Permalänk
Medlem

Laptop blir varm även med kylplatta

Tjena, igen!
Är en glad ägare utav en Lenovo G500, men den gör mig lite sur ibland.
Min laptop blir extremt varm vid belastning, såsom när jag spelar league of legends etc.
50~ grader är den när man inte gör något alls, 85-90~ blir den när jag kör igång league på en 30~ minuters match.
Jag använder mig utav http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/laptoptillbehor/kylni... denna kylplatta
Fläkten är helt ren, finns det något jag kan göra? = (

Visa signatur

~ Lenovo G500 ~ Intel® Core™ i5-3230M ~ 12GB RAM 1600MHz ~ Intel® HD Graphics 4000 ~ Kingston SSDNow V300 120GB ~ Packard Bell Viseo 24" LED Datorskärm 243DBD ~ Targus AWE55EU Kylplatta ~

Permalänk
Medlem

Testa byta kylpasta om du har kunskaperna för det

Permalänk
Avstängd

köp denna? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=256181

en annan skrev om den du har, att han testade att vända den upp och ner, så den suger ut varmluft istället, vet inte om det hjälper, du kan ju testa.

Permalänk

Att den kommer upp i högre temperaturer är inget konstigt då kylningen i laptops är sisådär men dina temperaturer ligger mot det högre. Som nämnt är byte av kylpasta det mest effektiva, troligen går fläktarna på högvarv per automatik men du kan se efter i BIOS om du kan reglera hastigheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nardds:

Testa byta kylpasta om du har kunskaperna för det

Skrivet av Persienner:

Att den kommer upp i högre temperaturer är inget konstigt då kylningen i laptops är sisådär men dina temperaturer ligger mot det högre. Som nämnt är byte av kylpasta det mest effektiva, troligen går fläktarna på högvarv per automatik men du kan se efter i BIOS om du kan reglera hastigheten.

Har tyvärr inga kunskaper för det just i laptops. :/

Finns inte mycket jag kan göra i bios, "om jag hamnat rätt dvs.." kan inte klocka osv i bios, kanske Lenovo spärrat av den delen?

Visa signatur

~ Lenovo G500 ~ Intel® Core™ i5-3230M ~ 12GB RAM 1600MHz ~ Intel® HD Graphics 4000 ~ Kingston SSDNow V300 120GB ~ Packard Bell Viseo 24" LED Datorskärm 243DBD ~ Targus AWE55EU Kylplatta ~

Permalänk
Medlem
Skrivet av JSvanberg:

köp denna? http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=256181

en annan skrev om den du har, att han testade att vända den upp och ner, så den suger ut varmluft istället, vet inte om det hjälper, du kan ju testa.

Ochså läst det med upp o ner, inte testat dock

Visa signatur

~ Lenovo G500 ~ Intel® Core™ i5-3230M ~ 12GB RAM 1600MHz ~ Intel® HD Graphics 4000 ~ Kingston SSDNow V300 120GB ~ Packard Bell Viseo 24" LED Datorskärm 243DBD ~ Targus AWE55EU Kylplatta ~

Permalänk
Medlem

Något som KAN ge lite svalare laptop är att byta från mekanisk hårddisk till SSD. Kanske marginellt. Jag har en Lenovo G580, som visserligen fick sin SSD på en gång efter inköpet, men den är i princip knäpptyst och ligger sval i knät i timtal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alven72:

Något som KAN ge lite svalare laptop är att byta från mekanisk hårddisk till SSD. Kanske marginellt. Jag har en Lenovo G580, som visserligen fick sin SSD på en gång efter inköpet, men den är i princip knäpptyst och ligger sval i knät i timtal.

Köpte en SSD förra veckan, trodde den skulle bli kallare men ikke

Visa signatur

~ Lenovo G500 ~ Intel® Core™ i5-3230M ~ 12GB RAM 1600MHz ~ Intel® HD Graphics 4000 ~ Kingston SSDNow V300 120GB ~ Packard Bell Viseo 24" LED Datorskärm 243DBD ~ Targus AWE55EU Kylplatta ~