Free iPhone Imei Unlock

Permalänk

Free iPhone Imei Unlock

Funkar den här ?
http://e-iphoneunlock.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av macsåklart:

Varför vill du låsa upp imei? Luktar stöld...
Nej funkar inte

Permalänk
Medlem

En låsning av IMEI lagras inte i telefonen utan hos operatören, alltså kan bara operatören låsa upp. För övrigt om IMEI är låst så är telefonen mer än troligt stulen.

Alltså kommer denna tråden snaaaaart låsas då det bryter mot reglerna.

Permalänk

Du kan låsa upp telefonen hos din operatör. Närmaste butiken tex. Låste upp min halebop iphone 4 hos telia för 300:- tror jag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackjack:

Du kan låsa upp telefonen hos din operatör. Närmaste butiken tex. Låste upp min halebop iphone 4 hos telia för 300:- tror jag

Du kan inte låsa upp en IMEI-blockerad telefon hos din operatör för 300 kr. Det du menar är att häva operatörslåsningen så att man kan använda valfritt SIM-kort.

Mvh

Permalänk

Min är låst till Telenor men behöver Telia när vi är ovanför Grövelsjön i sommar Dålig täckning !!!

Permalänk

att man kan använda valfritt SIM-kort.

Det ju det som sker när man gjort det som finns på denna
LÄNK http://e-iphoneunlock.com/how-to-unlock/

Någon som testat just det ???

Permalänk

Skiter fullständigt i IME

men vill inte BETALA för upplåsning om dedt finns Gratis !

Permalänk
Medlem
Skrivet av macsåklart:

Skiter fullständigt i IMEI

Förslagsvis löns det att ändra trådrubriken i sådant fall...

Permalänk
Medlem
Skrivet av macsåklart:

Skiter fullständigt i IME

men vill inte BETALA för upplåsning om dedt finns Gratis !

Det finns det inte.l Eler om du har avslutat bindnings tiden får du snällt hosta upp 350kr till telenor så fixas det så fort du har betalat. Det finns alternativ som låser upp operatörslåset för ca 100-120 dollar. Dock fungerade inte det för mig när jag försökte låsa upp min telenor telefon. Det som fungerade för mig var fysiskupplåsning med ett chip som satt mellan simkortet och läsaren, men är en kass lösning eftersom det drar både batteri och ger kass täckning.

I annat fall kan du nog hitta en billig, eller gammal telefon någonstans och använda den till att ringa med.

Visa signatur

Node 804 | CPU: i7 4770k | RAM: Corsair vengeance LP 16gb | GPU: MSI GTX 780 SLi | MB: ROG Maximus VII Gene |
Node 304 | CPU: G3258 | RAM: HyperX 8gb | GPU: Nvidia GTX Asus 750Ti | MB: MSI Z97i-AC |

Permalänk
Skrivet av Swing3r:

Du kan inte låsa upp en IMEI-blockerad telefon hos din operatör för 300 kr. Det du menar är att häva operatörslåsningen så att man kan använda valfritt SIM-kort.

Mvh

Ja självklart! Jag läste och skrev alldeles för snabbt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av macsåklart:

Skiter fullständigt i IME

men vill inte BETALA för upplåsning om dedt finns Gratis !

Trådens rubik innehåller IMEI. Sidan du länkade till handlade om upplåsning av IMEI. The logic is strong right now.

On topic: Du kan inte låsa upp en operatörslåst telefon själv, inte på lagliga sätt iallafall.

Permalänk
Skrivet av brittaan:

Trådens rubik innehåller IMEI. Sidan du länkade till handlade om upplåsning av IMEI. The logic is strong right now.

On topic: Du kan inte låsa upp en operatörslåst telefon själv, inte på lagliga sätt iallafall.

Du kan inte låsa upp en operatörslåst telefon själv

vem bryr sej om lagen så länge man är ÄGAREN !!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av macsåklart:

Du kan inte låsa upp en operatörslåst telefon själv

vem bryr sej om lagen så länge man är ÄGAREN !!!!

Att jailbreaka en iPhone bryter mot upphovsrätten och DMCA-lagen. Men det är inte anledningen till varför jag bryr mig, anledningen är för att det är ej tillåtet att diskutera eller uppmuntra till brott på forumet.

Sweclockers är ett av de forum jag är medlem på som i mina ögon fortfarande är relativt moget, sabba inte detta!

Permalänk
Medlem
Skrivet av macsåklart:

Du kan inte låsa upp en operatörslåst telefon själv

vem bryr sej om lagen så länge man är ÄGAREN !!!!

Även fast du äger telefonen får du inte låsa upp den själv?

Permalänk

JAAAAAA Det funkade på gamla luren 4s
http://e-iphoneunlock.com/

den va också låst till Telenor NU FUNKAR !!! Telia Yess !!!!!!

gjorde så HÄR http://e-iphoneunlock.com/how-to-unlock/

Permalänk
Medlem
Skrivet av macsåklart:

Du kan inte låsa upp en operatörslåst telefon själv

vem bryr sej om lagen så länge man är ÄGAREN !!!!

Du är inget annat än 4ehands ägare till din Iphone då den är låst hos telenor. Så javisst du är ägare men du är 4e i ledet vilket betyder att 1 2 3 bestämmer vad du får göra och inte göra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crille90:

Du är inget annat än 4ehands ägare till din Iphone då den är låst hos telenor. Så javisst du är ägare men du är 4e i ledet vilket betyder att 1 2 3 bestämmer vad du får göra och inte göra.

Så med andra ord tycker du att en affär du köper hemelektronik av kan bestämma att du t.ex. inte får installera Linux på en dator?

Permalänk
Medlem
Skrivet av brittaan:

Att jailbreaka en iPhone bryter mot upphovsrätten och DMCA-lagen. Men det är inte anledningen till varför jag bryr mig, anledningen är för att det är ej tillåtet att diskutera eller uppmuntra till brott på forumet.

Sweclockers är ett av de forum jag är medlem på som i mina ögon fortfarande är relativt moget, sabba inte detta!

Var har du fått uppfattningen att det skulle vara olagligt att jailbreaka en telefon från?

DMCA är en amerikansk lag, och är således inget man behöver fundera på i Sverige.

Den svenska upphovsrättslagen har förvisso också en paragraf som behandlar kringgåendet av skyddsåtgärder mot kopiering, men det är inte prövat om jailbreaking av telefoner omfattas av den, och man kommer inte åka dit retroaktivt om det skulle prövas med resulterande fällande dom. Det känns utöver det mycket tveksamt att det skulle sluta så om det nu prövades; flashcarts och modchips till spelkonsoller har bedömts som kosher, och sådana har i alla fall i mina ögon en betydligt mycket starkare anknytning till kringgåendet av kopieringsskydd än jailbreaking av telefoner.

Vad man däremot kan säga är väl att man bryter mot Apples (icke juridiskt bindande, vad de än försöker få dig att tro) användaravtal, och att man därmed förmodligen kan glömma allt som heter garanti, om man inte lyckas återställa telefonen till originalskick innan man lämnar in den.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Så med andra ord tycker du att en affär du köper hemelektronik av kan bestämma att du t.ex. inte får installera Linux på en dator?

Nej för din dator är inte låst till elgiganten bara för att du köper den därifrån. En operatörslåst telefon däremot tillhör fortfarande t.ex. Telia tills du har betalat dom att låsa upp.

Se det som en hyresrätt, det är du som bor och betalar för bostaden men det är fortfarande någon annan som äger den. Om du får för dig att riva en vägg så är det mot lagen. Samma sak här, fast i (mycket) mindre skala.

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd låst och rensad*

Usel rubrik, trådstart och aggressiv framtoning gagnar ingen.

Citat:

§ 1.1 Var trevlig och respektera andra.
§ 1.6 Meningslösa inlägg som inte för diskussionen framåt är förbjudna. Detta omfattar inlägg som utan vidare motivering uttrycker medhåll eller missnöje.
§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

screamin-daemon/moderator

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...