Permalänk
Medlem

Rött kryss på nätverksikonen

Tjena alla genier!

jag har en laptop här hemma en MSI ge70 0nc, problemet med denna datorn är att när jag pluggar in en nätverkskabel så händer inget, den reagerar inte på något. och där är ett rött kryss över nätverksikonen.

Jag har kollat i enhetshanteraren och där är inget som påpekar att det är fel på enheten, jag har fabriksåterställt datorn,jag har ändrat hastighet och duplex till 10mbs full,100mbs full och 1gbs full,jag har försökt installera realtek lan driver men funkar inte och jag har avinstallerat drivrutinen och installerat om den, men fortfarande inget som hjälper.

Datorn har något som heter Killer e2200 Gigabit Ethernet Controller (NDIS 6.30) och inte realtek lan.

PS: När jag försökte installera realtek family controller så fick jag detta meddelandet "the realtek network controller was not found. if deep sleep mode is enabled please plug the cable"

snälla hjälp mig fort vi ska lana idag om jag får igång skiten

Permalänk
Medlem

Qualcomm äger nu Killer.. så kolla på http://www.qca.qualcomm.com/resources/driverdownloads/

Edit: Qualcomm, inte Atheros

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

om du inte har ett Realtek nätverkskort är det väl inte konstigt att det inte går att installera? Har du provat att installera drivrutinerna för kortet du faktiskt har? Av en väldigt snabb googling hittade jag den här länken: http://www.qca.qualcomm.com/resources/driverdownloads/, antar att det är rätt kort, Killer e2200

Permalänk
Medlem
Skrivet av m4gnify:

om du inte har ett Realtek nätverkskort är det väl inte konstigt att det inte går att installera? Har du provat att installera drivrutinerna för kortet du faktiskt har? Av en väldigt snabb googling hittade jag den här länken: http://www.qca.qualcomm.com/resources/driverdownloads/, antar att det är rätt kort, Killer e2200

tror jag testat det redan men prövar en gång till återkommer snart med svar

har gjort detta innan men installerade då istället atheros 8161 drivern för någon hade skrivit att det var mindre buggar eller nåt men tar hem killer e2200 nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ca1P3:

tror jag testat det redan men prövar en gång till återkommer snart med svar

har gjort detta innan men installerade då istället atheros 8161 drivern för någon hade skrivit att det var mindre buggar eller nåt men tar hem killer e2200 nu

Fungerade det med Atheros drivern så kan du ju köra den igen. Jag har inget "Killer" nätverkskort, så jag vet inte.

Permalänk
Medlem

tyvärr funkade det inte med att hämta hem killer drivers eller att köra med atheros drivern fler ideer D:

Permalänk
Medlem

Vad säger enhetshanteraren?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk

Testat andra nätverkskablar?

Permalänk
Medlem

Har testat med andra nätverkskablar och testat men en annan router, enhetshanteraren säger att drivrutinen fungerar utmärkt och att där inte är några fel på den.

Permalänk

Du borde ta din laptop någon annanstans och koppla in med kabel( hos nån kompis, på jobbet eller skolan) och se om något händer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gronalyktan:

Du borde ta din laptop någon annanstans och koppla in med kabel( hos nån kompis, på jobbet eller skolan) och se om något händer.

det är min kompis dator så jag har haft den hos mig nu och testat och det funkar inte

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Ca1P3:

det är min kompis dator så jag har haft den hos mig nu och testat och det funkar inte

Låter som nätverkskortet antingen är trasigt eller att det är fel någonstans mellan internetjacket och datorn.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Ca1P3:

det är min kompis dator så jag har haft den hos mig nu och testat och det funkar inte

Och det funkar för din kompis?

Permalänk
Medlem

nä det funkar inte det var därför jag tog hem datorn för se om jag kunde lösa det men förstår mig inte på felet men tror som Tumnus säger att det är nätverksdelen som är kasst

Permalänk
Medlem

Står det Kod43 i enhetshanteraren?

När jag hade det problemet (plötsligt efter ominstallation av Windows) fick jag stänga av all energispar för mitt E2100 skulle fungera

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem

Jag får det här felet varannan gång jag startar min stationära, bootar jag då om så funkar det. Ingen aning vad det beror på :/ Win8.1

Visa signatur

Corsair Carbide 540 Air|CoolerMaster V1000|Gigabyte Z87X-UD5H|Haswell i7-4770K@4.4|Corsair H100i|G.Skill RipjawsX 2133mhz 16gb|2x Asus GeForce GTX 680 DCII OC (SLI)|Focusrite Scarlett 2i2|AKG 612 Pro|Corsair Vengeance K70 Silver| R.A.T. 7