Uppta telefonföräljarens tid heller blockera i andra hand!

Permalänk
Medlem

Uppta telefonföräljarens tid heller blockera i andra hand!

Har ingen smart mobil nu men funderar på att handla nån billig android lur snart.
Detta främst för att blockera listan som finns i den mobil jag har idag är full med nummer redan och försäljare/etc ringer så in i helvete ibland kan det bli 4-5 gånger per kväll.
Och be om att bli bortagen från listor/etc verkar inte hjälpa ett skit så nu har jag en tyst ringsignal till inkommande samtal och sen lagt in en vanlig signal till alla i adressboken detta gör ju att jag ej ser/svarar när någon okänd ringer tyvärr.

Jag vet om att det finns (en jävla massa) appar för att blockera nummer i android.
MEN jag har två frågor 1, har dessa någon gräns? (dvs går det att lägga in tex 100+ nummer för blockering?).
2, Just nu står det helt stilla men jag hade två frågor i skallen för 5sek sedan men den ena försvann visst

Nu till det jag helst vill ha i en app och det är att samtalet blockeras INTE utan "appen" svarar automatiskt och samtidigt mutar mikrofonerna för att sen svara med en inspelad (heller nåt liknande) mp3 fil (typ "kan du vänta ett litet tag") och sen upprepa detta (heller slumpa fram ifrån ett tiotal filer) var 5min heller så och sen att appen inte lägger på förrens den uppringande parten lägger på heller samtalet bryts.
Helst så bör även appen vänta med att "svara" med första filen tills den hör att det finns nån på andra sidan (dvs så att datorn hinner skicka över samtalet till en försäljare) heller i värsta fall vänta med "svaret" i 5-10sek.
Högtalaren bör helst finnas en option att slå av/på (heller av helt och hållet) då det kan vara roande att höra dom försöka få svar men sen ska den ju absolut gå att slå av när man vill/sover/etc.

Jag vill ha detta för att väldigt många företag har ju som policy att dom aldrig ska lägga på/avsluta ett samtal innan dom har sålt det dom skulle och säger man till dom att vänta så kan dom sitta i en bra stund.
Har själv kört en del med vänta ett tag och sen lagt ifrån mig luren och 30min är inte ovanligt att dom väntar men även 1tim är inget ovanligt har även varit med om 3+tim 2gånger.
Att det kommer sluka batteri är jag helt med på och är helt klart värt det om man kan få dom ******** att slösa bort så mycket tid som möjligt OM dom ringer mig.

Så finns det någon sådan app?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem

Varför göra det så svårt för sig? Gå med i NIX för mobiltelefoner så är det löst. Sen jag gick med så har det ifrån att ringa 1-3 samtal per kväll blivit 0 i flera månader. Funkar galant.

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

Har ingen smart mobil nu men funderar på att handla nån billig android lur snart.
Detta främst för att blockera listan som finns i den mobil jag har idag är full med nummer redan och försäljare/etc ringer så in i helvete ibland kan det bli 4-5 gånger per kväll.
Och be om att bli bortagen från listor/etc verkar inte hjälpa ett skit så nu har jag en tyst ringsignal till inkommande samtal och sen lagt in en vanlig signal till alla i adressboken detta gör ju att jag ej ser/svarar när någon okänd ringer tyvärr.

Jag vet om att det finns (en jävla massa) appar för att blockera nummer i android.
MEN jag har två frågor 1, har dessa någon gräns? (dvs går det att lägga in tex 100+ nummer för blockering?).
2, Just nu står det helt stilla men jag hade två frågor i skallen för 5sek sedan men den ena försvann visst

Nu till det jag helst vill ha i en app och det är att samtalet blockeras INTE utan "appen" svarar automatiskt och samtidigt mutar mikrofonerna för att sen svara med en inspelad (heller nåt liknande) mp3 fil (typ "kan du vänta ett litet tag") och sen upprepa detta (heller slumpa fram ifrån ett tiotal filer) var 5min heller så och sen att appen inte lägger på förrens den uppringande parten lägger på heller samtalet bryts.
Helst så bör även appen vänta med att "svara" med första filen tills den hör att det finns nån på andra sidan (dvs så att datorn hinner skicka över samtalet till en försäljare) heller i värsta fall vänta med "svaret" i 5-10sek.
Högtalaren bör helst finnas en option att slå av/på (heller av helt och hållet) då det kan vara roande att höra dom försöka få svar men sen ska den ju absolut gå att slå av när man vill/sover/etc.

Jag vill ha detta för att väldigt många företag har ju som policy att dom aldrig ska lägga på/avsluta ett samtal innan dom har sålt det dom skulle och säger man till dom att vänta så kan dom sitta i en bra stund.
Har själv kört en del med vänta ett tag och sen lagt ifrån mig luren och 30min är inte ovanligt att dom väntar men även 1tim är inget ovanligt har även varit med om 3+tim 2gånger.
Att det kommer sluka batteri är jag helt med på och är helt klart värt det om man kan få dom ******** att slösa bort så mycket tid som möjligt OM dom ringer mig.

Så finns det någon sådan app?

Dold text

Tror inte du behöver en app. min farsas gammla android lur har den funktionen inbyggt. sålänge du har minne så kan du lagra hur många telefonummer som helst (tror ett nummer tar typ 3kb eler nått? 1gig räcker ju i evigheter isåfall xD)

själv har jag WindowsPhone och kan inte göra detta, av samma anledning som du byter jag snart till android

Skrivet av r3flex:

Varför göra det så svårt för sig? Gå med i NIX för mobiltelefoner så är det löst. Sen jag gick med så har det ifrån att ringa 1-3 samtal per kväll blivit 0 i flera månader. Funkar galant.

det kan vara så att person i fråga är företager, då hjälper inte nix. sedan så får nix inte gälla om ts är kund hos tex telia eller comviq (som är duktiga på att spamma)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:
Dold text

det kan vara så att person i fråga är företager, då hjälper inte nix. sedan så får nix inte gälla om ts är kund hos tex telia eller comviq (som är duktiga på att spamma)

Det är visserligen sant. Men han skrev ingenting om detta, så gav han ett förslag bara

Visa signatur

"Jag är inte dum, jag har bara lite otur när jag tänker."

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo

Jag blir aldrig uppringd, inte ens av enkätundersökningar då jag har:
NIX:at mitt nummer
Har Hemligt nummer(finns inte på hitta.se eller liknande register).
Använder App:en truecaller.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag blir aldrig uppringd, inte ens av enkätundersökningar då jag har:
NIX:at mitt nummer
Har Hemligt nummer(finns inte på hitta.se eller liknande register).
Använder App:en truecaller.

Yes, det är vad man får göra för att slippa dom faktisgt. Det är ett helvette annars. true caller är bäst, kan kolla upp nummer dirr.

Permalänk
Skrivet av Aldhissla:
Dold text

själv har jag WindowsPhone och kan inte göra detta, av samma anledning som du byter jag snart till android

För att rätta dig så funkar detta galant om du har WP8/8.1. Jag kan ej svara för WP innan 8. men för att börja blockera samtal så går du in i inställningar och går in på samtal +SMS-filter.

För att blockera nummret sen så måste de ha ring eller smsat dig verkar det som. Du håller du in nummret och trycker sedan på blockera i menyn som kommer upp:D

Permalänk
Medlem

Enklaste är väl att gå från abonnemang till kontantkort? Har själv kontantkort - aldrig fått samtal från säljare. Sambon, å andra sidan - som har abonnemang, får konstant samtal..

Dessutom hittas väl inte kontantkorts-nummer osv på nätet, eller?

Permalänk
Skrivet av Deathdevil:

För att rätta dig så funkar detta galant om du har WP8/8.1. Jag kan ej svara för WP innan 8. men för att börja blockera samtal så går du in i inställningar och går in på samtal +SMS-filter.

För att blockera nummret sen så måste de ha ring eller smsat dig verkar det som. Du håller du in nummret och trycker sedan på blockera i menyn som kommer upp:D

har 7.8 eller vafan den heter, är ilsken som fasen över skiten!! >:O

Så nu blire android i framtiden, känner mgi för mycket dumpad hows windows å deras kund funktionalitet.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Aldhissla:

Yes, det är vad man får göra för att slippa dom faktisgt. Det är ett helvette annars. true caller är bäst, kan kolla upp nummer dirr.

Tog bort Truecaller funktionerna som hoppar upp det första jag gjorde xD Vill bara blocka, skiter i vem det är.

Skrivet av Belzer:

Enklaste är väl att gå från abonnemang till kontantkort? Har själv kontantkort - aldrig fått samtal från säljare. Sambon, å andra sidan - som har abonnemang, får konstant samtal..

Dessutom hittas väl inte kontantkorts-nummer osv på nätet, eller?

Jag har ett såkallat hemligt nummer, det är samma sak som ett Oregistrerat kontantkortsnummer. Du ser mitt nummer när jag ringer till dig men numret är inte sökbart i något register.
Hemligt nummer är inte samma sak som dolt nummer. Var kostnadsfritt att få ett hemligt nummer hos Telia. Vet att det kostade typ 15kr för ett par år sen i administrativ avgift för att slå på det.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Tråkigt att du haft problem med försäljare, fast det bästa är ju om du bara lägger på. Det är lite onödigt att slösa bort deras tid. Det är bara anställda som gör sitt jobb, det är företagets fel att det fungerar som det gör. Du straffar bara de anställda som har de jobben, du jävlas med fel personer helt enkelt... Visst är det jobbigt med telefonförsäljare men man behöver ju inte vara onödig mot de stackarna bara därför att.

Men tillbaka till ämnet, rekommenderar att du väljer att inte spara dina kontakter på sim kortet eller lokal lagring för mobilen, utan ett gmail konto som exempel då detta underlättar när du byter mobil i framtiden. Dessutom så finns det ganska begränsat utrymme på simkort.

Kan personligen rekommendera appen vem ringde då detta underlättar för att se om det är tfn försäljare som ringer.

Det bästa och mest effektiva sättet att slippa dessa försäljare är att bara blockera deras nummer så att du över huvud taget inte märket av att de ringer. Får samtal ibland själv, men det är bara att blockera numret så hör du aldrig av just den försäljaren igen.

Visa signatur

You have earned my respect and my friendship.

Permalänk
Medlem

Jag kör med truecaller och tycker det fungerar klockrent men lite trött på alla sms man får om att någon har ringt men inte lämnat ett meddelande på mobilsvar.

Satte även upp mig på nix nu i förgår så hoppas på att denna combo kan bli smsfri.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem

Dolt nummer löser ju allt, men kostar väl nån slant i månaden.
Du blir dold även när du ringer folk som har ditt nummer inlagt.

Visa signatur

Corsair Carbide 540 Air|CoolerMaster V1000|Gigabyte Z87X-UD5H|Haswell i7-4770K@4.4|Corsair H100i|G.Skill RipjawsX 2133mhz 16gb|2x Asus GeForce GTX 680 DCII OC (SLI)|Focusrite Scarlett 2i2|AKG 612 Pro|Corsair Vengeance K70 Silver| R.A.T. 7

Permalänk
Skrivet av lenlye:

Dolt nummer löser ju allt, men kostar väl nån slant i månaden.
Du blir dold även när du ringer folk som har ditt nummer inlagt.

Dolt nummer hjälper inte, man måste få HEMLGIT nummer så att det inte syns i telefonkatalogen.

Permalänk
Rekordmedlem

Nix fungerar bra och jag har aldrig upplevt att teleoperatören "spammar" speciellt inte Telia.

Men det är synd att nix ska behövas men det verkar som politikerna har börjat förstå det och det kan nog bli bättre lagar inom området eftersom telefonförsäljning är mycket hårt styrt i de flesta länder utom i Sverige eftersom en del politiker tror att marknaden ska styra allt vilket den uppenbarligen aldrig klarar av.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av lenlye:

Dolt nummer löser ju allt, men kostar väl nån slant i månaden.
Du blir dold även när du ringer folk som har ditt nummer inlagt.

Hemligt nummer räcker. Dolt behövs inte.

Skrivet av Aldhissla:

Dolt nummer hjälper inte, man måste få HEMLGIT nummer så att det inte syns i telefonkatalogen.

Dolt nummer är Hemligt nummer + att inte synas in nummerupplysaren på mottagarens telefon.

Till alla som stör sig av Trygghansa/folksam/IF eller Telia/3 eller ett av de företag du är kund hos. Skriftligt återtagande av deras tillstånd att ringa dig räcker. Dvs skriv ett mail(som enligt lag likställs med skriftliga intyg/avtal) till företaget och säg att det inte får rikta TM(telemarketing) mot dig.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Det är oftast inte så lätt som vissa vill framstå det att vara.
NIX ska funka, förutom om listan som försäljarna fått tag på är ifrån innan du registrerat dig i NIX. Om du finns med i NIX och de ringer dig för att de har en gammal lista så ska du bara säga att du är NIXad och be att få ditt nummer borttaget ur ringlistan.

Hemligt nummer hjälper bara emot de jagande telefonförsäljarna som använder publika listor, vissa bolag köper nämligen listorna direkt ifrån operatörerna. Eller så köper de listor ifrån andra bolag som slår igen. Nej lättast är att faktiskt aktivt kräva att få sitt nummer borttaget ur listan, tyvärr.

Vi kan hoppas lagförslaget om att telefonförsäljare inte ska få kontakt privatpersoner utan att personen ifråga aktivt valt att delta.

Lycka till.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av thorsama:

Tråkigt att du haft problem med försäljare, fast det bästa är ju om du bara lägger på. Det är lite onödigt att slösa bort deras tid. Det är bara anställda som gör sitt jobb, det är företagets fel att det fungerar som det gör. Du straffar bara de anställda som har de jobben, du jävlas med fel personer helt enkelt... Visst är det jobbigt med telefonförsäljare men man behöver ju inte vara onödig mot de stackarna bara därför att.

Men tillbaka till ämnet, rekommenderar att du väljer att inte spara dina kontakter på sim kortet eller lokal lagring för mobilen, utan ett gmail konto som exempel då detta underlättar när du byter mobil i framtiden. Dessutom så finns det ganska begränsat utrymme på simkort.

Kan personligen rekommendera appen vem ringde då detta underlättar för att se om det är tfn försäljare som ringer.

Det bästa och mest effektiva sättet att slippa dessa försäljare är att bara blockera deras nummer så att du över huvud taget inte märket av att de ringer. Får samtal ibland själv, men det är bara att blockera numret så hör du aldrig av just den försäljaren igen.

Nja där håller jag inte med om att jag straffar "arbetarna" det är väl mer åt andra hållet dom får ta en pause ifrån det ständiga babblandet och fråga hallå lite då och då.
Det är ju företaget ifråga som blir straffat i och med att det kostar dom pengar men då inte i samtals kostnaden utan i att dom får betala en anställd som sitter tyst i luren och väntar på att jag ska svara (dvs den kan ej sälja den tiden).
Sen är det ju ett plus till om det skulle finnas en sån app då det bara skulle innebära att företaget i och med denna app ringer färre samtal så även dom som inte är nixade/blockerar/kör denna app vinner ju på detta.

Och nu kom jag på vad fråga nr2 i första inlägget skulle varit.
2, Har någon av dessa "blockerings appar" någon sorts "online" blockerings katalog där man kan lägga in alla nummer som har kategori försäljare?
Jag har ju ingen android lur nu så kan ju inte prova själv och har sökt runt en del men inte hittat nåt om varken min "önske app" heller "online" funktion.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

Nja där håller jag inte med om att jag straffar "arbetarna" det är väl mer åt andra hållet dom får ta en pause ifrån det ständiga babblandet och fråga hallå lite då och då.
Det är ju företaget ifråga som blir straffat i och med att det kostar dom pengar men då inte i samtals kostnaden utan i att dom får betala en anställd som sitter tyst i luren och väntar på att jag ska svara (dvs den kan ej sälja den tiden).
Sen är det ju ett plus till om det skulle finnas en sån app då det bara skulle innebära att företaget i och med denna app ringer färre samtal så även dom som inte är nixade/blockerar/kör denna app vinner ju på detta.

Och nu kom jag på vad fråga nr2 i första inlägget skulle varit.
2, Har någon av dessa "blockerings appar" någon sorts "online" blockerings katalog där man kan lägga in alla nummer som har kategori försäljare?
Jag har ju ingen android lur nu så kan ju inte prova själv och har sökt runt en del men inte hittat nåt om varken min "önske app" heller "online" funktion.

i Truecaller kan du nyttja andras erfarenheter, d v s blockera försäljningsnummer från en central lista. I princip är alla 040 nummer försäljarnummer och blockerade ex vis

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Ok det hade jag helt missat när jag kollade runt på truecaller så tackar för den infon.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av r3flex:

Varför göra det så svårt för sig? Gå med i NIX för mobiltelefoner så är det löst. Sen jag gick med så har det ifrån att ringa 1-3 samtal per kväll blivit 0 i flera månader. Funkar galant.

Funkar sådär.
Är med i nix och har fått 1-2 samtal om dan i ett par veckor nu.
Antar att de har gamla listor, men hur sjutton kan de inte ha databas kopplad direkt till nix med numren?

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Nja där håller jag inte med om att jag straffar "arbetarna" det är väl mer åt andra hållet dom får ta en pause ifrån det ständiga babblandet och fråga hallå lite då och då.Det är ju företaget ifråga som blir straffat i och med att det kostar dom pengar men då inte i samtals kostnaden utan i att dom får betala en anställd som sitter tyst i luren och väntar på att jag ska svara (dvs den kan ej sälja den tiden).
Sen är det ju ett plus till om det skulle finnas en sån app då det bara skulle innebära att företaget i och med denna app ringer färre samtal så även dom som inte är nixade/blockerar/kör denna app vinner ju på detta.

Och nu kom jag på vad fråga nr2 i första inlägget skulle varit.
2, Har någon av dessa "blockerings appar" någon sorts "online" blockerings katalog där man kan lägga in alla nummer som har kategori försäljare?
Jag har ju ingen android lur nu så kan ju inte prova själv och har sökt runt en del men inte hittat nåt om varken min "önske app" heller "online" funktion.

Fast jag kan tänka mig att det är rätt många telefonförsäljare som har provisionsbaserad lön (tjänar mer ju fler produkter de säljer) så då straffar du visst "arbetarna". Bästa är väl någonting som lägger på/blockerar direkt eller att blockera i något register/skaffa hemligt nummer.

Visa signatur

Dator: i7 4770K, MSI RTX 2060, 16 GB RAM, blandade SSD:s, en gul kabel från HDD till modermodemet

Permalänk
Medlem

Tidigare så listade NIX på sin hemsida de företag som sysslar med med förmedling av adressuppgifter. Nu hittar jag dock inte dessa uppgifter längre men borde inte vara så fort att ta reda på. Det är nämligen ur dessa företags register som ni ska be om att bli bortplockade.

På så sätt har man sett till att källan till alla samtal försvinner, har de inte era nummer i sina register så blir det svårt att sälja det vidare till telefonsäljare och har inte säljaren ditt nummer får du en lugn kväll utan störande samtal.

Fördelen mot att bara NIX'a sig är att de som bryter mot NIX inte heller kan ringa, de har ju inte längre ditt nummer.

Precis som med NIX tar givetvis en stund innan ändringen slår igenom i alla system eftersom säljarna ska uppdatera sina register. Jag har inte haft ett samtal sedan dess förutom min egen operatör som ringt ett par gånger. Ett par samtal per år kan jag dock stå ut med, de har ju i alla fall vett och etikett och accepterar ett, "Nej tack, jag är inte intresserad".

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Nja där håller jag inte med om att jag straffar "arbetarna" det är väl mer åt andra hållet dom får ta en pause ifrån det ständiga babblandet och fråga hallå lite då och då.
Det är ju företaget ifråga som blir straffat i och med att det kostar dom pengar men då inte i samtals kostnaden utan i att dom får betala en anställd som sitter tyst i luren och väntar på att jag ska svara (dvs den kan ej sälja den tiden).
Sen är det ju ett plus till om det skulle finnas en sån app då det bara skulle innebära att företaget i och med denna app ringer färre samtal så även dom som inte är nixade/blockerar/kör denna app vinner ju på detta.

Nu brukar väl faktiskt telefonförsäljare jobba på provision

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Kan man inte utrota telefonförsäljarna på något sätt istället? Finns väl inte någon jävel som uppskattar dem?

Ersätter du dem tusentals jobben som går bort då eller?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sonywalk:

Nu brukar väl faktiskt telefonförsäljare jobba på provision

Jo de flesta går på provosion.
Fast tar varje samtal 1 timme så behöver provisionen höjas om företagen ska kunna få någon som säljer åt dom så i slutändan drabbas företaget ändå.

Bäst vore om all telefonförsäljning ska ske via ett speciellt riktnummer, då ser man innan man svarar om det är en försäljare.
Även våra säljare som kallar sig för samhällsinformatörer borde gå under samma regel som t.ex. radiotjänst. De är dessutom lömska och tar ibland nej för ja och tvärtom. Är man helt tyst så tolkar de säker fram ett ord som passar dom ändå.