Galaxy S5 startar S voice.

Permalänk

Galaxy S5 startar S voice.

Hejsan!

När jag har mitt headset i jobbet och rör på mig mycket så pausas spotify och någon S voice eller tal app startas. Ibland låter det pling, tystar musiken i 3sek, plong, sen startas musiken igen.

Detta händer bara när jag har headset i. Hur stänger man av att S voice (eller googles) kan startas via headset?

Vill lösa detta utan root då detta vore enda anledningen för mig att roota..

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11

Permalänk
Medlem

Gissar att du har headset med svarsknapp o att denna kanske trycks in. Gå in i vanliga android inställningarna och avaktivera "Öppna med hemknapp"

Permalänk
Medlem
Skrivet av SimpanDirr:

Hejsan!

När jag har mitt headset i jobbet och rör på mig mycket så pausas spotify och någon S voice eller tal app startas. Ibland låter det pling, tystar musiken i 3sek, plong, sen startas musiken igen.

Detta händer bara när jag har headset i. Hur stänger man av att S voice (eller googles) kan startas via headset?

Vill lösa detta utan root då detta vore enda anledningen för mig att roota..

Nu har jag inte femman men är det samma som fyran så går det lätt att stänga av under Program - S voice - Inställningar. Det är synd att Samsung insisterar på att skicka med så mycket skit :/

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av NiftyNips:

Nu har jag inte femman men är det samma som fyran så går det lätt att stänga av under Program - S voice - Inställningar. Det är synd att Samsung insisterar på att skicka med så mycket skit :/

Ju mycket grejjer men det mesta går ju stänga av, avinstallerade allt som hade med Google sök och s voice som fanns så nu verkar det bete sig!

Visa signatur

Ryzen 5600x - 3060 Ti - 16Gb ram
Soffgaming: Nintendo Switch, PS4 PRO+Vr
Ringa: iPhone 11