Hur gör man "smooth animation" i premiere pro / sony vegas?

Permalänk
Medlem

Hur gör man "smooth animation" i premiere pro / sony vegas?

Tjena!

jag undrar bara om det är någon som vet hur man gör "smooth animation" eller vad man nu kallar det i premiere pro eller i Sony vegas? om ni kollar på videoklippen nertill kan ni nog fatta vad jag menar. Jag lyckas bara få den hackig o ful när jag använder position keyframe i premiere pro? är mycket tacksam om hjälp

tid: 0.00 - 0.11
Det är texten jag undrar hur man animerar den så "smooth"

tid: 0.14-0.24
Det är kanske inte den bästa demonstrationen men ni bör nog fatta vad jag menar

Visa signatur

I7 3770k @ 4,3 GHz | Gigabyte 780 | 8GB corsair vengeance | SanDisk Ultra Plus 256GB |

Permalänk
Medlem

Har du någon begränsning på FPS i ditt projekt du skapat?

EDIT: Pröva med att lägga på en motionblur?

Permalänk
Medlem

I projektet har jag 24fps, men renderar i 30fps.

Här är ett exempel på en overlay till ett bf4 montage jag tänkte göra, men det blev inte särskilt snyggt och animeringen är för "stel" om du fattar

Nu när du nämner motionblur så kanske det är det som saknas, men jag tycker ändå att det är något fel ändå :/

Tack för svaret

Visa signatur

I7 3770k @ 4,3 GHz | Gigabyte 780 | 8GB corsair vengeance | SanDisk Ultra Plus 256GB |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bobido:

I projektet har jag 24fps, men renderar i 30fps.

Här är ett exempel på en overlay till ett bf4 montage jag tänkte göra, men det blev inte särskilt snyggt och animeringen är för "stel" om du fattar

https://www.youtube.com/watch?v=LA3s7DqrUno&feature=youtu.be

Nu när du nämner motionblur så kanske det är det som saknas, men jag tycker ändå att det är något fel ändå :/

Tack för svaret

Tricket är att accelerera den "naturligare". Man får nästan låtsas att man applicerar krafter fram och tillbaka för att få en sådan mjuk effekt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bobido:

I projektet har jag 24fps, men renderar i 30fps.

Här är ett exempel på en overlay till ett bf4 montage jag tänkte göra, men det blev inte särskilt snyggt och animeringen är för "stel" om du fattar

https://www.youtube.com/watch?v=LA3s7DqrUno&feature=youtu.be

Nu när du nämner motionblur så kanske det är det som saknas, men jag tycker ändå att det är något fel ändå :/

Tack för svaret

Du ska rendera i 24fps om du har ett projekt i 24fps, men framförallt beror det på vad materialet är.
Är det filmat i 24 ska du ha ett projekt på 24 och rendera i 24 osv. Annars hackar det.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av anon81912:

Tricket är att accelerera den "naturligare". Man får nästan låtsas att man applicerar krafter fram och tillbaka för att få en sådan mjuk effekt.

Så du menar alltså att man måste vara mer noggrann med keyframes:en på position?

Visa signatur

I7 3770k @ 4,3 GHz | Gigabyte 780 | 8GB corsair vengeance | SanDisk Ultra Plus 256GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisse-Tuta:

Du ska rendera i 24fps om du har ett projekt i 24fps, men framförallt beror det på vad materialet är.
Är det filmat i 24 ska du ha ett projekt på 24 och rendera i 24 osv. Annars hackar det.

Okej, tack för tipset !

Visa signatur

I7 3770k @ 4,3 GHz | Gigabyte 780 | 8GB corsair vengeance | SanDisk Ultra Plus 256GB |

Permalänk
Medlem

Klicka på den sista positions keyframen och välj : ease in. Gäller premiere PRO. Dock skulle jag själv föredra att göra det i After effects då det finns mer kontroll

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Node 304 / Mobo: ASUS Z87I-PRO mITX / CPU: i5 4670k Haswell @ 4,3 Ghz / CPU-kylare: Noctua NH-9UB SE2 / GPU: Gigabyte r9 280x Windforce / RAM: A-Data 16GB CL9 1600MHz / PSU: Silverstone Strider ST65F-G 650W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Tack! riktigt bra sidor! hjälpte mig att förstå det mesta

Visa signatur

I7 3770k @ 4,3 GHz | Gigabyte 780 | 8GB corsair vengeance | SanDisk Ultra Plus 256GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blorr:

Klicka på den sista positions keyframen och välj : ease in. Gäller premiere PRO. Dock skulle jag själv föredra att göra det i After effects då det finns mer kontroll

Skickades från m.sweclockers.com

Låter bra, ska kolla in det när jag kommer hem från skolan

Visa signatur

I7 3770k @ 4,3 GHz | Gigabyte 780 | 8GB corsair vengeance | SanDisk Ultra Plus 256GB |