Tips på snabb, prisvärd och framförallt liten router?

Permalänk
Medlem

Tips på snabb, prisvärd och framförallt liten router?

Min WRT-610N dog igår och behöver en ny, den ska in i ett trångt mediaskåp så den behöver vara så liten som praktiskt möjligt, inte bli för varm men ändå vara snabb. Trådlöst nätverk är ointressant då jag har en Airport Extreme mer strategiskt placerad i huset för den delen.

Nätverket ser ungefär ut så här:

26 uttag runt om i huset (Alla inte inkopplade) -> D-Link 24 portars switch
6 Airport Express -> Routern ovan, WLAN avstängt. Används för Airplay till takhögtalare
1 Airport Extreme -> Routern ovan
Z-Wave Controller (Fibaro Home Center) -> WRT610
D-Link 24 portars switch -> WRT610N

WRT610 -> Fibermodem

IPTV (2 portar) -> Fibermodem

Om det ger något

Några bra tips?

Permalänk
Medlem

Säker på att hela routern dog och inte bara power supply? Kan vara värt att kolla så slipper du slänga pengar i onödan om du inte behöver.

Permalänk
Medlem

Ja, den får ström men fungerar inte som den ska. Nätadaptern har redan dött en gång med, så det var nog dags för den nu att slumra in.

Permalänk
Medlem

Okey, då inväntar jag oxå svar för jag kommer att behöva en liten router när jag flyttar

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Asus n56u är nog ungefär lika stor som din gamla, du kan ta bort foten den står på så blir den ännu lite smalare. Har en sådan i mitt ganska trånga mediaskåp.

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!