Permalänk
Inaktiv

Htc one till Sony 1040 genom wifi

Tjena, först ska jag säga att i värsta fall köper jag en bluetooth dongle till min nya förstärkare.

Men tänkte höra om någon vet hur jag kan spela musik från Htc one till Sony STR-DN1040 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1820288 när jag spelar ex spotify från mobilen?

Hört talas om airaudio som jag installerade fast den hittade ingen förstärkare. Jag har kopplat förstärkaren till mitt Wifi nätverk och den har uppdaterat sig, så den verkar ha kontakt. När jag går in i information angående nätverk så visar den ipt till min wifi och det står uppkopplad, så antar den är det, men svårt att säga.

Även om jag skulle hitta den i mobilen vet jag inte hur jag kan spela musik från spotify in i den från mobilen genom wifin, går det ens?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Tjena, först ska jag säga att i värsta fall köper jag en bluetooth dongle till min nya förstärkare.

Men tänkte höra om någon vet hur jag kan spela musik från Htc one till Sony STR-DN1040 http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1820288 när jag spelar ex spotify från mobilen?

Hört talas om airaudio som jag installerade fast den hittade ingen förstärkare. Jag har kopplat förstärkaren till mitt Wifi nätverk och den har uppdaterat sig, så den verkar ha kontakt. När jag går in i information angående nätverk så visar den ipt till min wifi och det står uppkopplad, så antar den är det, men svårt att säga.

Även om jag skulle hitta den i mobilen vet jag inte hur jag kan spela musik från spotify in i den från mobilen genom wifin, går det ens?

Förstärkaren stöder AirPlay, vilket betyder att du bara kan streama musik från en iOS-pryl, tyvärr.
En BT-dongle kanske är bästa alternativet, om du inte vill ansluta telefonen med sladd.

Saxat från http://nytestat.se/sa-har-funkar-airplay/

Citat:

Airplay-appar och program för Windows och Android

Ett exempel på program som kan ge Windows-datorer Airplay-sändning till en Apple TV är AirParrot. AirServer är ett exempel på program som kan göra en Windows-dator eller Mac till Airplay-mottagare. Det finns även ett flertal liknande Android-appar som kan göra en Android-enhet till sändare för Airplay. Kolla till exempel ZappoTV, double Twist Player och iMediaShare. Har du en Android-baserad mediebox kan den ersätta en Apple TV som Airplay-mottagare med hjälp av appen AirPlay DLNA Receiver (PRO).

Gemensamt för dessa program är dock att de har tagits fram utan Apples goda minne genom re-engineering, det vill säga att genom försök och tester lista ut hur tekniken fungerar och anpassa sig efter det. Resultatet kan därför variera.

Så det KANSKE kan gå i alla fall.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zero Cool:

Så det KANSKE kan gå i alla fall.

Precis, också hört det och det är det jag undrar hur man gör .. Hittar inte förstärkaren från telefonen av någon anledning.

Permalänk
Inaktiv

Fick det ta mig fan funka till slut genom Airplay från min Htc one
Helt otroligt!

Var tvungen starta om routern för att det skulle funka. Bästa är att ladda hem ett program som heter Bonjour Browser för att se om den hittar Airplay över huvud taget. Det gjorde den inte för mig, men efter omstart hittades det. Och då kunde jag gå in i programmet Airaudio där den äntligen hittades och connecta till den.

Nu ser jag alla låtar som spelas på displayen som är kopplad till recievern dessutom, sjukt nice att slippa blutooth tjafset!

edit: Ljudet är väldigt choppy så kan inte säga det funkar som det ska även om jag får ljud ibland, felsöker vidare och försöker hitta en lösning på detta.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Fick det ta mig fan funka till slut genom Airplay från min Htc one
Helt otroligt!

Var tvungen starta om routern för att det skulle funka. Bästa är att ladda hem ett program som heter Bonjour Browser för att se om den hittar Airplay över huvud taget. Det gjorde den inte för mig, men efter omstart hittades det. Och då kunde jag gå in i programmet Airaudio där den äntligen hittades och connecta till den.

Nu ser jag alla låtar som spelas på displayen som är kopplad till recievern dessutom, sjukt nice att slippa blutooth tjafset!

edit: Ljudet är väldigt choppy så kan inte säga det funkar som det ska även om jag får ljud ibland, felsöker vidare och försöker hitta en lösning på detta.

Gött att du fått anslutning i alla fall!
Hoppas att du får ordning på resten nu också.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zero Cool:

Gött att du fått anslutning i alla fall!
Hoppas att du får ordning på resten nu också.

Yes. Jag satte wifi i mobilen till 2.4 ghz och fördröjningen i airaudio till 3.8s och allt avbockat i airplay fliken.
Spotify spelar högsta extreme quality och lyckats spela flera låtar i rad nu utan hack. Hoppas det håller i sig nu, tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon99565:

Yes. Jag satte wifi i mobilen till 2.4 ghz och fördröjningen i airaudio till 3.8s och allt avbockat i airplay fliken.
Spotify spelar högsta extreme quality och lyckats spela flera låtar i rad nu utan hack. Hoppas det håller i sig nu, tack

Najs.
Hur upplever du förstärkaren i övrigt? Är lite sugen på att köpa en hemmabio reciever + dynavoice challenger mx65 5.0. Har kikat lite på Sonys 1040, men även på Onkys NR626 som legat bra i pris.
Är du nöjd?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zero Cool:

Najs.
Hur upplever du förstärkaren i övrigt? Är lite sugen på att köpa en hemmabio reciever + dynavoice challenger mx65 5.0. Har kikat lite på Sonys 1040, men även på Onkys NR626 som legat bra i pris.
Är du nöjd?

Använder mig inte utav handshake funktionerna själv som en del verkar haft problem med, men den funkar för mig. Testade idag att köra 3d genom receivern och det funkar bättre från datorn nu än innan då upplösningen inte blev korrekt direkt, vilket den blev nu. Alltså väldigt nöjd för nu kan jag switcha mellan 3d projektorn och tvn genom ett knapptryck.
Ljudet är riktigt grymt kan bara rekommendera.

Angående Airplay, det är lite buggigt emellanåt från android telefonen men verkar nu för det mesta kunna spela låtar utan problem. När det krånglar måste jag starta om receivern och wifi etc, inte säker på hur ofta detta sker ännu men hur som helst nöjd att det funkar felfritt annars.

Permalänk
Medlem

Lyckades connecta med Samsung s4 mobil, router d-link dir 655. Kan dock bara välja "microphone" under general settings Airaudio. "System audio" är överkryssat vilket gör att det spelas upp från mikrofonen med fördröjning och allt ljud som kommer in där.... Kan jag välja "System audio" utan att roota mobilen? Är din htc one rootad?

Visa signatur

Life is to important to take serious

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Samme22:

Lyckades connecta med Samsung s4 mobil, router d-link dir 655. Kan dock bara välja "microphone" under general settings Airaudio. "System audio" är överkryssat vilket gör att det spelas upp från mikrofonen med fördröjning och allt ljud som kommer in där.... Kan jag välja "System audio" utan att roota mobilen? Är din htc one rootad?

Min är rootad. Arhd 70 kör jag för tillfället. Kan även tillägga att det fungerar felfritt numera, men ja en fördröjning blir till den man ställer in på. Jag kör 3 sec nånting.

Permalänk
Medlem

ok lite för feg för att roota min får testa med en lur som är det

Visa signatur

Life is to important to take serious