Erfarenhet av gulans.se?

Permalänk

Erfarenhet av gulans.se?

God kväll!

Jag har letat efter att köpa en iPhone 5S på nätet och kollat runt på blocket och tradera (de vanliga sidorna).
Men sen så kom jag över en hemsida som heter gulans.se och de verkar ha en del bra priser på telefoner, kanske tom för bra...
Hur som helst undrar jag om någon här på Sweclockers gjort någon affär på gulans och om det gått bra?
Jag fick iaf en känsla av för bra för att vara sant när jag kollade på mobilfronten.

Här är en länk: http://www.gulans.se/stockholm/iphone-5s-till-nastan-halva-pr...

Visa signatur

| Chassi: Fractal Design Define XL R2 | MB: Asus P8Z77-V PRO | CPU: i7 3770K @4,7Ghz | GPU: GeForce GTX TITAN | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W | SSD: Samsung 840 256GB | HDD: 3TB WD Red | RAM: Corsair 16GB |
Annat onödigt: Xbox 360/One, SGN 3, iPad Mini, Nexus 7, Bärbar HP och två dumburkar som kallas Smart-TV.

Permalänk
Inaktiv

Känns verkligen udda...och på bilderna finns det engelska informationsblad...och telefonerna sägs vara inköpta via Tre?

Nej du...

Permalänk
Medlem

Jag får också en väldigt stor känsla av att det är för bra för att vara sant. Hittade dessutom ingenting om säljaren "Aaron Adolph" på varken Ratsit, Hitta eller Google.
Jag skulle ha låtit bli.

Permalänk
Inaktiv

Det fanns ju en annons här på Sweclockers där en kille sålde en 5S för 3500kr, olåst.

Riktigt bra pris tycker jag. Gav själv 4000kr för en likadan för någon månad sedan - toknöjd!

Men sidan du länkade... Den skriker varningsflaggor, åtminstone annonsen/säljaren.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Ja, jag får nog köra på det mer säkra kortet och använda blocket eller annat.

Visa signatur

| Chassi: Fractal Design Define XL R2 | MB: Asus P8Z77-V PRO | CPU: i7 3770K @4,7Ghz | GPU: GeForce GTX TITAN | PSU: Cooler Master Silent Pro 1000W | SSD: Samsung 840 256GB | HDD: 3TB WD Red | RAM: Corsair 16GB |
Annat onödigt: Xbox 360/One, SGN 3, iPad Mini, Nexus 7, Bärbar HP och två dumburkar som kallas Smart-TV.

Permalänk
Permalänk
Inaktiv

Väl använd bild.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

I bästa fall får du kanske en 5S som inte har svenska osv i menyer, eller andra problem, garanti är också bara att glömma, kan också vara utomlands stulet parti, och då åker du dit om du skulle efterfråga garanti, (om nu Apple har världsgaranti på 5S)
OM du får nått tippar jag på Kina piratkopior det är frågan om.

I sämsta fall blir du av med 3000:- och inte ens en skruv tillsänt dig för det.

Skulle bara hoppa över en sån här annons, låter det för bra, så är det nått som är galet iallafall.

Visa signatur

Acer Predator Helios 300