inte så duktig själv jämt

Såg dig (Viking [SWE]?!) på Skyttegrav ikväll. Vi spelade som Axis på "snöbanan" med backarna. Fortfarande riktigt nöjd med både RO2 och Rising Storm (som jag köpte när det var rea) , växlar lite mellan krigsskådeplatserna. Iwo Jima är riktigt häftig , påminner lite om första gången när man spelade landstigningen av Normandie i Medal of Honor: Allied Assault.

Förresten vad menas med exempelvis (48) som står efter att man dödat en fiende? Är det offrets rank?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Såg dig (Viking [SWE]?!) på Skyttegrav ikväll. Vi spelade som Axis på "snöbanan" med backarna. Fortfarande riktigt nöjd med både RO2 och Rising Storm (som jag köpte när det var rea) , växlar lite mellan krigsskådeplatserna. Iwo Jima är riktigt häftig , påminner lite om första gången när man spelade landstigningen av Normandie i Medal of Honor: Allied Assault.

Förresten vad menas med exempelvis (48) som står efter att man dödat en fiende? Är det offrets rank?

Hur många meter han var från dej.

Visa signatur

Money frees you from doing things you dislike. Since I dislike doing nearly everything, money is handy.

Permalänk
Medlem

Mitt rekord är på 161 meter eller nåt, men jag kör nästan bara med geväret (det man får ladda om för varje skott). Har gått hyfsat igår då jag kom på fjärde plats en gång. Oftast blir ledaren som vinner listan tack vare att han har tillgång till artilleriet. Mina poäng tar jag genom att va med att erövra strategic points eller vad man ska alla dom. Jag är rätt kass på att skjuta för det mesta. Jag kan missa när fienden står ett par meter framför mig och då är det kört då det tar tid att ladda om

Var på en server där en hackare förstörde för oss, men han blev kickad snabbare än kvickt. Han såg till att hela banan blev som en jordbävning

Skrivet av ghostfenix:

Såg dig (Viking [SWE]?!) på Skyttegrav ikväll. Vi spelade som Axis på "snöbanan" med backarna. Fortfarande riktigt nöjd med både RO2 och Rising Storm (som jag köpte när det var rea) , växlar lite mellan krigsskådeplatserna. Iwo Jima är riktigt häftig , påminner lite om första gången när man spelade landstigningen av Normandie i Medal of Honor: Allied Assault.

Förresten vad menas med exempelvis (48) som står efter att man dödat en fiende? Är det offrets rank?

Jag köpte Rising Storm som har alla RO2 multiplayerbanorna, men inget singelspel mode, men skitsamma bottarna är hur korkade som helst. Synd att inte skyttegrav.se kör dessa banorna där det är Japan vs USA. Jäkligt jobbigt när det är sån dimma på snöbanorna, speciellt den med snöbackarna

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av AMD-FX:

Mitt rekord är på 161 meter eller nåt, men jag kör nästan bara med geväret (det man får ladda om för varje skott). Har gått hyfsat igår då jag kom på fjärde plats en gång. Oftast blir ledaren som vinner listan tack vare att han har tillgång till artilleriet. Mina poäng tar jag genom att va med att erövra strategic points eller vad man ska alla dom. Jag är rätt kass på att skjuta för det mesta. Jag kan missa när fienden står ett par meter framför mig och då är det kört då det tar tid att ladda om

Var på en server där en hackare förstörde för oss, men han blev kickad snabbare än kvickt. Han såg till att hela banan blev som en jordbävning

Jag köpte Rising Storm som har alla RO2 multiplayerbanorna, men inget singelspel mode, men skitsamma bottarna är hur korkade som helst. Synd att inte skyttegrav.se kör dessa banorna där det är Japan vs USA. Jäkligt jobbigt när det är sån dimma på snöbanorna, speciellt den med snöbackarna

Jag slängde in enbart R02 då många körde just de för de va gratis för alla. Men funderar på att köra mix på båda.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Skrivet av tEan:

Hur många meter han var från dej.

Nej men det står väl i klartext sist ... "XXX m"?

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Skrivet av Jinxswe:

Jag slängde in enbart R02 då många körde just de för de va gratis för alla. Men funderar på att köra mix på båda.

Testa och se om för mycket folk droppar av annars kan det ju vara uppskattat med lite variation.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Jag slängde in enbart R02 då många körde just de för de va gratis för alla. Men funderar på att köra mix på båda.

Bra. Dock är jag inte helt försjust i jungelbanorna eftersom det är skitsvårt att se vad fienden är. Jag tycker dock att Rising Storm har snyggare banor än RO2, men det är ju nyare tillägg än RO2

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Har skyttegrav.se grävt ner sig totalt nu eller? finns ju inget folk där längre eller har ni tröttnat på spelet?

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av AMD-FX:

Har skyttegrav.se grävt ner sig totalt nu eller? finns ju inget folk där längre eller har ni tröttnat på spelet?

Har tyvärr varit på militär övning sen tisdags och på kvällen så släppte dom en ny patch så kunde inte patcha fören igår kväll.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Har tyvärr varit på militär övning sen tisdags och på kvällen så släppte dom en ny patch så kunde inte patcha fören igår kväll.

Ok, jag har några andra servrar att gå till tills skyttegrav blir aktiv igen. Hatar dock serverar med botar då dom är hur dumma som helst

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Medlem

Finns det någon svensk "seriös" klan? Alltså folk som verkligen samarbetar? Är även jag ganska ny på detta och det skulle vara kul att lira med folk som har någorlunda bra samarbete.

Permalänk

Är helt fast på det här spelet nu, och tänkte börja lira med Deadly Gaming (http://deadlygaming.com/) som verkar ha ett gäng RO2-spelare. Känner inte till någon svensk klan tyvärr, denna är internationell.

Någon som annars har lust att hoppa in på en server och lira teamplay? Skriv gärna här

Visa signatur

Marknadsreferenser: 1 2
3
4

Permalänk
Medlem

Har skyttegrav.se dött helt nu? Jag hade servern på min favoritlista, men nu hittar jag den inte alls längre

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av AMD-FX:

Har skyttegrav.se dött helt nu? Jag hade servern på min favoritlista, men nu hittar jag den inte alls längre

Just nu vet jag inte varför den inte kommer fram :/ Håller på att kolla på de

Edit: Lite uppdateringar av nätverket och PB så funkar nu servern

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Just nu vet jag inte varför den inte kommer fram :/ Håller på att kolla på de

Edit: Lite uppdateringar av nätverket och PB så funkar nu servern

Ja, nu syns den igen. Det som fattas nu är lite spelare också. Kom igen nu, hur kul är det att spela mot botar???

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Geeks Gaming
Skrivet av AMD-FX:

Ja, nu syns den igen. Det som fattas nu är lite spelare också. Kom igen nu, hur kul är det att spela mot botar???

Är 20 stycken på den nu ^^

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Är 20 stycken på den nu ^^

Jag var inne förut och spelade. Inga vettiga commanders. Då var vi inte 20 st som du skrev men det kanske blev bättre senare?

Tyskarna slängde en rökgranat rakt där jag låg och började anfalla utan att se mig tack vare röken. Jag sköt ner flera stycken i ryggen tack vare det

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk

Tänkte köra spelet nu, har äntligen en dator som orkar med det. Vill någon köra ihop? Bara o lägga till mig på skype (den hittar ni i min swec profil) 22år.
Edit "RO game has stopt working" Ser inte ut som det blir något spelande trots allt.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

Får jag ställa en fråga här? - Lirar detta till och från fortfarande. Dock på senare tid har jag en irriterande bug(?). "Splashbilden" kommer upp, sen blir skärmen blir helt svart och jag måste hårdboota om datorn, kommer ej ut till windows eller aktivitetshanteraren. Har provat att verifiera filerna och installera om (via steam) men - samma problem finns kvar.

Permalänk
Skrivet av bokskorpionen:

Får jag ställa en fråga här? - Lirar detta till och från fortfarande. Dock på senare tid har jag en irriterande bug(?). "Splashbilden" kommer upp, sen blir skärmen blir helt svart och jag måste hårdboota om datorn, kommer ej ut till windows eller aktivitetshanteraren. Har provat att verifiera filerna och installera om (via steam) men - samma problem finns kvar.

Uppdaterat drivrutinerna till grafikkortet? Om inte så testa med det.

Har du tips på någon bra server? RO2 + Rising Storm är fortfarande sjukt bra spel. Jag ser verkligen fram emot Rising Storm 2: Vietnam!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Geeks Gaming

Ny uppdatering till Heroes of the West släpptes igår.
Nya kartor. Lite nya fordon.

Har till och med återupplivat Skyttegravs server som nu kör modden.

Visa signatur

|Fractal Design Arc Svart|Fractal Design Tesla R2 650W 80+ Gold|MSI X470 GAMING PLUS|AMD Ryzen 5 5600X|Corsair Vengeance LPX DDR4 3200MHz 16GB|RTX 2070 Super|

Permalänk
Skrivet av Jinxswe:

Ny uppdatering till Heroes of the West släpptes igår.
Nya kartor. Lite nya fordon.

Har till och med återupplivat Skyttegravs server som nu kör modden.

https://www.youtube.com/watch?v=J9ToMP4LOg8

Kul! Ska försöka hoppa in och testa när tid finns.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |