Rykte: Google arbetar på Nexus-telefon för under tusenlappen

Permalänk
Medlem

Köpte du för övrigt Lumia 900 när den kostade 3500:- inkl moms så var du troligen ett par månader ifrån WP8:as lansering. Hos Samsung hade Galaxy SII och Galaxy S3 hunnit komma ut, utöver Galaxy Note och Nexus S, och Galaxy Nexus. Allt Samsungbyggt och flera av dem uppgraderbara till 4.3, alla till Jelly-bean. Pratar vi telefoner från 2010 (som ZTE:n) så fick Nexus One aldrig mer än 2.3.6 officiellt. När vi pratar mitten/senare hälften av 2012 så hade project butter hunnit komma och kördes på flera enheter, bland annat Galaxy Nexus. Det finns anledning till att folk sätter Android högre på "speed" i undersökningar. Det är inte 2.1 och hårdvara från 2009 de talar om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Jag har aldrig hittat på någon definition och jag har aldrig sagt att Windows Phone 7.X är en featurephoneplattform.

1.

Jag citerar exakt ifrån denna postning #73 i denna tråden (direktlänk):

"Windows Phone 7.X hade (har) inget native-SDK och kan likställas med featurephones som bara kunde köra JavaME och webb-program."

2.

Jag vidare citerar exakt ifrån efterföljande postning #99 i denna tråden (direktlänk):

"Den första Androidtelefonen kunde efter uppdatering köra spel skriva för native, byggda till maskinkod. Det är hur du än ser på det något som skiljt featurephone och smartphone."

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

#78

Som svar på ytterligare #80

För att förtydliga läget skrev jag där

Skrivet av Petterk:

... Android har du kunnat köra native-program på länge, och första Androidtelefonen som släpptes uppdaterades med stöd för det från tredjepartsutvecklare något som aldrig kom till WP7.X-lurar. ...

#71 var det du reagera på i ditt #72 som ledde till att jag uttalade mig i #73 där jag sade "Windows Phone 7.X hade (har) inget native-SDK och kan likställas med featurephones som bara kunde köra JavaME och webb-program. Men det var användningssättet det var frågan om här.".

I #74 anklagar du mig för att ljuga, #76 kom du med ett helt orimligt utspel för att försvara dig, i #77 kommer du med massor falska påståenden och nedvärderande kommentarer istället för att svara på tal. Sen kommer vi tillbaka till #78 och #80. I #73 likställer jag det inte, det är en liknelse som skulle kunna dra de parallellerna, om man skulle dra det hela längre än vad jag gjort. Därför används ordet "kan" bland annat. Plus att jag framhäver att det inte var vad det var frågan om. Nu kan vi sluta gå tillbaka till dina missförstånd. Antingen har du läst vad som sagts eller inte.

Permalänk
Medlem

Första iPhone var för övrigt en smartphone, när väl iPhone SDK hade kommit. Du försökte påstå något annat. Du sade i #76 att man kunde kalla Android för telefoner som bara kan köra Java/Dalvik. Något jag pekade på inte var sant ens för den första telefonen som lanserades. Därav att jag nämner det i #80 och #88, där jag också nämnde att samma gällde webOS och BB10, samma gäller också Symbian och MeeGo – men där kan du inte längre publicera några nya program som sagt. Samma gäller Sailfish idag som är ett derivat av MeeGo/Mer. Sen finns det en anledning till att intresset för Firefox OS är svagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Svar på ovan i min postning #79.

Lite förrvirrat, i alla för mig, med alla dina lite olika ståndpunkter ifrån dig (både bekräftande och förnekande - upplever jag det som) gällande hurvida du anser att WP7 är en smartphone-plattform eller inte.

Så för att lyckas få lite klarhet i hur du ser på detta så ställer jag frågan här rätt ut till dig;

Anser du, eller anser du inte, att telefoner med WP7 är en smartphone?

mvh,
martin

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Jag har räknat Windows Phone (båda träden) till smartphones tidigare i tråden och har inte på något sett ändrat mig där. Jag har skiljt på det och Asha/Series-40. Jag har jämfört det mot Android och BB10. I #75 skrev jag "Featurephones har också appar, – även om det inte är samma sak som en Lumia 900 – Asha har t.ex. följande appar (i spoilerrutan)." och på påstående och fråga har jag svarat flera gånger att jag inte påstår att det är en featurephone.

*** raderat ***

§ 1.2