Hur kommer det sig att tjejer inte spelar Dayz ?

Permalänk
Testpilot
Skrivet av jonatan80:
Dold text

har kollat med grannens dotter.
alla hennes kompisar spelar prop hunt <--- komplex story line. ja just det mycket djup
kuta runt som en läskburk. låta som nåt ur benny hill.

Får man då fråga åldern på denna dottern?

Alla mina kvinnliga vänner är nämligen i 20+ zoonen, så det kan vara något att ta i beskattning med.

Visa signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | Leobog Hi75 | Deathadder V2 Pro >

Permalänk
Skrivet av phoenixdisciple:

Får man då fråga åldern på denna dottern?

Alla mina kvinnliga vänner är nämligen i 20+ zoonen, så det kan vara något att ta i beskattning med.

12-13 ish

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk

Min flickvän spelar mest Tell Tale spel, strategi, terraria och dylikt. Assassins Creed och jrpgs på konsol. Jag tror man måste nog vara rätt härdad som person för att tycka spel som DayZ är roligt, för det handlar inte så mycket om att överleva som det handlar om att undvika douchebags. Hon jobbar inom sjukvården, kan inte riktigt tänka mig henne komma hem från jobbet och vilja skjuta folk i huvudet.

Många tjejvänner som spelar Natural Selection 2, antar det är för det är lite mognare community i det spelet.

Permalänk
Skrivet av ZombieBunny:

Min flickvän spelar mest Tell Tale spel, strategi, terraria och dylikt. Assassins Creed och jrpgs på konsol. Jag tror man måste nog vara rätt härdad som person för att tycka spel som DayZ är roligt, för det handlar inte så mycket om att överleva som det handlar om att undvika douchebags. Hon jobbar inom sjukvården, kan inte riktigt tänka mig henne komma hem från jobbet och vilja skjuta folk i huvudet.

Många tjejvänner som spelar Natural Selection 2, antar det är för det är lite mognare community i det spelet.

det verkar vara detta svaret som det hamnar på ... DayZ är ett spel för psykopater och att det inte finns så många tjejer som tycker det e så roligt att tortera nån stackare som lagt ner flera timmar på att skaffa gear o sedan skjuta honom i huvudet

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Skrivet av vallentiin:

det verkar vara detta svaret som det hamnar på ... DayZ är ett spel för psykopater och att det inte finns så många tjejer som tycker det e så roligt att tortera nån stackare som lagt ner flera timmar på att skaffa gear o sedan skjuta honom i huvudet

och som i serien Walking dead är man ett gäng psykopater så blir det roligare. more bang for the buck

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Inaktiv

Har ett flertal tjej kompisar som kör Dayz. Har dock fått den förklaringen att dem inte gärna går ut med sitt kön online då det alltid finns en risk för att folk ska börja adda dem och köra med sina raggnings repliker

Permalänk
Skrivet av Morpiha:

Har ett flertal tjej kompisar som kör Dayz. Har dock fått den förklaringen att dem inte gärna går ut med sitt kön online då det alltid finns en risk för att folk ska börja adda dem och köra med sina raggnings repliker

haha den vanliga som neckbeards kör med ...
-Va !! spelar du dayz ?
-det gör jag också !!
-coolt vi spelar tillsammans !!
-Wow vi spelar tillsamans , vi e typ ihop nu ju.
-då vi typ e ihop .. vill du komma hem till mitt rum i källaren hos mina föräldrar o ligga ?

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av vallentiin:

haha den vanliga som neckbeards kör med ...
-Va !! spelar du dayz ?
-det gör jag också !!
-coolt vi spelar tillsammans !!
-Wow vi spelar tillsamans , vi e typ ihop nu ju.
-då vi typ e ihop .. vill du komma hem till mitt rum i källaren hos mina föräldrar o ligga ?

Haha något i den stilen.
Det roliga är att många av killarna är super snälla och blir guy of the year när dem får veta att det är en tjej dem snackar med. Men när hon sen inte visar intresse eller kör med den gamla "Soz jag har pojkvän, inte intresserad" så blir dem antingen taskiga eller bara slutar skriva

Permalänk
Medlem

Det finns gott om tjejer som spelar DayZ!
En hel drös på Twitch, men tyvärr får de flesta skit från andra spelare så fort de använder mikrofonen. Kvinnohatet på högsta nivå kommer fram då.

Permalänk
Medlem

Önskar jag kunde komma in i Dayz, jag är jätteimponerad av alla som faktiskt gör det.

Visa signatur

No man is free who is not master of himself

Permalänk
Medlem

Jag trodde tjejer spelar bara på iOS?

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D CPU: Intel i7 11700K RAM: 32Gb DDR4 Moderkort: ASUS Z590-F
Grafik: RTX 3070 Ti OS: W11 SSD: M.2 1TB snabb som tusan

Permalänk
Avstängd

Min hypotes om mänskligt beteende: Jag tror det främst handlar om att olika grupper av människor har helt enkelt inte prövat på diverse olika saker och därför inte fått möjligheten till att fatta tycke för det. Människor är sociala djur och vill i stor mån vara som alla andra och därför formas vi efter vad majoriteten tycker om något, dvs någon eller några måste stå ut, vara dominanta och gå ifrån normen för att andra skall följa efter. Det är mycket möjligt att en mycket stor andel av manliga befolkningen kanske skulle tycka om att sminka sig och att en stor andel av kvinnor som sminkar sig skulle föredra att inte göra det om det inte vore för den sociala normen. Likadant är det kanske för DayZ.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av vallentiin:

haha den vanliga som neckbeards kör med ...
-Va !! spelar du dayz ?
-det gör jag också !!
-coolt vi spelar tillsammans !!
-Wow vi spelar tillsamans , vi e typ ihop nu ju.
-då vi typ e ihop .. vill du komma hem till mitt rum i källaren hos mina föräldrar o ligga ?

Dold text

Undrar om dom knäcker benen på brudarna å tvingar dem att bli ihop me dom om de vill fortsätta spela? O_o

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:

Jo fast tjejer undviker micen för det blir ett så himla "å stackars liten här låt mig bara ge dig lite epix". Jag har många brud kompisar som undviker detta på wow för att även om wow numera har många femenina spelare så är det fortfarande ett jävla cacklande om vilken brud som ska heala vem. Fan en guild bröt ju upp för att alla var för avis på en brud. Fattar att dom vill gömma sig, vi e rovdjur ibland </3

Spelade du på Argent Dawn?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Skrivet av Miljon3:

Spelade du på Argent Dawn?

bl.a, men också på andra servrar ^^ Skicka pm om vi träffats!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:

bl.a, men också på andra servrar ^^ Skicka pm om vi träffats!

Tror jag vet vad som hände
Den sk, Anti-Léxy day? Antar jag?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Skrivet av Miljon3:

Tror jag vet vad som hände
Den sk, Anti-Léxy day? Antar jag?

Ingen anning va du snackar om :-3

Permalänk
Medlem

Tjejer kanske inte riktigt gillar den extremt trevliga stämningen i spelet (yes, sarkasm)?

Tankeväckande och kul video från RE:roll:

Visa signatur

Core i7 5820K @ 4.5GHz | Asus Strix X99 Gaming | Palit Super Jetstream GTX 1080 | 16GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2666MHz | Intel® 750 SSD 400GB PCIe, Samsung 840/850 Evo 750GB & 1TB | Asus 12x Blu-Ray Combo | Phanteks Enthoo Luxe | 3x Nanoxia Deep Silence 140mm + 5x 120mm | Corsair H105 | Corsair AX1200i 1200W | Windows 10 Pro | Asus ROG Swift PG348Q | Audio Pro Addon T12 | Sennheiser HD650 | Corsair Vengeance K70 | Mad Catz R.A.T. 7 MMO

Permalänk
Medlem

Ha fick mig minne av en brud jag kom med i en match på MM (Counter strike GO), drog Quad kill på första rundan & jag säger "GOOD F*ING JOB MATE" och hon svarar thanks, jag ignorerar faktumet att hon är en tjej, lirar på (fast jag tänkte konstant i huve , "DET ÄR EN BRUUUUUD) Desperata mig....

Jag märkte dock en stor sak den matchen, helvete vad kacklande det var helt plötsligt när hon sa thanks, inte informations snack, utan snack om vad man vill bli i framtid & liknande, det mer roliga var ju att hon nästan inte deltog i det alls

Så jag vet inte? , jag själv som var i den matchen var ganska uppjagad av att det var en brud men försökte inte bry mig och fortsätta som vanligt, Dock så fick jag väl någon form av testosteron rush och slutade på över 40 kills och nästan inga deaths..

Så jag tror brudar generellt lirar allt, men pågrund av uppmärksamhet dom får (som jag antar inte alla brudar gillar) så nämner man inte sitt kön eller pratar i voice för att man inte orkar det (?)

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:

Ingen anning va du snackar om :-3

Det total förstörde ett guild på Argent det guildet hade 1900rbg rating också

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Skrivet av Miljon3:

Det total förstörde ett guild på Argent det guildet hade 1900rbg rating också

Aaah jo det hörde jag om! fast det har ju hänt innan på flera servrar. Och oftast är det inte tjejernas fel utan killarna som blir för mycket koko. Efter att guilden rasat samman så blir ju tyvärr de flesta tjejer "hor" stämplade.

Permalänk

Jag har spelat Day Z i ca tre år. Jag är tjej och har stött på tre andra tjejer under den tiden. En fjärde är ledare för den klan jag är med i, dock var hon inte det när jag gick med..
Annars spenderar jag kvällarna i Bf4/Arma3, och ja.. jag brukade spela WoW. p;

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av The_Spigg:

Jag har spelat Day Z i ca tre år. Jag är tjej och har stött på tre andra tjejer under den tiden. En fjärde är ledare för den klan jag är med i, dock var hon inte det när jag gick med..
Annars spenderar jag kvällarna i Bf4/Arma3, och ja.. jag brukade spela WoW. p;

Skickades från m.sweclockers.com

Dold text

TADA!

And now we play the waiting game.

(Alla killar i tråden blir galna)

Permalänk
Skrivet av The_Spigg:

Jag har spelat Day Z i ca tre år. Jag är tjej och har stött på tre andra tjejer under den tiden. En fjärde är ledare för den klan jag är med i, dock var hon inte det när jag gick med..
Annars spenderar jag kvällarna i Bf4/Arma3, och ja.. jag brukade spela WoW. p;

Skickades från m.sweclockers.com

Då stöds min teori ytterliggare , att det inte är speciellt många tjejer som spelar.
Det finns ett par få men inte speciellt många.

Skrivet av Aldhissla:
Dold text

TADA!

And now we play the waiting game.

(Alla killar i tråden blir galna)

Hahahaha .. yes we do..

Visa signatur

dator: Intel Core i5 3570K | Noctua NH-D14 | MSI Z77A-GD65 ATX | Corsair 16GB 1600MHz VENGEANCE LP | XFX Core Edition 850W 80+ Bronze | Corsair Carbide 500R | Sapphire Radeon HD 7970 GHz 3GB | Samsung SSD 840 Series 250GB | 2st. 2TB Seagate Barracuda 7200rpm SATA 6Gbit/s | DVD±RW Samsung 24X DL
Kringutrustning: ASUS MX279H 27" | Microsoft sidewinder x4 | Func MS-3 v2

Permalänk
Sötast

Vissa av oss (antagligen lite äldre) kommer aldrig riktigt förstå vad som hände med gaming och tjejer.

När vi var sk nördar som spelade spel så fanns det en önskan vi alla hade: Tänk om det hade funnits tjejer att spela med, något som hade varit riktigt häftigt i de flestas mening...

Sen kom dagen, plötsligt så var tabun borta och tjejer började ploppa upp här och var i stort sett alla spelgenrer - vad hände då?

Jo, en armé av tonårspojkar 'gick till krig' mot dessa tjejer, menar på att tjejer inte borde spela, de är värdelösa, 'de ska vara i köket' och liknande sjuka påhopp.

Jag lär aldrig fatta vad som hände, kunde inte lilla pelle 13 överleva skammen att bli ägd av en brud?

Man borde väl bli glad över att kunna njuta av sin hobby med det motsatta könet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Vissa av oss (antagligen lite äldre) kommer aldrig riktigt förstå vad som hände med gaming och tjejer.

När vi var sk nördar som spelade spel så fanns det en önskan vi alla hade: Tänk om det hade funnits tjejer att spela med, något som hade varit riktigt häftigt i de flestas mening...

Sen kom dagen, plötsligt så var tabun borta och tjejer började ploppa upp här och var i stort sett alla spelgenrer - vad hände då?

Jo, en armé av tonårspojkar 'gick till krig' mot dessa tjejer, menar på att tjejer inte borde spela, de är värdelösa, 'de ska vara i köket' och liknande sjuka påhopp.

Jag lär aldrig fatta vad som hände, kunde inte lilla pelle 13 överleva skammen att bli ägd av en brud?

Man borde väl bli glad över att kunna njuta av sin hobby med det motsatta könet?

Jag vet inte, men jag upplever att det är vad man får med anonymitet på nätet i kombination med för mycket tid på nätet. Ju mindre de tänker själva eller undviker att hamna i situationer som kräver något annat än "fräcka" snabba kommentarer desto lättare har de att ta till sig av extrema åsikter och beteenden. Allt som krävs är ju att de får vara med om livet själva, eller träffa någon som varit det för att komma in på andra tankar. Och sluta hänga på flashback...

Ju fler som orkar säga emot all denna jävla idioti desto snabbare kommer vi över den här jobbiga övergångsfasen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Jag vet inte, men jag upplever att det är vad man får med anonymitet på nätet i kombination med för mycket tid på nätet. Ju mindre de tänker själva eller undviker att hamna i situationer som kräver något annat än "fräcka" snabba kommentarer desto lättare har de att ta till sig av extrema åsikter och beteenden. Allt som krävs är ju att de får vara med om livet själva, eller träffa någon som varit det för att komma in på andra tankar. Och sluta hänga på flashback...

Ju fler som orkar säga emot all denna jävla idioti desto snabbare kommer vi över den här jobbiga övergångsfasen.

Jag håller absolut med dig.

Min fru spelar datorspel så ofta hon kan och det var även hon som fick mig att börja spela Wow. I de gillena som vi var med i under Wow-tiden så kände jag aldrig att någon var taskig mot henne, nu vet jag ju inte ifall hon fick några taskiga whispers men det var då inget speciellt i raid-chatt eller gille-chatten eller liknande.

Det skulle vara väldigt tråkigt ifall tjejer jagas bort från onlinespel bara för att killar inte kan hantera sina hormoner.

Allmän kommentar: Jag hoppas även att människor kan börja tänka efter om vad de skriver på forum eller fb till andra, även fast inte du påverkas av något som skrivs om dig behöver det inte gälla andra. Jag försöker skapa bättre stämning, kan jag inte göra det så skriver jag inget heller.

Mvh, Jakob

Visa signatur

Dator nr.1
CPU:R7 5800X GPU:RX 5700 Pulse MEM:16GiB 3600CL16 OS:Win 10 Pro Chassi:O11 Dynamic Mini
Dator nr.2
CPU:R5 1600X GPU:Powercolor RX 5600XT MEM:16GiB 3200CL16 OS:Win 10 Pro Chassi: Ghost S1 mkII, Pangea
Bärbar: Microsoft Surface Pro4

Permalänk

Tjejer spelar visst DayZ! Jag och en polare slog precis ihjäl en brud med varsin yxa, detta är efter att ha precis köpt spelet, så finns gör dom! Hon klagade först, men sedan förklarade vi att vi var the Goverment, we can do anything we want.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Vissa av oss (antagligen lite äldre) kommer aldrig riktigt förstå vad som hände med gaming och tjejer.

När vi var sk nördar som spelade spel så fanns det en önskan vi alla hade: Tänk om det hade funnits tjejer att spela med, något som hade varit riktigt häftigt i de flestas mening...

Sen kom dagen, plötsligt så var tabun borta och tjejer började ploppa upp här och var i stort sett alla spelgenrer - vad hände då?

Jo, en armé av tonårspojkar 'gick till krig' mot dessa tjejer, menar på att tjejer inte borde spela, de är värdelösa, 'de ska vara i köket' och liknande sjuka påhopp.

Jag lär aldrig fatta vad som hände, kunde inte lilla pelle 13 överleva skammen att bli ägd av en brud?

Man borde väl bli glad över att kunna njuta av sin hobby med det motsatta könet?

Jag håller med, tröttsamt. Jag träffade frugan i WoW, vi har varit tillsammans i 6 år nu. Idag skäms man över att vara man online... Vi är båda gamers, jag kan inte tänka mig något bättre!

Visa signatur

Louqe Ghost S1 + L TopHat | ASRock Phantom Gaming ITX | Intel Core i9-9900K | Corsair Vengeance LPX 32GB | Gigabyte GeForce RTX 2080 Ti 11GB | Corsair SF750 Platinum | Samsung 970 EVO Plus 500GB | Intel 660P 2TB | Custom Vattenkylning CPU/GPU | Windows 11 Pro x64

Permalänk
Sötast
Skrivet av Kvickstick:

Jag håller med, tröttsamt. Jag träffade frugan i WoW, vi har varit tillsammans i 6 år nu. Idag skäms man över att vara man online... Vi är båda gamers, jag kan inte tänka mig något bättre!

Nice