Återställa iPhone men behålla sms och appar

Permalänk

Återställa iPhone men behålla sms och appar

Funderar på att återställa min iPhone 5 som minnet börjar ta slut på och har så mycket skit på den här 'backupen' 😜
Men det verkar även vara någon bugg i att 'Meddelanden' tar upp 1.3 Gb fast jag inte har så mycket meddelanden.. Speciellt inte 1.3Gb..
Och även verkar det vara något som inte tas bort då i iFile när jag tidigare hade jailbreak med den här backupen med en iPhone 4s, så hittade jag en massa bilder som bifogats i meddelanden från 2012.. Fast jag tagit bort dom i smsappen..
/var/mobile/Library/SMS

Men jag vill ha kvar meddelanden, vissa appar (tex vill helst ha nuvarande appar som inte är uppdaterade tex Snapchat..)
Och inställningar som mail, kontakter (någon krånglig inställning med Google) och anteckningar etc..
Och undrar om de synkas om jag loggar in på mitt Apple-ID igen?

Jesper

Edit: hittade en länk här om att det var en bugg innan iOS 6.1 att de sparade kvar bilagorna i meddelanden http://www.idownloadblog.com/2013/02/06/ios-saved-your-sms-at...

Kan det vara bilagor från iOS innan 6.1?
För efter jag fick reda på det/hittade gamla bilder där så försöker jag undvika att skicka bilagor på sms/iMessage..
Och undrar om det är fixat med iOS 7.1? Eller om de fortfarande sparas?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile

Permalänk

Har för mig att om du säkerhetskopierar allt i iTunes och sedan återställer tillbaka det när du fixar igången luren igen så ska allt vara kvar, appar, musik, sms osv. Har ett svagt minne av att det var så när jag återställde min.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U14S | ASUS TUF GAMING X570-PLUS | ASUS PCE-AX3000 | Fractal Design North | Corsair Vengeance 2x8GB DDR4@3000 Mhz | MSI GTX 1070 Gaming X 8GB | Fractal Design Newton R2 650W | Kingston A2000 1TB | Seagate Barracuda 1TB | Windows 11

Permalänk
Skrivet av GreatLinkan:

Har för mig att om du säkerhetskopierar allt i iTunes och sedan återställer tillbaka det när du fixar igången luren igen så ska allt vara kvar, appar, musik, sms osv. Har ett svagt minne av att det var så när jag återställde min.

Ja så är det, gjorde även så med nuvarande från 4s till iPhone 5 via iTunes men tex meddelanden osv finns fortfarande kvar och tar plats, alltså ingen skillnad och därför vill jag ställa in som ny fast med helst sms men utan buggen, kontakter och några appar om det går?

Fungerar iFunbox eller måste man ha jailbreak för det?

Visa signatur

Intel I5 7600K @ 4.8Ghz undervolt, Hyper 212 Evo | 16GB ddr4 | Kingston m2 1TB | Msi 1060 6GB

Legion 5 Pro: Intel 12500H | 16GB ram | Samsung 980 Pro 1TB | RTX 3060 mobile