Oculus planerar MMO för en miljard deltagare

Permalänk
Medlem

Iribes exalterade vision ligger, enligt honom själv, 10-15 år fram i tiden.

Även om FB är den onde så kommer Zuckerbergs miljarder till bra användning för Oculus forskning och utveckling.

De psykologiska och sociologiska effekterna av VR lär bli jordskälvande och mycket intressanta att följa.

Dagens infantila debattörer om tv-spels effekt på ungdomars själsliv måste frukta kvanthoppet som VR innebär.

Vi går en intressant framtid till mötes.

Permalänk
Medlem

NOPE

Låter ruskigt när man tänker på hur mycket uppgifter som Facebook (och Google mf) samlar om en. Men vad ska man göra. Väntar bara på att EU ska lagstifta mot sånt ruttet beteende som (öppet och i smyg) samlande av personliga uppgifter för kommersiella intressens skull är.

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk

Så mycket hat mot Facebook, trotts att de driver på utvecklingen för något som de flesta här vill ha. Varför måste folk leta efter varje negativ vinkel till det hela, och ignorera allt det positiva?

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Så mycket hat mot Facebook, trotts att de driver på utvecklingen för något som de flesta här vill ha. Varför måste folk leta efter varje negativ vinkel till det hela, och ignorera allt det positiva?

För att folk är surmuppar, pessimistiska och allmänt tråkiga människo

Permalänk
Medlem

inb4 second life klon med vr för FB användare.

Visa signatur

R7-3700X, B450M Mortar MAX, 32GB DDR4 @ 3200, RTX 2080, Corsair CX650M Rev2

Permalänk
Medlem
Citat:

Nuvarande teknik räcker inte till för att skapa fotorealistiska ansikten, men enligt Iribe kan en seriefigursliknande alter ego vara tillräckligt övertygande för att nå den punkt då den visuella representationen inte längre utgör något hinder.

Så han säger att dagens spelmotorer som är kapabla till 100K+ poly gubbar med hundratals variabler för att ändra ansiktsfeatures i 4K upplösta texturer inte räcker till, så vi måste använda sprite grafik från 1995.

Låter lovande. Vi kanske rent av får se det i VGA upplösning och 25fps, det skulle vara sweeeeet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nyhet:

...en miljard deltagare...

Hahahahaaaaahahahahaaaaa

Skönaste jag hört på länge. Vilken trams...

Permalänk
Medlem
Skrivet av murklor:

Så han säger att dagens spelmotorer som är kapabla till 100K+ poly gubbar med hundratals variabler för att ändra ansiktsfeatures i 4K upplösta texturer inte räcker till, så vi måste använda sprite grafik från 1995.

Låter lovande. Vi kanske rent av får se det i VGA upplösning och 25fps, det skulle vara sweeeeet!

Rent spontant låter det som att du tänker på ett ansikte. Dom kanske menar 100/1000/10000 ansikten.. tänk dig en arena av något slag. Låt dagens teknik rendera det och se om det står pall på konsumentnivå

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk

Fösta spelet som man behöver Adblocker för att inte få HIV ?

Visa signatur

Tryck på Citera om du vill ha svar.
____________________________________________________________
Intel 8700k @5Ghz| Corsair 16gb|Asus rog strix z370-g

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fritjof92:

Så mycket hat mot Facebook, trotts att de driver på utvecklingen för något som de flesta här vill ha. Varför måste folk leta efter varje negativ vinkel till det hela, och ignorera allt det positiva?

För att Facebook har en historia av att bedriva eller ge tummen upp åt folk som bedriver verksamheter som involverar att köra upp reklam i ansiktet på folk? Denna stämpel kommer inte Facebook kunna sudda bort i det första taget och var hellre skeptisk än naiv.

Skrivet av gudbrandsen:

Fösta spelet som man behöver Adblocker för att inte få HIV ?

Antagligen.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Jag var inte den ända som tänkte på SOA alltså! Fyfan vad tufft asså..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Låter coolt, men läskigt. Så nej.

Visa signatur

Målar och gör spel : )

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Haha.

Bara jag som ser reklam rakt i ansiktet iom. detta? Står man där och typ skapar något och sedan dyker det upp att klockor allt är billigt på någon obskyr hemsida i ögonhöjd..

Ja man får nog vänta på adblockulus

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritjof92:

Så mycket hat mot Facebook, trotts att de driver på utvecklingen för något som de flesta här vill ha. Varför måste folk leta efter varje negativ vinkel till det hela, och ignorera allt det positiva?

Eller för att folk inte vill ha ett reklamstyrt liv, där allt du är, är vilken konsument du är & vad vi kan sälja till dig.
Tror att folk vill ha andra värderingar som styr deras liv,som mänskliga rättigheter demokrati osv. & att man är värt något som individ & inte bara ett värde efter vad som kan säljas till dig.
Däremot som underhållning så har / hade Occulus rift möjligheter ,men förstår folks skepsis.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Wizbro:

Facebook ägs dock av Google.

Facebook ägs inte av Google...

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Jag tycker att dom ska satsa på att utveckla tekniken och utrusningen och hålla sig till det.
Och låta andra företag ta fram applikationer och spel som nyttjar tekniken.

p.s. Facebook suger!

Men är det inte så exakt idag, som du tycker?

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wizbro:

Facebook ägs dock av Google.

Öhm... Nej...

Visa signatur

7800x3d - asus prime x670e-pro - 32gb ddr5 - asus tuf rtx 4090 gaming oc

Permalänk
Inaktiv

Är inte det minsta intresserad av Oculus Rift sedan Facebook valde att köpa skiten.

Permalänk

Hoopas ett SAO kommer! jag skulle lätt signa upp! efter att läst vissa kommentarer så tror jag fler är på

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3070Ti

Permalänk
Medlem

Sådan är kapitalismen... I ett samhälle med planerad produktion skulle vi slippa oroa oss för dessa reklamintrång pga färre alternativ och de försöker inte pressa bort varandra.

Visa signatur

Desktop: | Win10 | InWin 303 | ASUS TUF X570 | AMD Ryzen 5 3600 | Noctua NH-U12S (PP) | Intel 600p 256GB | Gigabyte GTX 670 | 32GB DDR4 2400Mhz | Corsair RM650x | 3x 1080 Screens |
Datacenter: | 1x Physical | 1x Virtual |
Laptop: | 2x |

Dell Certified Technician

Permalänk
Medlem
Skrivet av Schrimp:

Rent spontant låter det som att du tänker på ett ansikte. Dom kanske menar 100/1000/10000 ansikten.. tänk dig en arena av något slag. Låt dagens teknik rendera det och se om det står pall på konsumentnivå

Haha hur lätt som helst sen alla moderna grafikmotorer började med LOD rendering. Om du står mitt i en arena och tittar på en 10,000 manna publik så ser du knappt några ansikten (om du nu inte råkar ha typ 100K upplösning på din skärm). Varenda en av dom kan ha ett 50K poly huvud du ser på 1 meters avstånd och ändå vara en 500 poly block gubbe på 50m avstånd.

Servern som ska hantera dom 10,000 peepsen kommer implodera långt innan ditt grafikkortet får nog, men det är en annan sak.

Permalänk
Medlem

Borde inte facebook satsa på att försöka få en miljard unika och aktiva användare per månad på facebook först? De har 1.13 miljard användare totalt. Men som många andra så har jag säkert tjugo facebookkonton med alla möjliga svammel-hittepå-namn för att använda i kampanjer och annat, jag tvivlar rätt starkt på att jag är unik i detta fall.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JamesBanana:

Sådan är kapitalismen... I ett samhälle med planerad produktion skulle vi slippa oroa oss för dessa reklamintrång pga färre alternativ och de försöker inte pressa bort varandra.

Risken för att producera "fel" eller vad som inte efterfrågas är också rätt stor. Att priserna pga konkurrensen saknas skulle bli vansinnigt mycket högre är likaså mycket troligt under planekonomi 'sovjet?' (om man inte vill använda våld för att stoppa produktion utanför planerna)

Om man till exempel sätter planerad produktion i ukraina av vete till hela sovjet och lägger ner veteproduktionen i resten av landet då markerna är sämre lämpade för just vete rent generellt och sen spökar vädret och produktionen blir noll och intet. Då svälter alla som skulle ätit detta vete om inte substitut finnes från annat håll (import från ett land som har konkurenskraftigt överskott är ett sätt) som till exempel frankrike eller USA. Exemplet är ganska precis ordagrant vad som hände i Sovjet. Folk svalt ihjäl medans västvärlden byggde upp den snabbaste ökningen av levnadsstandard och leverne för de lägre klasserna i mänsklighetens historia.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem

http://www.cad-comic.com/cad/20140328

Tycker den stämmer väldigt bra...

Visa signatur

Abashed the devil stood and felt how awful goodness is.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Risken för att producera "fel" eller vad som inte efterfrågas är också rätt stor. Att priserna pga konkurrensen saknas skulle bli vansinnigt mycket högre är likaså mycket troligt under planekonomi 'sovjet?' (om man inte vill använda våld för att stoppa produktion utanför planerna)

Om man till exempel sätter planerad produktion i ukraina av vete till hela sovjet och lägger ner veteproduktionen i resten av landet då markerna är sämre lämpade för just vete rent generellt och sen spökar vädret och produktionen blir noll och intet. Då svälter alla som skulle ätit detta vete om inte substitut finnes från annat håll (import från ett land som har konkurenskraftigt överskott är ett sätt) som till exempel frankrike eller USA. Exemplet är ganska precis ordagrant vad som hände i Sovjet. Folk svalt ihjäl medans västvärlden byggde upp den snabbaste ökningen av levnadsstandard och leverne för de lägre klasserna i mänsklighetens historia.

Totalitärt är totalitärt oberoende om det är Facebook ,Google (marknadsekonomi med fria spelregler) Eller stater ,lika otäckt i mina ögon.
Folk skulle inte vara lika förtjusta om en stat/militär äger allt som vi la ut på internet eller vad vi säger i en telefon ,precis som konstigt nog är ok i våran tid med Google & Facebook.(NSA, FRA) 1984 släng dig i väggen vi har mer.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

oculus rift med illuminati ögat

Visa signatur

CPU: Ryzen R9 7900x3d, CPU Cooler: Arctic Liquid Freezer iii 360 A-RGB, GPU: RX 7900 XT, MBoard: ASUS Prime x670-p, RAM: 32GB G.Skill Trident Z25 Neo RGB CL30 @ 6000Mhz, HD: Intel 660P 1TB M.2, Kingston NV2 500GB M.2, Monitor: LG OLED 55CX , Mouse: Asus ROG Strix Impact II, Case: ASUS ROG Strix Helios GX601, Keyboard: ASUS ROG Strix Flare RGB Gaming, PSU: In Win Commander 1500w, Headset: Turtle Beach Elite Pro 2

www.tradera.com/profile/feedback/2310698/mixansfaith

Permalänk
Medlem

Alltså jag vet inte med era andra men jag är riktigt sne på Oculus.
De startade via en Kickstarter, det vill säga att folk skänkte dom pengar för att komma igång, deras slogan var väll typ av spelare till spelare eller något liknande. och så tar det bara en kort tid efter att de kommit igång och så säljer dom skiten till facebook

nu var jag inte en utav dom som skänkte pengar till kickstartern, men hade jag gjort det hade jag velat ha mina pengar tillbaka det är en sak som är säkert. av spelare till spelare my ass, för spelare utav sellouts eller?

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Många klagar på facebooks reklam. Reklam är positivt för då slipper man betala eller slippa beta mycket. De som tycker att reklam är negativt kan sluta använda Google ( eller vilken sökmotor som helst), Youtube, sweclockers, tv förutom svt, taxi bussar och dessutom får ni sluta att titta på film eftersom att de ofta innehåller produktplaceringar. Adblock förstör även för de som som driver hemsidorna. Så ni som använder adblock på sweclocker kan ge fan i att gå in på den här sidan.

Permalänk
Medlem

Det första som slår mig är den filmen "gamer" där de har virtuella värdar som man kan "köpa/sälja" sig in i.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Medlem