Koppla ExternHD till ASDL-Boxen?

Permalänk

Koppla ExternHD till ASDL-Boxen?

Hur funkar det? Kommer det att funka på min??
(det brukar vara 2 datorer +tablet android+Sony Z ikopplade hemma, så extra utrymme skulle uppskattas överallt!)

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1295266 <-skaffade en sån

Min BOX är: BeWan systems Kotiboksi ADSL iBox (osäker vilken modell)
Mycket taksam för all hjälp!

Det var tänkt att använda usb-2 först men funkar inte iBoxen så funderar jag på att skaffa USB-3... (från PCI????andra ideer???)

EDIT1: den kommer att snurra 24h om jag kopplar den dit??? Hmmm detta är inte bra.... Den ska användas minst av alla mina diskar (har 360Gb SSD + 3GB HDD)

Permalänk
Hedersmedlem

Om du redan har skaffat hårddisken så är det väl bara till att koppla in den och prova?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

Det kommer jag att göra direkt, bara jag får det. Det är köpt för 70€ på en auktion i Finland och nästa vecka är den hos mig.

mitt största problem är att jag har ont om USB2 platser... (alla 6 upptagna, men har lagt en beställning på en Usb-Hub för en stund sen)

funderade ett tag på en PCI-E USB3x4 men då jag för tillfället har inga andra USB3 och den här disken blir min andra 3Tb så tror jag att jag klarar mig med 30mb/s istället för 90mb/s

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dual-Tjur:

Det kommer jag att göra direkt, bara jag får det. Det är köpt för 70€ på en auktion i Finland och nästa vecka är den hos mig.

mitt största problem är att jag har ont om USB2 platser... (alla 6 upptagna, men har lagt en beställning på en Usb-Hub för en stund sen)

funderade ett tag på en PCI-E USB3x4 men då jag för tillfället har inga andra USB3 och den här disken blir min andra 3Tb så tror jag att jag klarar mig med 30mb/s istället för 90mb/s

Jag tolkade det som att du skulle koppla den till routern?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk

ja, ja ska koppla den till routern först...men det är liksom det jag frågade... den kommer att snurra hela tiden då? 24h? troligtvist blir det usb2 sen.