Klippa mini simkort till nano?

Permalänk
Medlem

Klippa mini simkort till nano?

Kan jag klippa till ett mini-simkort så det blir ett nano för iPhone 5,5S ? För det är ett stort chip på simkortet och inte dem nyare chipen som brukar var något mindre för det kortet som jag har är gammalt .. Tänkte om det går att klippa med en sådan simkortsklippare som jag har?

Permalänk
Medlem
Skrivet av perra234:

Kan jag klippa till ett mini-simkort så det blir ett nano för iPhone 5,5S ? För det är ett stort chip på simkortet och inte dem nyare chipen som brukar var något mindre för det kortet som jag har är gammalt .. Tänkte om det går att klippa med en sådan simkortsklippare som jag har?

Har du rätt verktyg för ändamålet oich vet exakt hur/var du ska klippa, så spelar det ju ingen roll om du gör det eller någon i telebutiken. H*n skulle ju göra samma sak som du, om du nu anser dig ha kunskapen och rätt pryl.

Permalänk
Medlem

Ja det funkar.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Nano är tunnare också, har för mig att man behövde fila det lite utöver klippandet.
Be din operatör om ett nytt?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem

Bara att klippa. Ibland måste man få det lite tunnare, bara att fila ner lite på plastsidan.

Permalänk
Medlem

Okej tack ! skall bara aktivera nya iPhonen sedan skaffa nytt på Telia butiken. orkar inte stå i kö i 4 timmar så dålig kundservice på den butiken där jag bor..