AMD A-serien "Kaveri" för bärbara datorer i prestandatest

Permalänk
Melding Plague

AMD A-serien "Kaveri" för bärbara datorer i prestandatest

Processorfamiljen Kaveri är på väg till bärbara datorer och nu läcker de första testerna ut på nätet. Det handlar om interna tester där AMD presenterar siffror från 3DMark 11 och PCMark 8.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

I praktiken är dessa siffrorna värdelösa. Jag ser med spänning fram emot ett mer objektivt test av APU:erna. Jag har de senaste åren börjat gilla "the underdog" mer och mer, både i processor-väg, men framför allt i GPU-väg och hoppas de fortsätter sina spännande banbrytande och ibland "omrörande" forskningsområden (jag tänker på mantle och lite standarder som sätter press på giganterna).

Jag glömde, tack för artikeln!

Permalänk
Medlem

knappt 1300 poäng i 3dmark11 med en 19w apu är ju väldigt imponerande om sfifrorna stämmer. Casual gaming till ultrabooks på allvar för första gången. Min timeline med ett hd6550 presterar 1100 poäng och duger för dota 2 och lite annat

Permalänk
Medlem

Mer GPU-prestanda på bekostnad av CPU-prestanda.

Nästa generation av APUer kommer faktiskt bli riktigt spännande.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk
Medlem

Firsestrike i presentationen.
Kan inte minnas att jag någonsin sett AMD presentera Eyefinity med versalt F.
Slutsats - låg trovärdighet.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Allting här i livet är relativt. Kan de erbjuda prollarna för en låg prislapp så ser vi dem nog i mängder av billiga bärbara enheter, men att de prestandamässigt skulle kunna stångas mot Intels högpresterare ser jag som mindre sannolikt och därmed lär vi inte se dem i high end bärbara, oavsett prislapp.

Visa signatur

AMD Thunderbird 1.33 GHz (133 MHz Bus), Epox 8K7A, 1 x 256MB Corsair PC2100 DDR SDRAM, 20.5GB 7200 RPM Western Digital EIDE, Visiontek GeForce 3

Permalänk
Hedersmedlem

Härligt, mer spelprestanda i budgetsegmentet är väldigt välkommet!

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Medlem

en bärbar för runt 5k med fx7600 vore kanon!

Visa signatur

Amd Ryzen 1600, Gigabyte ab350 gaming 3, corsair LPX 3000@2933
Radeon 480 4GB Corsair TX 650