Vad tror ni, går denna rädda? Värt?

Permalänk
Medlem

Vad tror ni, går denna rädda? Värt?

Tjejen tappade sin telefon i betong.

Först var det bara sprickorna men nu ger den oss färggranna färger med. Folksam (drulle) vill att vi ska åka till NetOnNet och fråga om den går laga. 14 mil så inget jag gör under en dag direkt.

Vad tror ni? (Vit bakgrund, inget annat)

LCD
Glas
1500-2500kr?

Ebay säljer för 1000 + 300, men då måste jag arbeta själv och det är inte hundra på att jag får rätt vara.

För 1500 får hon en hyffsad telefon så.

Permalänk
Skrivet av downup:

Tjejen tappade sin telefon i betong.

Först var det bara sprickorna men nu ger den oss färggranna färger med. Folksam (drulle) vill att vi ska åka till NetOnNet och fråga om den går laga. 14 mil så inget jag gör under en dag direkt.
http://i59.tinypic.com/260e52t.jpg

Vad tror ni? (Vit bakgrund, inget annat)

LCD
Glas
1500-2500kr?

Ebay säljer för 1000 + 300, men då måste jag arbeta själv och det är inte hundra på att jag får rätt vara.

För 1500 får hon en hyffsad telefon så.

Dold text

Det är precis som du säger, det går att byta ut lcd skärmen. Dock ska du tänka på att just Samsung oftast brukar använda sig av ett mycket starkt lim för å sätta ihop hela anordningen och att bända upp den är inte av det enklaste. Det är mycket pill jobb men känner du dig manad å göra det så går det. Du kan youtuba typ "Samsing disasembly" med ditt modelnummer ofc för å se ett klipp om hur "svårt" det är

Permalänk
Medlem

Om det är en S3 så är det inte värt att reparera. Du får en bra mycket bättre mobil för 2500-3000kr.

Motorola Moto G för ~1500kr. Bra mobil med halvdålig kamera. Vill man ha en mobil som är värd att behålla långe så rekommenderar jag att titta på de följande 2:
Nexus 5 3000kr.
Snart kommer även Oneplus One för 2500kr.