Permalänk

Hjälp med val utav mus samt tangentbord

Hejsan! sitter nu här med ett qpad mk-50 som börjar ge upp och samma med min mionix naos 5000. sitter då i tankarna om att köpa båda nytt på samma gång.

Det sakerna kommer användas till är främst fps spel, csgo på lite högre nivå, alltså behöver alltid det där lilla för att förbättra spelet.

När det kommer till möss så har jag tittat in mig väldigt mycket på just Steelseries Rival
Det är jag orolig över den musen är att formen kommer vara helt fel, sitter liksom nu med en naos där man har stöd för lillfingret. om någon kan tala om storleken mellan de två så skulle det vara jätte bra

När det kommer till tangentbord så vill jag helst ha antingen svarta eller röda, skriver inte allt för mycket på tangentbordet, blir lite i chatter och lite skolarbete också men inget övervägande så direkt. Det jag har kollat på här är Ducky Shine3
Det som jag vill ha är
*Svarta/Röda brytare
*Kvalitet
*LEDs ur tangenterna så jag ser på natten/kvällar

ett plus skulle vara om det fanns media knappar så man kan paus musik samt byta låt, är dock inget jätte viktigt men är ett plus.

Ska helst vara från inet eller något annat svenskt ställe.

Om något är oklart så får ni fråga det

/Oliwer

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Inaktiv

Om du gillar ditt mk-50 rekommendrar jag mk-85

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Derbi_QuiZ:

Hejsan! sitter nu här med ett qpad mk-50 som börjar ge upp och samma med min mionix naos 5000. sitter då i tankarna om att köpa båda nytt på samma gång.

Det sakerna kommer användas till är främst fps spel, csgo på lite högre nivå, alltså behöver alltid det där lilla för att förbättra spelet.

När det kommer till möss så har jag tittat in mig väldigt mycket på just Steelseries Rival
Det är jag orolig över den musen är att formen kommer vara helt fel, sitter liksom nu med en naos där man har stöd för lillfingret. om någon kan tala om storleken mellan de två så skulle det vara jätte bra

När det kommer till tangentbord så vill jag helst ha antingen svarta eller röda, skriver inte allt för mycket på tangentbordet, blir lite i chatter och lite skolarbete också men inget övervägande så direkt. Det jag har kollat på här är Ducky Shine3
Det som jag vill ha är
*Svarta/Röda brytare
*Kvalitet
*LEDs ur tangenterna så jag ser på natten/kvällar

ett plus skulle vara om det fanns media knappar så man kan paus musik samt byta låt, är dock inget jätte viktigt men är ett plus.

Ska helst vara från inet eller något annat svenskt ställe.

Om något är oklart så får ni fråga det

/Oliwer

Har haft både Naos 5000 och Rival (båda sålda nu dock, gillade ingen). Formen är absolut annorlunda, rivalen är mycket högre, och naosen bredare med mera "stöd".

När det kommer till tangentbord skulle jag rekommendera ducky shine 3 TKL, dvs ett likadant som du länkade fast utan keypaden! Riktigt onödig imo, om man inte jobbar med siffror då. Tangentbordet är lite dyrt (överpriserat) men om du känner att cash inte är något problem så kan jag verkligen rekommendera det!

Permalänk
Medlem

Corsair K70 har du som är ett grymt tangentbord. Sen ett Corsair M-65 med det. Men musen är bäst att prova själv då den har en annorlunda form, men välidigt skön enligt mig. Annars är Steel Series Sensei RAW en trevlig mus.

Permalänk
Skrivet av anon216160:

Om du gillar ditt mk-50 rekommendrar jag mk-85

Jag gillar itne kvaliteten på qpads tangentbord, flexar otroligt mycket och känns inte så värst "exklusivt"

Skrivet av kungen123:

Har haft både Naos 5000 och Rival (båda sålda nu dock, gillade ingen). Formen är absolut annorlunda, rivalen är mycket högre, och naosen bredare med mera "stöd".

När det kommer till tangentbord skulle jag rekommendera ducky shine 3 TKL, dvs ett likadant som du länkade fast utan keypaden! Riktigt onödig imo, om man inte jobbar med siffror då. Tangentbordet är lite dyrt (överpriserat) men om du känner att cash inte är något problem så kan jag verkligen rekommendera det!

Tror faktiskt att det skulle vara skönare med en högre mus, nu så nuddar inte min handflata musen, alltså är bara kanterna av handen som nuddar musen. känner dock att jag vill ha numpadden, har alla köpbinds i cs tex på den samt så är det allmänt skönt hur var sensorn i rivalen vs naosen? med min naos så kan jag enbart ha en hård, annars så missar den ibland och gör det ospelbart med min snes i spelet.

Skrivet av Skonky:

Corsair K70 har du som är ett grymt tangentbord. Sen ett Corsair M-65 med det. Men musen är bäst att prova själv då den har en annorlunda form, men välidigt skön enligt mig. Annars är Steel Series Sensei RAW en trevlig mus.

Hur är sensorn i de andra mössen? funkar de PERFEKT på mjuka mattor? min naos funkar verkligen inte alls på mjuka mattor, snabba rörelser uppfattas ej och missar ibland.

EDIT: Har tittat lite extra när det kommer till tangentbord och har lagt ducky lite åt sidan, är inte direkt något flashigt med dem om jag har fattat det så, har nu istället tittat lite mer på båda Corsair Vengeance K95 och Corsair Vengeance K70 spelar som sagt bara fps spel och kan tycka att det blir lite för långt med macroknapparna, dock så vill jag att det ska lysa blått så vet ej om det kanske ändå är värt det? vad tycker ni?

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Derbi_QuiZ:

Tror faktiskt att det skulle vara skönare med en högre mus, nu så nuddar inte min handflata musen, alltså är bara kanterna av handen som nuddar musen. känner dock att jag vill ha numpadden, har alla köpbinds i cs tex på den samt så är det allmänt skönt hur var sensorn i rivalen vs naosen? med min naos så kan jag enbart ha en hård, annars så missar den ibland och gör det ospelbart med min snes i spelet.

Det skadar ju inte att testa, använde claw grepp på min rival men går ju greppa också. Sensorn var mycket bra, hade precis som du problem med naosen och mjuka mattor så körde heaton pad. Beror ju på att det är laser. Rivalen flöt på perfekt på en qck+. Sensorn kändes lite trög dock, något som kallas smoothning. Inte alla som känner av det dock, men jag störde mig på det så gick tillbaks till min 3.0a.

Angående ducky så är ju grejen att det är en sån kvalité. Inte att de är flashiga.
Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av kungen123:

Det skadar ju inte att testa, använde claw grepp på min rival men går ju greppa också. Sensorn var mycket bra, hade precis som du problem med naosen och mjuka mattor så körde heaton pad. Beror ju på att det är laser. Rivalen flöt på perfekt på en qck+. Sensorn kändes lite trög dock, något som kallas smoothning. Inte alla som känner av det dock, men jag störde mig på det så gick tillbaks till min 3.0a.

Angående ducky så är ju grejen att det är en sån kvalité. Inte att de är flashiga.
Skickades från m.sweclockers.com

Lirar lite halvt palm, som jag beskrev innan så hade inte jag inte hela handflatan på musen. Hur menar du med smoothing? är det bara i windows eller är det i spel som man känner av det?

Tror dock att jag kommer titta mer åt Corsair tangentborden, tycker att min qpad mk-50 funkar och tror nog ändå att steget till K70 är bra samt så får jag så jag kan styra musiken. är otroligt skönt när jag sitter och spelar då jag oftast sitter med lite lägre bakgrundsmusik och när jag kommer och ska spela så är det skönt att bara kunna trycka på en knapp ist för att tabba ur som tyvärr kan ta lite för lång tid ibland, speciellt när jag spelar cs och matchen är på väg och börja.

Har du hört något bra/dåligt om K70/K95? hört lite om att det kan bli annorlunda att skriva då tangenterna är lite högre upp än vanligt.

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derbi_QuiZ:

Lirar lite halvt palm, som jag beskrev innan så hade inte jag inte hela handflatan på musen. Hur menar du med smoothing? är det bara i windows eller är det i spel som man känner av det?

Tror dock att jag kommer titta mer åt Corsair tangentborden, tycker att min qpad mk-50 funkar och tror nog ändå att steget till K70 är bra samt så får jag så jag kan styra musiken. är otroligt skönt när jag sitter och spelar då jag oftast sitter med lite lägre bakgrundsmusik och när jag kommer och ska spela så är det skönt att bara kunna trycka på en knapp ist för att tabba ur som tyvärr kan ta lite för lång tid ibland, speciellt när jag spelar cs och matchen är på väg och börja.

Har du hört något bra/dåligt om K70/K95? hört lite om att det kan bli annorlunda att skriva då tangenterna är lite högre upp än vanligt.

Corsair mössen är rätt höga möss. När jag sist kände på M65 så var den perfekt för mig. Jag har en Steel Series Sensei RAW just nu, inget fel på den så har ingen anledning att byta. Men när den pajjar kommer jag förmodligen köpa en M65. Stommen i dem är helt i aluminium också. Riktigt bra kvalité. Jag har tyvärr inte provat att använda dem, har bara känt på dem.

https://www.youtube.com/watch?v=5y6CZ10M9Lw - Linus Tech Tips review

https://www.youtube.com/watch?v=AYza6wrKB4c - Tek Syndicate review

Jag använder inte macro knappar så jag brydde mig inte om ett K95. Men K70 är riktigt skönt, och ligger riktigt bra i handen. Det medföljande handledstödet är lite kort för mig, har rätt stora händer, så jag köpte till ett. Med det ligger knapparna helt perfekt för mig iaf. Jag tycker om hur knapparna ligger relativt högt, de sitter ju "ovanför" tangentbordet, och inte insjunket.

Båda finns i svart eller silver. Sen kan det vara så att de är olika brytare beroende på färgen, men kommer inte ihåg om de skulle fixa så att man kunde få alla brytare med både färgerna.

Permalänk
Medlem

Har ett k70 silver med röda brytare, att tangenterna är högre upp är inget jag tänker på annat än när jag tittar på det, och då blir jag bara glad av designen, så jäkla snyggt

Visa signatur

Corsair Carbide 540 Air|CoolerMaster V1000|Gigabyte Z87X-UD5H|Haswell i7-4770K@4.4|Corsair H100i|G.Skill RipjawsX 2133mhz 16gb|2x Asus GeForce GTX 680 DCII OC (SLI)|Focusrite Scarlett 2i2|AKG 612 Pro|Corsair Vengeance K70 Silver| R.A.T. 7

Permalänk
Medlem

Om du är inne på exklusiva tangentbord så som k95 tycker jag att du ska köpa ett Ducky då dom överträffar allt kvalitetsmässigt sätt dock så kostar ju dom lite mer men kan vara värt kan jag säga dig

Visa signatur

4770k @ 4,3 GHZ - Asus z87 Pro - 770 4gb SLI - VG248QE Med 3D V2 - 1339 Qpad - Ducky Shine 3

Permalänk
Skrivet av Skonky:

Corsair mössen är rätt höga möss. När jag sist kände på M65 så var den perfekt för mig. Jag har en Steel Series Sensei RAW just nu, inget fel på den så har ingen anledning att byta. Men när den pajjar kommer jag förmodligen köpa en M65. Stommen i dem är helt i aluminium också. Riktigt bra kvalité. Jag har tyvärr inte provat att använda dem, har bara känt på dem.

https://www.youtube.com/watch?v=5y6CZ10M9Lw - Linus Tech Tips review

https://www.youtube.com/watch?v=AYza6wrKB4c - Tek Syndicate review

Jag använder inte macro knappar så jag brydde mig inte om ett K95. Men K70 är riktigt skönt, och ligger riktigt bra i handen. Det medföljande handledstödet är lite kort för mig, har rätt stora händer, så jag köpte till ett. Med det ligger knapparna helt perfekt för mig iaf. Jag tycker om hur knapparna ligger relativt högt, de sitter ju "ovanför" tangentbordet, och inte insjunket.

Båda finns i svart eller silver. Sen kan det vara så att de är olika brytare beroende på färgen, men kommer inte ihåg om de skulle fixa så att man kunde få alla brytare med både färgerna.

När det kommer till möss så är jag inte så sugen på corsair då de inte känns som någon mus man skulle använda i seriösare nivå? eller jag kanske kan ha fel men tror nog faktiskt att det blir Rivalen där också
Det silvriga finns knappt i sverige vad jag har sätt, iaf inte på inet där jag har tänkt beställa ifrån. men är tangentbordet ovanligt högt eller är det som vanligt?

Skrivet av Emil.St:

Om du är inne på exklusiva tangentbord så som k95 tycker jag att du ska köpa ett Ducky då dom överträffar allt kvalitetsmässigt sätt dock så kostar ju dom lite mer men kan vara värt kan jag säga dig

Är inte så sugen på att ducky nu tyvärr, en stor del för mig är att jag ska kunna styra min media. Så blir nog faktiskt K70 nu

Tack för alla trevliga svar blev lite smartare när det kommer till möss och tangentbord

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Derbi_QuiZ:

När det kommer till möss så är jag inte så sugen på corsair då de inte känns som någon mus man skulle använda i seriösare nivå? eller jag kanske kan ha fel men tror nog faktiskt att det blir Rivalen där också
Det silvriga finns knappt i sverige vad jag har sätt, iaf inte på inet där jag har tänkt beställa ifrån. men är tangentbordet ovanligt högt eller är det som vanligt?

Vet inte varför man inte skulle kunna använda m65 på en seriösare nivå? Vet inte riktigt vad du menar. Det har väl helt med sensorn att göra i så fall. Tror inte det är något fel på den heller. Sensorn är en updated Avago LaserStream sensor - ADNS-9800 så är väl lika bra på det som alla andra möss med den sensorn.

Angående just hur högt tangenterna sitter kan jag inte jämföra med andra mekaniska tangentbord då jag inte har nått annat hemma just nu. Jag tror inte det, men de skulle kunna sitta aningen högre, men åk till butik och kolla och känn.

Den silvriga versionen verkar vara en utgående modell. Vet inte varför, den svarta finns ju fortfarande. Kanske bara att den inte var populär, eller så är det för att de ska släppa tangentbord med RGB brytarna från Cherry MX där LEDn sitter i brytaren och inte ovanför.

Permalänk

jag har en steelseries sensei tycker den är väldigt bra för just fps gaming sen har den skyhöga cpi inställningar! ungefär 11000 tror jag kan ju va bra? kanske lite dyrt men enligt mig är det värt det kanske inte den mest ergonomiska musen om du letar efter det

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Derbi_QuiZ:

Lirar lite halvt palm, som jag beskrev innan så hade inte jag inte hela handflatan på musen. Hur menar du med smoothing? är det bara i windows eller är det i spel som man känner av det?

Tror dock att jag kommer titta mer åt Corsair tangentborden, tycker att min qpad mk-50 funkar och tror nog ändå att steget till K70 är bra samt så får jag så jag kan styra musiken. är otroligt skönt när jag sitter och spelar då jag oftast sitter med lite lägre bakgrundsmusik och när jag kommer och ska spela så är det skönt att bara kunna trycka på en knapp ist för att tabba ur som tyvärr kan ta lite för lång tid ibland, speciellt när jag spelar cs och matchen är på väg och börja.

Har du hört något bra/dåligt om K70/K95? hört lite om att det kan bli annorlunda att skriva då tangenterna är lite högre upp än vanligt.

Smoothning är en bieffekt av de skyhöga dpi inställningar möss idag har. Eftersom sensorn i musen kanske har 2000 dpi max så använder man sig av en processor i musen som gör beräkningar för att tex kunna få 10 000 dpi. Denna processor har självklart lite delay och det kallas "smoothning". Detta används tyvärr även på dpi'er som sensorn klarat själv så man får problemet på alla dpi inställningar. Många märker dock inte ens av det då det handlar om millisekunder. Så kör på en rival, tror det blir kalas!

Angående Corsair tbord så vet jag inget, men Corsair brukar ju vara kvalité så gäller nog även tangentbord

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Rival är en jättebra mus med grym sensor, annars kan det vara värt att titta på Logitechs nya flaggskepp G502 som ska vara otroligt bra.

Permalänk
Skrivet av Derbi_QuiZ:

När det kommer till möss så är jag inte så sugen på corsair då de inte känns som någon mus man skulle använda i seriösare nivå? eller jag kanske kan ha fel men tror nog faktiskt att det blir Rivalen där också
Det silvriga finns knappt i sverige vad jag har sätt, iaf inte på inet där jag har tänkt beställa ifrån. men är tangentbordet ovanligt högt eller är det som vanligt?

Är inte så sugen på att ducky nu tyvärr, en stor del för mig är att jag ska kunna styra min media. Så blir nog faktiskt K70 nu

Tack för alla trevliga svar blev lite smartare när det kommer till möss och tangentbord

K70 är nog ett bra val, Inget fel på Ducky Shine 3 heller men det är inte värt pengarna

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Om du kört Naos 5000 innan så tycker jag du ska ta en titt på QPAD 5k.
Jag tycker absolut den är den skönaste musen som finns.
Den är aningen högre än naos och sitter perfekt i handen.

Den absolut bästa musen "overall" jag testat är dock Logitech G400s förbannat bra mus i FPS-spel.
Dock så är den ju mindre men man kommer snabbt in i formen efter en vecka.

Visa signatur

Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz | Asus P8Z77-V PRO |
Samsung SSD Basic 830-Series 256GB | Intel Core i7 3770K 3,5Ghz |
Asus Xonar Essence STX | Noctua NH-U9B SE2 | Antec Performance One P280 | Corsair HX 850W 80+ Gold Modulär | MSI GTX 770

Permalänk

Köp ingen laser-mus bara, man vill inte ha acceleration i CS.

Permalänk
Medlem

Man kan nu styra media med Ducky shine 3 i deras 3.12 update om du fortfarande inte har bestämt dig

Visa signatur

4770k @ 4,3 GHZ - Asus z87 Pro - 770 4gb SLI - VG248QE Med 3D V2 - 1339 Qpad - Ducky Shine 3

Permalänk
Skrivet av Emil.St:

Man kan nu styra media med Ducky shine 3 i deras 3.12 update om du fortfarande inte har bestämt dig

åh!! kunde du inte ha sagt det tidigare xD

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com

Permalänk
Medlem

Förlåt märkte det precis :c

Visa signatur

4770k @ 4,3 GHZ - Asus z87 Pro - 770 4gb SLI - VG248QE Med 3D V2 - 1339 Qpad - Ducky Shine 3

Permalänk
Skrivet av Emil.St:

Förlåt märkte det precis :c

lugnt! tror ändå att jag blir nöjd

Visa signatur

GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com