Livestreaming med Xsplit problem (aspire v5-537)

Permalänk
Medlem

Livestreaming med Xsplit problem (aspire v5-537)

Tja alla Sweclockers!

Jag har stött på ett problem angående livestreaming. Det är så att jag tänkt att börja streama lite när jag lirar. Jag har crackat en Xsplit premium version, så ingen free trial eller något sådant, alla funktioner ingår. Men då är problemet att det är väldigt laggigt under tiden jag streamar spel, och streamen blir helt stuck, xsplit låser sig så jag blir tvungen att restarta programmet. Detta kan ju bero på vad som helst. Jag kör med en laptop (Aspire v5-537), klarar alla spel och högsta grafik. Men när det kommer till streamingen så stötter jag på problem.

Ni som har en aning om några speciella settings jag bör ändra på Xsplit får gärna skriva eller om ni har några andra tankar.

Tack på förhand!

Visa signatur

"Sleep is for people, without acces to the internet"

Permalänk
Medlem

Alla spel på högsta grafik... ajo.

Det beror troligen på att din processor är för slö, det är min gissning.

Visa signatur

Desktop: 4690K @4,1Ghz | Sapphire 280x | GIGABYTE Z97M-D3H | Prodigy M | 3TB + 120GB | 8GB RAM
Tillbehör: QPAD-MK80 | Zowie EC1-A | Qpad QH-90
Citera för svar

Permalänk
Medlem

Kan bero på många olika orsaker.
Måste påpeka att det är Alldeles för seg processor för live streaming. Även om du kör på låg inställningar.

Permalänk
Administrativ avgift
Skrivet av ZzorraN:

Tja alla Sweclockers!

Jag har stött på ett problem angående livestreaming. Det är så att jag tänkt att börja streama lite när jag lirar. Jag har crackat en Xsplit premium version, så ingen free trial eller något sådant, alla funktioner ingår. Men då är problemet att det är väldigt laggigt under tiden jag streamar spel, och streamen blir helt stuck, xsplit låser sig så jag blir tvungen att restarta programmet. Detta kan ju bero på vad som helst. Jag kör med en laptop (Aspire v5-537), klarar alla spel och högsta grafik. Men när det kommer till streamingen så stötter jag på problem.

Ni som har en aning om några speciella settings jag bör ändra på Xsplit får gärna skriva eller om ni har några andra tankar.

Tack på förhand!

Why in hell använder du Xsplit? OBS for life .... Problemet är enkelt Xsplit tar skitmycket av processorn OBS tar mindre men det är fortfarande en FPS drop beroende på kvalitet på streamen. Googla bara OBS streaming guide så lär du dig hur du streamar och de förklarar alla inställningar.

Visa signatur

Loque Raw s1| 7950x3D | B650-i | 2x16GB DDR5 CL30@6000 | 2TB m.2 | 4090 TUF | Samsung G9 49 | Vive Focus 3

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst*

"Jag har crackat en Xsplit premium version" Låser då det handlar om ett piratkopierat program.

Citat:

§ 7 Piratkopiering Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

screamin-daemon/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...