Microsoft Surface Mini kan få Intel-processor

Permalänk
Melding Plague

Microsoft Surface Mini kan få Intel-processor

Minstingen Surface Mini kan enligt en rapport från Bloomberg komma i två utföranden, varav den ena bestyckas med processor från Intel och stöd för fullskaliga Windows 8.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Mina kollegor har fått trösta mig för att jag blev rörd av lycka.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

OS: Windows 11 Prro | Chassi: Fractal Design Define 7 Svart | Moderkort: Asus Rog Strix Z390-F Gaming | Kylning: Corsair CPU Cooling Hydro H100X / 2*240mm | CPU: I9 Socket-LGA1151, 8-Core (16-Thread) 3.60GHz@5Gh (1.33v) | PSU: Corsair 1200W | HDD: Corsair SSD 120GB (OS), Intel 256GB SSD (Games), Seagate 1TB HDD (APPS/DL), Seagate 1TB HDD (Recordings) | RAM: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | GPU: Gigabyte GTX 980 Ti 6GB | Monitor: HP Omen 27, TN-panel, 27", 165Hz och Nvidia G-Sync

Permalänk
Medlem

Goda Nyheter!

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem

Trevligt, nu blev det mer intressant.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem

Hoppas på det och 4gb ram.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk

får hoppas att det blir med en intel processor

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem

Lyckas de trycka in 3G/4G i Intel versionen så lär den bli grym, det är det enda jag saknar i min pro 2.

Visa signatur

AW3423DW QD-OLED - Ryzen 5800x - MSI Gaming Trio X 3090 - 64GB 3600@cl16 - Samsung 980 Pro 2TB/WD Black SN850 2TB

Permalänk
Skäggig legend

Får den Intel, Windows 8 och 4G blir jag överlycklig!

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

4 gb ram, wacom stylus och stöd för sd kort så blir det ett köp direkt, priset spelar mindre roll

Har varit sugen på asus vivotab 8 men kvalitetsproblem har stoppat mig ifrån att köpa den. Surface plattorna har jag alltid upplevt som högkvalitativa och jag tycker om att stödja MS direkt också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CTH:

4 gb ram, wacom stylus och stöd för sd kort så blir det ett köp direkt, priset spelar mindre roll

Har varit sugen på asus vivotab 8 men kvalitetsproblem har stoppat mig ifrån att köpa den. Surface plattorna har jag alltid upplevt som högkvalitativa och jag tycker om att stödja MS direkt också.

Oj vad mycket skit du kommer få för sista kommentaren
Sen håller jag med om att Surface verkar hålla hög kvalite vilket är viktigt, om det ska bli ett inköp för mig.

Visa signatur

Arne Berg

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ase:

Oj vad mycket skit du kommer få för sista kommentaren
Sen håller jag med om att Surface verkar hålla hög kvalite vilket är viktigt, om det ska bli ett inköp för mig.

Äh, det är Google och Apple som är ondast på spelplanen numera, det var säkert fem år sedan det var en dödssynd att sympatisera med MS

---

Kul att se ett större urval av Intelplattor, som dessutom kommer med tangentbord. Snart är nog tiden mogen för mig att överge traditionella laptops helt, och skaffa något sånt här istället.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem

Kan bli bra, speciellt nu när de pratar om multiplattform gällande alla apps. WP8 sprider sig till Win8. Då kan nog RT vara bra pga batteritid vad jag har förstått. Men visst varför inte atom? För jag skulle gärna se WP 8.1 sprida sig till Win 8.1.* Är hur nöjd som helst med min Nokia 920.

Visa signatur

OS: Windows 10 | GPU: MSI GeForce GTX 980 Ti (6GB) | MOBO: ASUS X99-A | CPU: i7-5820K | SSD: Samsung 830 256GB | PSU: HX750i 750W Platinum | RAM: Vengeance LPX 32GB DDR4 2133Mhz |

HMD: Oculus Rift (CV1) | Mobiltelefon: Huawei P20 Lite (Android)

Permalänk
Medlem

Bay trail, 4 gb ram, 128gb ssd, 64-bit windows, <10mm tjock och 1920x1200 (4:3 hör hemma på 90-talet) och en liknande desktopdocka som finns för surface pro så jublar jag. Räcker egentligen att den har hdmi eller dp ut, men gärna nån sorts dockningslösning.

Permalänk
Skrivet av merdique:

Bay trail, 4 gb ram, 128gb ssd, 64-bit windows, <10mm tjock och 1920x1200 (4:3 hör hemma på 90-talet) och en liknande desktopdocka som finns för surface pro så jublar jag. Räcker egentligen att den har hdmi eller dp ut, men gärna nån sorts dockningslösning.

4:3 är det bästa för datoranvändning.

Visa signatur

Blegh <3 ^^

Permalänk
Datavetare
Skrivet av merdique:

Bay trail, 4 gb ram, 128gb ssd, 64-bit windows, <10mm tjock och 1920x1200 (4:3 hör hemma på 90-talet) och en liknande desktopdocka som finns för surface pro så jublar jag. Räcker egentligen att den har hdmi eller dp ut, men gärna nån sorts dockningslösning.

16:10 är nog den bästa kompromissen för en platta. 16:9 är inte bra för något utom film, 4:3 är det enda som fungerar vettigt i porträttläge men i landskapsläge fungerar det inte lika bra då allt idag är designat med wide-screen i bakhuvudet.

Vad det gäller artikeln: hoppas även de som designar Surface nyktrar till från ARM-festen och att man även där erbjuder x86 som alternativ. Förstår varför många vill ha en mindre platta, men personligen har jag kommit fram till att Steve Jobs ändå hade rätt: 10" är det optimala för en pekplatta. Byggkvalitén på Surface är riktigt bra, men Windows RT gör nuvarande modell oköpbar för egen del. 1920x1200 är OK på 10", men det skulle inte skada om man klev upp en nivå till.

Visa signatur

Care About Your Craft: Why spend your life developing software unless you care about doing it well? - The Pragmatic Programmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anitramane:

4:3 är det bästa för datoranvändning.

För 10 år sedan - ja. Nu - nej.

Skrivet av virtual void:

16:10 är nog den bästa kompromissen för en platta. 16:9 är inte bra för något utom film, 4:3 är det enda som fungerar vettigt i porträttläge men i landskapsläge fungerar det inte lika bra då allt idag är designat med wide-screen i bakhuvudet.

Vad det gäller artikeln: hoppas även de som designar Surface nyktrar till från ARM-festen och att man även där erbjuder x86 som alternativ. Förstår varför många vill ha en mindre platta, men personligen har jag kommit fram till att Steve Jobs ändå hade rätt: 10" är det optimala för en pekplatta. Byggkvalitén på Surface är riktigt bra, men Windows RT gör nuvarande modell oköpbar för egen del. 1920x1200 är OK på 10", men det skulle inte skada om man klev upp en nivå till.

3:2 som chromebook pixel kanske är något dock.

Visa signatur

CoreOS

Permalänk
Medlem

Nu har jag själv redan en iPad och iPad mini (bägge med Retina), samt ett gäng bärbara datorer (både privat och jobb) och telefoner (också både privat och i jobb), så börjar att få svårt att motivera nya mobila prylinköp, men med CPU ifrån Intel och med stöd för Wacom-penna så är jag någonstans ändå väldigt intresserad!

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], W10: Surface Book 3 15" [Core i7/GTX1660Ti/32/512GB], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/