Google Glass når öppen beta

Permalänk
Melding Plague

Google Glass når öppen beta

Efter att ha öppnat upp Explorer-programmet under en dag i april når Google Glass öppen beta, vilket innebär att det inte längre krävs en inbjudan för att få tillgång till glasögonen.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Trevligt!

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem

Framtiden närmar sig.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Dröjer väll inte länge innan glasögonen ser ut såhär och det faktiskt går att använda Google Glasses utan att skämmas.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas hela projektet slår igen. Snacka om säkerhetsrisk inom industrin och ett stort mellanfinger till allting integritet är.
Inte konstigt att folk i USA åker på stryk för att ha en kamera fastmonterad i nyllet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Jag hoppas hela projektet slår igen. Snacka om säkerhetsrisk inom industrin och ett stort mellanfinger till allting integritet är.
Inte konstigt att folk i USA åker på stryk för att ha en kamera fastmonterad i nyllet...

Haha, jadu. Just nu sitter folk och skrattar åt projektet, men det förvånar mig inte en sekund om alla sitter med sånna här i framtiden. Räcker nog med rätt marknadsföring.

Permalänk
Medlem

Smygfotografens eufori?

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Sökmotor, mobil-OS och nu glass?! Google är verkligen ute efter allt!

Permalänk
Medlem

Man ser ju riktigt tuff ut i såna där. Blir lätt ett köp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Smygfotografens eufori?

Absolut, det bästa sättet att gömma en kamera är på sidan av ditt ansikte på ett par udda bågar som väcker uppmärksamhet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyser:

Absolut, det bästa sättet att gömma en kamera är på sidan av ditt ansikte på ett par udda bågar som väcker uppmärksamhet...

Tyckte inte att dom här var så farliga. Inom snar framtid ser dom säkerligen ut så också.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Kan inte låta bli att tänka på Bart Simpsons...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Vill ha ett par cykelglasögon med denna teknik. Vore sjukt skoj att få info om hastighet, lutning, hjärtfrekvens och liknande när man vill. Kanske kan man säga "Karta tack" och vips vet man vart man är när man står det mitt i skogen med MTB'n.

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem

Även om de inte är supersnygga, Men enligt mig ändå helt okej, så är det väl på ett sätt "bra" att nån försöker, För provar ingen kommer det heller aldrig att finnas, Inte vill vi ha denna design men vanliga glasögon bär jag emellanåt ändå så en sådan design slår ju detdär. Å Andra sidan skulle ju Google kunna lägga sina resurser på betydligt vettigare saker i världen. Vi behöver inte mer prylar egentligen...

Visa signatur

|| AMD 5900x || ASUS ROG Formula VIII || 2x ASUS GTX 980 SLI || 32GB G-Skill || Vattenkylt || HDD : SSD’er || Skärm : LG42" SL8500 / Acer G24 ||

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av heatm:

Vill ha ett par cykelglasögon med denna teknik. Vore sjukt skoj att få info om hastighet, lutning, hjärtfrekvens och liknande när man vill. Kanske kan man säga "Karta tack" och vips vet man vart man är när man står det mitt i skogen med MTB'n.

Kommer säkert tillbehör till google glass för detta syfte (cyklare, löpare osv). Typ sensorer du kopplar upp med bluetooth + en app i glaset.

Permalänk
Medlem

Så länge de har en rec-lampa som lyser när kameran är aktiv, a la macbook, så är jag nöjd. Det blir det ju upp till folk att hantera dom ordentligt, tekniken är aldrig värre än vad användarna gör den till.

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD