Permalänk

Vilket tangentbord ska man köpa?

Hej tänker nu byta ut mitt gamla saitek eclipse mot ett bättre vill gärna ha ett mekaniskt tangentbord, märke och brytare spelar inte roll ska bara va skönt och spela FPS-spel på hade tänkt en budget på max 1000kr tacksam för svar!

Permalänk

Är rätt nöjd med mitt 6gv2 med svarta brytare, kladdar inte och är helt magiska att spela FPS-spel på.

Visa signatur

Streamer | Webbdesigner | Videoredigerare | Systemtekniker

CPU: i7-8700k @ 4.9GHz GPU: EVGA 1070 8GB SCC RAM: 2x8GB 3000MHz DDR4 CASE: Antec P280 COOLER: BeQuiet! Pure Rock HDD: 120+240+24SSD + 1TB HDD [b]

Permalänk
Skrivet av Dustforce:

Är rätt nöjd med mitt 6gv2 med svarta brytare, kladdar inte och är helt magiska att spela FPS-spel på.

ja titta på det verkar bra med inget onödigt trams sen är det ju också bra för ragequits!

Permalänk
Medlem

Att svara på frågor som den här är som att svara på "Vilken glass är godast?" (Päron) . Det är en smakfråga, du måste själv prova brytarna innan du köper för att kunna bestämma dig vilket tangentbord du vill ha.
När du bestämt dig för vilka brytare du vill ha så är det dags att välja tangentbord.
Bra tangentbordstillverkare: Ducky, QPAD, Filco, Cooler Master mm

Visa signatur

|MSI Mpower z77| i5 3570k @ 4,2 Ghz | Hyper 212 evo | 8 GB Corsair Vengeance LP | Sapphire Radeon HD 7870 Ghz OC edition och Asus Radeon HD 7870 Ghz 2 GB | Corsair Neutron 120 GB SSD | Seagate barracuda 1 tb | Silverpower 650 W modular | CM Storm Scout 2

Permalänk
Medlem

Omöjligt att gissa till vilken färg på brytare som man föredrar. Åk till någon butik och testa vilkea som passar dig. Om du vill ha röda brytare så är Func ett bra val. Riktigt prisvärt och känns som ett stabilt bygge. Röd bakgrundsbelysning som går att stänga av, även handledsstöd ingår vilket brukar saknas på billigare tangentbord.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2331171

Permalänk
Skrivet av steelseriesFTW:

ja titta på det verkar bra med inget onödigt trams sen är det ju också bra för ragequits!

Ett tangentbord för ragequit är väl inget som du borde leta efter, jag skulle säga att du ska växa upp och sluta rage quitta istället för att förstöra dina tangentbord.
ONT: Corsair K95 o K75 har jag hört bra om. Jag själv har K90.

Permalänk
Medlem

CM Storm Quickfire Rapid med valfria brytare. Andas kvalité, gjort av Costar som gör de dubbelt så dyra Filcotangentborden. (Rapid-I är INTE gjort av Costar dock).

Permalänk
Skrivet av fogger:

CM Storm Quickfire Rapid med valfria brytare. Andas kvalité, gjort av Costar som gör de dubbelt så dyra Filcotangentborden. (Rapid-I är INTE gjort av Costar dock).

Andas kvalité var väl kanske lite att ta i. Det är ett mycket bra tangentbord i sin prisklass men byggkvalitén är inte nära t.ex. filco och ducky. Om OP vill ha ett tenkeyless skulle jag rekommendera ett ducky eller filco. Om du vill ha mindre skulle jag rekommendera Poker 2 eller Leopold 660M. Om du vill kan jag rekommendera hemsidor, men då via PM.

Visa signatur

Tangentbord e kul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leedogustav:

Andas kvalité var väl kanske lite att ta i. Det är ett mycket bra tangentbord i sin prisklass men byggkvalitén är inte nära t.ex. filco och ducky. Om OP vill ha ett tenkeyless skulle jag rekommendera ett ducky eller filco. Om du vill ha mindre skulle jag rekommendera Poker 2 eller Leopold 660M. Om du vill kan jag rekommendera hemsidor, men då via PM.

Vadå "att ta i"? Jag tycker det andas kvalité. Speciellt om man har priset i åtanke. Vad är det som inte är bra med det i ditt tycke? Mycket bättre än Razerskiten för samma pris. Skrev och menade inte att det känns lika bra som ett Filco/Ducky.