Lumia 925 eller vänta på 930?

Permalänk

Lumia 925 eller vänta på 930?

Tjena!

Sedan Lumia 930 presenterades har jag varit helt bestämd på att vänta med att köpa ny telefon tills den släpps, tycker att den verkar sjukt trevlig. Idag var dock olyckan framme, på gymmet tappade jag en hantel på min nuvarande mobil (en Galaxy S3) så att skärmen är till ca 75 % krossad och den är i princip obrukbar. Känns inte heller värt att laga skärmen då det är relativt dyrt och eftersom att jag planerar att byta telefon snart.

I och med detta har jag drababts av en väldig beslutsångest. Jag kan om jag vill förlänga mitt abonnemang med två år (Halebop Rubbet) och samtidigt köpa en ny telefon till reducerat pris. Detta hade jag tänkt vänta med tills Lumia 930 släpps för att köpa den samtidigt som jag tecknar om abonnemanget, men nu har ju förutsättningarna ändrats. Antingen står jag ut med min S3 tills dess (till början av juli då jag förstått att 930 ska släppas), eller så tecknar jag om det nu och tar en Lumia 925 för 848kr.

Vad hade ni gjort? Får ju 925:an väldigt billigt, för en 930 kommer jag säkert behöva lägga runt 5000kr istället, tror ni att det är mer värt att köra på 925? Ni som har 925, är ni nöjda med den? Hur är kameran? Den är ganska viktig när jag ska köpa ny mobil. Batteritid? Någon info om när 925 får WP 8.1?

Jag är tacksam för alla svar och/eller råd jag kan få.

Permalänk
Medlem

Med tanke på att det faktiskt skiljer en hel del till 930s fördel och att det bara handlar om någon månad så tycker jag du vore dum om du var så otålig att du gav vika för 50-60 dagar och lät det gå ut över kommande 2 år. Det finns en anledning till att 925 är billigare.

Permalänk
Medlem

Klart värt att vänta på 930, jag kör på 920 just nu och byte aldrig till 925 för det var så små skillnader. 930 kommer få miracast och annat trevligt tack vare WP8.1

Vilket jag kan intyga är riktigt trevligt, har kört det snart två månader och kan bara ge tummen upp.

Så vänta några månader tills 930 kommer.

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xans:

Klart värt att vänta på 930, jag kör på 920 just nu och byte aldrig till 925 för det var så små skillnader. 930 kommer få miracast och annat trevligt tack vare WP8.1

Vilket jag kan intyga är riktigt trevligt, har kört det snart två månader och kan bara ge tummen upp.

Så vänta några månader tills 930 kommer.

Ja 930 stöder Miracast, är det en funktionell och en teknik som inte bara är häftig utan även något du tror folk kommer nyttja?

Permalänk
Medlem

Jag hade personligen väntat på 930 alla dagar i veckan! Köpte dock själv en 925 under mellandagarna då min 800 totalt fick fnatt (wp7.8...) och i väntan på 930. Betalade visserligen 1900 kr för min 925, men tänker ändå införskaffa mig en 930!

Visa signatur

~ Try to catch me ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telepati:

Ja 930 stöder Miracast, är det en funktionell och en teknik som inte bara är häftig utan även något du tror folk kommer nyttja?

Beror helt på såklart Jag tycker det är riktigt gött att kunna slänga upp A/V från telefonen på min TV eller mediaspelare men en knapptryckning, Miracast är den tekniken som jag tycker fungerar bäst om man inte vill köra Apples ekosystem.

Problemet är att folk med tummen mitt i handen har svårare att använda tekniken är om de skulle sitta med en ATV + random iOS enhet som stödjer AirPlay, min mormor(95år) klarar av AirPlay men inte några andra liknande tekniker pga det är "för krångligt".

Visa signatur

Gaming/workstation | i5-4690K | Corsair VX 550W | ASUS STRIX GTX1060 6GB | ASUS Z97 | Corsair Vengence DDR3 1600MHz 2x8GB | NXZT H630W
Xbox One - Xanser

Permalänk
Medlem

Vänta på 930.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

Vänta på 930. När min HTC Hero sjöng på sista versen var jag oerhört sugen på en Lumia 800 eller 900, men eftersom 920:n bara var några månader bort så väntade jag. Gissa om jag var glad i efterhand att jag inte skaffade en 800/900, även om de var billiga just då.