Permalänk
Medlem

Problem med drivers?

Hej alla glada!

Jag har köpt en ny PC och när jag fick den så var allt i tip top, men efter några dagar så började den stöta på problem.
När jag spelar vissa source spel tex CS:GO så kan ja lira i ett litet tag sen så stannar skärmen och ljudet loopar. Så då får man ta och döda den med strömknappen. (Ibland kan det även bli bluescreen efter själva fryslagget)

Jag har undersökt så gott det går på egen hand men jag har fortfarande samma problem.
Gick in på Device manager och skulle kolla om det var kanske nån driver som saknades. Whopido! Hittade en enhet som heter 690LC som inte verkar ha nån driver installerat. Men efter många timmar googlande och undvika spyware så har jag inte kommit fram med någon lösning.

I själva "krashen" så tycker jag att det indikerar på att det är överhettning. Men tycker det är j*vligt lustigt för en helt ny burk och överhetta.
Me tanke på detta så prövade jag och re-installera mina drivers till min kylning. Men utan någon lycka där heller.

Jag har prövat med och re-installera grafik drivers
Även testat med olika drivers som folk på olika forums rekomenderar men det går inge vida tyvärr.

Min spec är :
Nvidia GTX 760
Intel Core i5 3.40GHz
Samsung SSD 840 EVO
Antec Khuler h2o 1220

Jag uppskattar all slags hjälp jag kan få, tips osv.

På förhand, tack!

MVH

Slaggarn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaggarn:

Hej alla glada!

Jag har köpt en ny PC och när jag fick den så var allt i tip top, men efter några dagar så började den stöta på problem.
När jag spelar vissa source spel tex CS:GO så kan ja lira i ett litet tag sen så stannar skärmen och ljudet loopar. Så då får man ta och döda den med strömknappen. (Ibland kan det även bli bluescreen efter själva fryslagget)

Jag har undersökt så gott det går på egen hand men jag har fortfarande samma problem.
Gick in på Device manager och skulle kolla om det var kanske nån driver som saknades. Whopido! Hittade en enhet som heter 690LC som inte verkar ha nån driver installerat. Men efter många timmar googlande och undvika spyware så har jag inte kommit fram med någon lösning.

I själva "krashen" så tycker jag att det indikerar på att det är överhettning. Men tycker det är j*vligt lustigt för en helt ny burk och överhetta.
Me tanke på detta så prövade jag och re-installera mina drivers till min kylning. Men utan någon lycka där heller.

Jag har prövat med och re-installera grafik drivers
Även testat med olika drivers som folk på olika forums rekomenderar men det går inge vida tyvärr.

Min spec är :
Nvidia GTX 760
Intel Core i5 3.40GHz
Samsung SSD 840 EVO
Antec Khuler h2o 1220

Jag uppskattar all slags hjälp jag kan få, tips osv.

På förhand, tack!

MVH

Slaggarn

Vet inte hundra men hittade lite om att det kan vara "Thermaltake fan control software" som saknas eller bråkar, detta skall väl då vara till din vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Kan iallafall säga att det du beskriver det får jag utav en ostabil överklockning på cpu . Antar att du har överklockat den då du har vattenkylning för cpu . Annars så vet jag inget svar tyvärr

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:Intel i7 6700K ssd:1TB Psu:1000W 80+Gold Graphic: RTX 2080TI.
Coolers: 280+420mm Water Cooler Chassis: NZXT 810 gunmetal Ram: 32gb 3600mhz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonte94:

Kan iallafall säga att det du beskriver det får jag utav en ostabil överklockning på cpu . Antar att du har överklockat den då du har vattenkylning för cpu . Annars så vet jag inget svar tyvärr

Skickades från m.sweclockers.com

Ja det skulle vara logiskt. Datorn jag köppte var en heatons "collegtion". I själva säljspitchen så va det nån som tydligen var bästa klockaren i Sverige som godkänner... seems legit hehe.

Så antar jag får kontatkta maxfps?

mvh

Permalänk
Medlem

heaton är en cs spelare i NIP. Har du ringt det företag du handlade ifrån?
Edit:

Visa signatur

CPU: 5900x. Mem:64GB@3200 16-17-17-34-1T. (ImDIsk)
GPU: 1080 Ti@ca 6-7%OC. Sound: SB-Z -> toslink (DTS)-> old JVC. MB Realtek to Z-2300 for VOIP.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Slaggarn:

Ja det skulle vara logiskt. Datorn jag köppte var en heatons "collegtion". I själva säljspitchen så va det nån som tydligen var bästa klockaren i Sverige som godkänner... seems legit hehe.

Så antar jag får kontatkta maxfps?

mvh

Gör som nedanstående sa . Ring företaget och be dom kolla upp det eller skicka in datorn igen . En färdig köpt dator skall vara 100% felfri tills man själv börjar pilla med den

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

CPU:Intel i7 6700K ssd:1TB Psu:1000W 80+Gold Graphic: RTX 2080TI.
Coolers: 280+420mm Water Cooler Chassis: NZXT 810 gunmetal Ram: 32gb 3600mhz