Röst vilken Android smartphone ni tycker är bäst

Permalänk

Röst vilken Android smartphone ni tycker är bäst

Hej I den här tråden ska ni få rösta om vilken om dom här tre störta Android lurarna på marknaden just nu som är härren på täppan den första är samsung galaxy s5 den andra är Sony Xperia z2 och den tredje HTC one M8 du ska välja en av dom här smartphone och berätta varför du väljer just den .
resultat av rösterna kommer

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Galaxy S5 går fetebort i mina ögon. Den är plastig och ser ut som ett plåster på baksidan. Touchwiz är segt också.

Jag velade mycket mellan Z2 och M8 men valde till slut Z2 då den är vattentålig och har stöd för minneskort. Nu när jag har ångrar jag mig inte, riktigt jävla nice telefon.

Känns dock som en mindre pekplatta i handen då jag gick från en iPhone 4S, men det är nog en vanesak. ^^
Tjejen valde en Z1 Compact, inte fy skam den heller! Något nättare storlek vilket är rätt skönt då det är betydligt lättare med enhandsgrepp.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av biorrith:

Galaxy S5 går fetebort i mina ögon. Den är plastig och ser ut som ett plåster på baksidan. Touchwiz är segt också.

Jag velade mycket mellan Z2 och M8 men valde till slut Z2 då den är vattentålig och har stöd för minneskort. Nu när jag har ångrar jag mig inte, riktigt jävla nice telefon.

Känns dock som en mindre pekplatta i handen då jag gick från en iPhone 4S, men det är nog en vanesak. ^^
Tjejen valde en Z1 Compact, inte fy skam den heller! Något nättare storlek vilket är rätt skönt då det är betydligt lättare med enhandsgrepp.

Du lär ju inte ha prövat S5'an alls.

HTC One M8 lär va najs.

Permalänk
Medlem

Nexus 5.
HTC One M8.
Oppo Find 7.
OnePlus One.

Står mellan dom enligt mig.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Har S5 och röstar på S5. Folk som snackar om ont om baksidan på telefonen har aldrig kännt på en s5, otroligt mycket skönare än alla andra plastiga modeller Samsung har släppt

Fast Z2 och M8 verkar vara väldigt bra mobiler dom med.

Permalänk

Blir en Z2 här. Funderade ett tag på S5 men det var alldeles för lite skillnad i utseendet från min S3. Köper jag ny lur ska allt kännas nytt.

Permalänk
Medlem

Oneplus One

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Medlem

LG G2
Nexus 5
HTC One M8

Allt som har med "vattenresistant" att göra suger då du får massa jävla luckor och skit som är värdelöst.

Permalänk
Medlem

Har en Sony Z1, uppgraderade till denna från en Samsung Galaxy S3 och även under en tid använt en Nexus 5. Jag lägger min röst på Sony Xperia Z1, Z2 eller Nexus 5. I premiumsegmentet rekommenderar jag Z1 eller Z2, men om du vill spara en slant, köp Nexus 5.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk

1:Samsung Galaxy Note 3!
2:Samsung galaxy s5 Prime Edition ska inskaffa under sommaren!
3:Nexus 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

LG G2
Nexus 5
HTC One M8

Allt som har med "vattenresistant" att göra suger då du får massa jävla luckor och skit som är värdelöst.

Jättejobbigt.....
http://www.sonymobile.com/global-en/products/accessories/magn...

Vill man inte ha en docka finns det sladd också
http://www.ebay.com/itm/271452428058?var=570307451781

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Ja det är jättejobbigt, är fult och kommer gå sönder förr eller senare. Samsungs skit på S5an blir man ju deprimerad av.

Kunde man skruva fast luckorna vore det en annan sak.

Permalänk
Avstängd

One M8 helt klart.
skippa samsung och LG leksakskvalite på dom, borde säljas på BR Leksaker endast.

Permalänk

Jag är väldigt impad av Oneplus One. Den har fått jättebra kritik också. Annars LG G2 eftersom den går till ett mer normalt pris faktiskt.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem

Har inte fått min Nexus 5 ännu. Tele2 är så förbaskat sega. Så för mig är det fortfarande S3an som är bäst

Visa signatur

Speldator: Cooler Master Centurion 5 | Core i5-2500K@4.2Ghz | 12GB DDR3@1600MHz | Kingston SSDNow 120gb SSD + 2x 250 HDD | GTX 770@1085/1753/7010MHz
LAN/Miner: HP Pavillion a6140.sc | Core i5-3330@3.6GHz | 4GB DDR3@1600MHz | 250gb HDD | RHD 5870@1098/1098/6008
Konsol: Xbox 360 | N64 |

Permalänk
Medlem

Nyss bytt min Z1 mot en Z2. SONY fanboi sedan min första kassett-walkman (sent 70tal).

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Ja det är jättejobbigt, är fult och kommer gå sönder förr eller senare. Samsungs skit på S5an blir man ju deprimerad av.

Kunde man skruva fast luckorna vore det en annan sak.

Men tittade du ens på länkarna??
Hur kan du tro att en magnetisk punkt ska hålla sämre än en micro USB-port på andra telefoner? Hur kan du tycka att det är jobbigare med en magnetisk kontakt än en USB-port? Den blir inte lika full med smuts och damm som en USB-port gör heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biorrith:

Men tittade du ens på länkarna??
Hur kan du tro att en magnetisk punkt ska hålla sämre än en micro USB-port på andra telefoner? Hur kan du tycka att det är jobbigare med en magnetisk kontakt än en USB-port? Den blir inte lika full med smuts och damm som en USB-port gör heller.

http://wimages.vr-zone.net/2014/01/Sony-D6503.jpg

Du ser väl fortfarande den fula luckan som inte ens matchar i färg? Hade varit en annan sak om de bara hade haft den kontakten och inga luckor öht.

Permalänk
Medlem

Oppo Find 7 har jag ställt in siktet på. Fet skärm, upplåst bootloader, SD-kortplats, utbytbart batteri. Mums.

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

"Du ser väl fortfarande den fula luckan som inte ens matchar i färg?"LeVvE
Vadå färg? Har en Z, Z1 (i drift hos son) och Z2, ingen av dem har avvikande färg på luckorna som man förövrigt bara behöver öppna en gång vid isättning av SIM och microSD (förutom Z som har lucka över 3.5 porten men det har SONY fixat på 1 & 2).

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-MortarW10-WD-BlackSN750Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
Övriga datorer ej i drift

Permalänk
Inaktiv

Z1 Compact tar priset för mig. Riktigt bra stil och ingen plastig baksida här inte. Vattentät och 4.3 precis som jag vill ha den

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon115862:

Z1 Compact tar priset för mig. Riktigt bra stil och ingen plastig baksida här inte. Vattentät och 4.3 precis som jag vill ha den

Z1 compact har just en baksida gjord av plast, inte glas som sina storebröder.

Permalänk
Medlem

Efter exempelbilderna från Oneplus Ones kamera så är jag helt såld:
https://forums.oneplus.net/threads/photomania-oneplus-one-cam...
http://forums.oneplus.net/threads/comparison-oneplus-one-came...
Det blir nog fan att byta min Nexus 5 tidigt.

Efter det skulle jag nog placera HTC One M8, sedan Nexus 5, sedan Z2 och S5.

Permalänk

Z2 och HTC M8

Permalänk

resultat av röster

Hej kul att ni röstade nu kommer resultat av röster 1 röst på samsung galaxy s5 htc one m8 fick 4 röster och sony xperia z 2 hela 5 röster

Permalänk
Medlem

Konstig och dåligt utförd tråd.
Du kan även göra en poll där folk kan rösta själva genom att välja valen.

Konstig förstatråd :>