Kan man dela ut skrivbordet över nätverket?

Permalänk
Medlem

Kan man dela ut skrivbordet över nätverket?

Tjena, funderade bara på om man kunde dela ut mappen Skrivbord(desktop) i nätverket? Jag har testat att dela ut hela C mappen och endast Skrivbord men jag verkar inte kunna komma in från andra datorer.. Går det eller måste jag flytta på allt jag har till en bättre plats?

Permalänk
Medlem

Gå ner till c:\users\"namn"\desktop - högerklicka - > Egenskaper - > Delning - Dela ut. Skiljer litet beroende på Win version o SV vs EN men i grova drag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanis:

Gå ner till c:\users\"namn"\desktop - högerklicka - > Egenskaper - > Delning - Dela ut. Skiljer litet beroende på Win version o SV vs EN men i grova drag.

Jag har gjort detta men kan inte hitta den efter det.. Jag har en hemgrupp som alla är kopplade till. Jag kör svensk och engelsk Win 7 så det är precis som du skriver. Om jag däremot delar ut hela C mappen så kan jag hitta den men inte öppna den. Jag vet inte om jag gjort precis allt fel man jag har delat ut mappar förut, men skrivbordet lyckas jag inte med ikväll...

Edit: Den magiska kvarten som min lärare brukar tala om är nog gången nu och allt verkar fungera. Så kan det gå, Tackar för hjälpen även fast jag kunde det redan så funkade det när jag gjorde om det efter att du skrev =D

Permalänk
Medlem

Kör du Windows 7 eller 8? Har för mig att det skiljer lite.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Kör du Windows 7 eller 8? Har för mig att det skiljer lite.

Jag kör win 7, Dock löste sig allt nu. Jag vet inte vad jag gjorde annorlunda denna gång. Men tackar Batman och Tanis för snabba svar