Microsoft Surface Pro 3 kan avtäckas tillsammans med Surface Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Asus har ju T100 och kommande T200 som kör Atom. Sen har Dell, Lenovo, Acer och HP en hög modeller med just Windows 8/8.1, 10" och Atom. Så det lär dyka upp nya versioner av alla dem när Intel släpper Cherry Trail. Kommer bli väldigt intressant med tanke på hur mycket prestanda Intel faktiskt lyckats pressa ur Silvermont.

Japp, jag köpte nästan en T100 men valde att vänta till Cherry Trail kommer då jag egentligen inte behöver en platta just nu. Det som Surface har jämfört med de andra är bättre material till tillverkningen. Jag vill helst ha ett skal i Alu/Magnesium eller någon annan lättare metall osv, lite mer påkostad helt enkelt. Microsofts Surface har ju alltid varit väldigt snygga och känts väldigt påkostade, så jag hoppas de kan släppa en motsvarighet till T100 med Cherry Trail.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Aktsu:

Japp, jag köpte nästan en T100 men valde att vänta till Cherry Trail kommer då jag egentligen inte behöver en platta just nu. Det som Surface har jämfört med de andra är bättre material till tillverkningen. Jag vill helst ha ett skal i Alu/Magnesium eller någon annan lättare metall osv, lite mer påkostad helt enkelt. Microsofts Surface har ju alltid varit väldigt snygga och känts väldigt påkostade, så jag hoppas de kan släppa en motsvarighet till T100 med Cherry Trail.

Jag är själv väldigt sugen på en surface men jag har inget behov av en ny laptop för tillfället.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av KTL:

Allt är relativt. Microsofts problem är fortfarande att den stora majoriteten av konsumenterna därute redan har en PC/Laptop i hushållet. Eller till och med det och en redan basic surfplatta. Det är inte vettigt att slänga ut två fungerande prylar folk redan köpt och använder bara för att det kom ett hybridalternativ. Surface är självklart värt det för de konsumenter som vet precis vad den är ämnad till och vad de vill göra, den gruppen är dock liten som det visat sig. Den stora frågan är hur länge Microsoft orkar köra på med en försäljning som i båda modellanseringarna inte gett vinst? På sin höjd tror jag de gör ett tredje försök Surface-modeller gen 3 sen ger de upp om det inte vänder.

Någon gång vill ha eller behöver man nytt. Farsans gamla bärbara burk har börjat för länge sedan
att att långsamt dö. När han väl ska ha en ny är det mycket möjligt att det blir en Surface just
pga att den är så liten, kan fungera som både en bärbar och surfplatta och har riktiga Windows.
Hade jag kunnat skulle jag mycket hellre ha ett "riktigt" OS på min mobil också, appar är bara
program som är begränsade, ofta väldigt mycket begränsade också. Windows 8 på min mobil
hade varit riktigt nice, MUI när jag använder mobilen, och byter sedan till desktop om jag nu skulle
koppla den till en skärm+tb+mus.

Tror inte det handlar om att det är för få som har behov av en Surface/hybrid utan att man inte
vet så mycket om sånt här och man är inte intresserad av att ta reda på det heller.

Skrivet av Zotamedu:

Jag är själv väldigt sugen på en surface men jag har inget behov av en ny laptop för tillfället.

Samma här. Hade nog dock köpt en ändå om jag varit rik nog

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Friterad:

Lägsta jag kan hitta på en Surface Pro på prisjakt är 4.8k. Det är verkligen inte "runt 3000".
Dock är det fortfarande en grym platta för pengarna. En iPad Air med samma storlek på
lagringen kostar mer än den första Surface Pro'n så jag skulle inte klaga på att den är för dyr,
bara av anledningen att det är PC versionen av Windows gör det så mycket mer värt än en iPad/Android.

Elgiganten hade nyligen en kampanj där Surface Pro kostade drygt 3000kr. Jag vet eftersom att fyra kollegor köpte såna.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Friterad:

Någon gång vill ha eller behöver man nytt. Farsans gamla bärbara burk har börjat för länge sedan
att att långsamt dö. När han väl ska ha en ny är det mycket möjligt att det blir en Surface just
pga att den är så liten, kan fungera som både en bärbar och surfplatta och har riktiga Windows.
Hade jag kunnat skulle jag mycket hellre ha ett "riktigt" OS på min mobil också, appar är bara
program som är begränsade, ofta väldigt mycket begränsade också. Windows 8 på min mobil
hade varit riktigt nice, MUI när jag använder mobilen, och byter sedan till desktop om jag nu skulle
koppla den till en skärm+tb+mus.

Tror inte det handlar om att det är för få som har behov av en Surface/hybrid utan att man inte
vet så mycket om sånt här och man är inte intresserad av att ta reda på det heller.

Samma här. Hade nog dock köpt en ändå om jag varit rik nog

Hade jag varit rik nog hade jag drunknat i ett hav av datorer, elektronik och nätverkskabel.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem

Hade gärna sett en Surface 3 med x86 cpu (typ Intel atom) och en passande dockningsstation. Då hade man kunnat slänga ut både laptop och stationär Verkar inte ens som att MS släppte Surface Pro Dock i EU. Sen känns 1500kr+ för ett type cover 2 jeeeefligt mycket överpris. Fördelen med Surface är ju just hur den kan vara en allt-i-allo device men totalpriset inkl. tillbehör blir så högt att det blir svårt att rättfärdiga ett inköp med tanke på vad det kostar att köpa en högre presterande laptop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av strejf:

Elgiganten hade nyligen en kampanj där Surface Pro kostade drygt 3000kr. Jag vet eftersom att fyra kollegor köpte såna.

Skickades från m.sweclockers.com

En kampanj ja, men normalt ligger den på ca 5k. Fortfarande bra pris i alla fall

Skrivet av Zotamedu:

Hade jag varit rik nog hade jag drunknat i ett hav av datorer, elektronik och nätverkskabel.

Vem hade inte gjort det här på forumet

Permalänk
Medlem

Jag har inte lyckats reta upp min Pro2 så att fläkten blir hörbar.
Då har jag simultant streamat 1080p över nätverket, via Miracast till TVn (utökat skrivbord), surfat på nätet, lyssnat spotify.

Vist lite tunnare hade inte gjort något, så länge dom inte gör avkall på prestandan.
Min sambo har en T100, den känns plastig och budget. Den aktiva pennan till MSP2 är underbar att skriva med på skärmen. Vist den kostar mer än dubbelt mot en T100, men helt klart värt för min del.

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem
Skrivet av femkantig:

min brorsa har en vanlig surface pro (1:a generationen) och jävlar vad fläkten går i den

Jag har en också och den är knäpptyst så länge jag inte kör simuleringar på den (dvs maxar alla cpu trådar under längre tid)... oftast går inte ens fläkten faktiskt, iaf inte hörtbart.

Permalänk

Hoppas på en till variant med 12-13 tum skärm för att det ska kunna gå att använda till att räkna matte på... Har tyvärr snöat in mig på Surface-modellen så alla andra alternativ med sådan skärm känns som ett nedköp

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Jag kan filma när jag lirar CoD Ghost Eftersom du bevisligen inte har provat utan bara läser spec. Finns till och med andra som spelat och provat. Det går.

Sökte åt dig: https://www.youtube.com/watch?v=a96Q6niidv4

Finns fler. Sök på "Surface Pro 2 gaming" så hittar du fler exempel.

Jag driver med dig..........

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Jag driver med dig..........

Då är jag så gammal att jag inte förstår ditt skämt Förklara gärna så jag vet till nästa gång

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av car2ns:

Då är jag så gammal att jag inte förstår ditt skämt Förklara gärna så jag vet till nästa gång

Att CoD Ghosts ställde sådana krav men visade sig se ut som... Ja.

Trodde detta skulle bli en lyckad kommentar men icke

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Medlem
Skrivet av Casper:

Att CoD Ghosts ställde sådana krav men visade sig se ut som... Ja.

Trodde detta skulle bli en lyckad kommentar men icke

He okej, fattar fortfarande inte det roliga men så är jag 30 så har väl någon form av kris eller nåt

Visa signatur

Dator 1: ROG STRIX B560-F | Intel i7-11700K | GeForce RTX 3080 FE | 32GB DDR4-3200 | 2+1TB
Dator 2: Asus P7H55D-M Pro | Intel i5 650 | Onboard GPU | 16GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 3: ASRock E350M1 | AMD E-35 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1333 | 32TB
Dator 4: Asus E45M1-I Deluxe | AMD E-450 | Onboard GPU | 8 GB DDR3-1333 | 16TB
Dator 5: Gigabyte H55N-USB3 | Intel i3 530 | Onboard GPU | 4GB DDR3-1066 | 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aktsu:

Japp, jag köpte nästan en T100 men valde att vänta till Cherry Trail kommer då jag egentligen inte behöver en platta just nu. Det som Surface har jämfört med de andra är bättre material till tillverkningen. Jag vill helst ha ett skal i Alu/Magnesium eller någon annan lättare metall osv, lite mer påkostad helt enkelt. Microsofts Surface har ju alltid varit väldigt snygga och känts väldigt påkostade, så jag hoppas de kan släppa en motsvarighet till T100 med Cherry Trail.

Jag är supernöjd med Surface pro 2.1 8gb modellen som jag har. Är man dock ute efter något tunnare med Alu skal så verkar Lenovo ha släppt Tab 10 nu med alu skal och tangentbordsdocka.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon