Permalänk
Medlem

Tips på bra Chassifläktar?

Hej.
När jag ska spela spel så blir baksidan av mitt chassi varmt, inte varmt men luften är varm som kommer därifrån. Så misstänker att jag behöver lite extra chassifläktar för att jag kör med dom som medföljer bara.
Behöver nu tips på bra chassifläktar som kyler bra och ska kyla bra vid tyngre spel (Watch Dogs, BF4 m.m).
Priset spelar ingen roll, bara det är bra fläktar.
Specs på min dator ser ni i signaturen.

Visa signatur

Gaming dator: Moderkort: Asus Z87-A | Processor: i7 4770K | Chassi: Fractal Design Define R4 | Hårddisk: 1TB Seagate | SSD: 250 GB Samsung EVO | Grafikkort: ASUS GeForce GTX 780 DirectCuII OC | Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 730W | Minnen: 16 GB 1600MHz

Mobil: iPhone 5 Svart 16 GB

Permalänk

Som chassi fläktar gillar jag personligen Bequiet's fläktar bäst, väldigt tysta och flyttar helt ok med luft.

http://www.inet.se/produkt/5322023/be-quiet-shadowwings-120mm...

Finns även i 140mm osv.

Permalänk
Avstängd

Vad har du för budget samt färgtema?
Kan rekommendera
Cougar Vortex CF-V14H
SilverStone AP141

Visa signatur

| FD R4 Black | i7 4770K@4.6GHz / luft | Gigabyte GA-Z87X-OC | 1x Ezio Foris FG2421 + 2x Benq XL2411T | Asus Xonar STX / Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω | G.Skill Trident X 2x8GB 2400MHz | Corsair AX760 80+ Platinum | Evga GTX 780 Ti 3gb SC ACX | Samsung EVO 250gb + 2x2tb WD Black| Ducky Shine 3 mx brown |

Permalänk
Medlem

Om du funderar på scythe fläktar som även är i lägre prisklassen så är detta läsvärt:
http://www.silentpcreview.com/article1361-page1.html

Permalänk

hur många fläktar har du i chassit nu ? säger bara Noctua trycker mycket luft.

Visa signatur

hej Achmed Länken till bästa tråden #15549644

Permalänk
Medlem
Skrivet av Araz:

Hej.
När jag ska spela spel så blir baksidan av mitt chassi varmt, inte varmt men luften är varm som kommer därifrån. Så misstänker att jag behöver lite extra chassifläktar för att jag kör med dom som medföljer bara.
Behöver nu tips på bra chassifläktar som kyler bra och ska kyla bra vid tyngre spel (Watch Dogs, BF4 m.m).
Priset spelar ingen roll, bara det är bra fläktar.
Specs på min dator ser ni i signaturen.

Fast det betyder väl att allting fungerar som det ska?

Min dator sprutar också ut värme baktill. Eller är det varm luft som rör sig sakta ut?

Corsair AF120/140 fungerar bra. Annars är Cougar Vortex, som redan nämnts, riktigt bra.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Noctua S12A eller A14 beroende på om du vill ha 120mm eller 140mm.

Permalänk
Medlem

Corsair AF/SP i 120/140mm-varianter, samt Noctuas S12 eller A14/A15 beroende på vad för storlek du söker. Corsairs fläktar är lite billigare.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem

Har skakat liv i min gamla burk med nya komponenter, men fläktarna låter konstigt och behöver bytas. Är PAPST ute ur bilden sedan länge?

Ursäkta, men har legat och sovit under en sten som heter MAC Mini i nästan 6 år...

Visa signatur

Gammal signatur ;) -->>> MSI K8T NEO-FIS2R 754 3400+ Corsair XMS TWINX PRO3200LL 1024 Mb MSI NX6800GT Lian-Li PC75, HP Compaq nw8240 2gb

Permalänk
Medlem

Har ingen speciell budget, men dom ska helst max kosta 500 kr styck. Bryr mig inte om dom har ljus eller hur dom ser ut, bara dom kyler bra och passar in i en Fractal Design Define R4 samt klarar att kyla BF4 och Watch Dogs bra, har just nu original fläktarna som kommer med Fractal chassit. (Vet inte hur många det är)

Visa signatur

Gaming dator: Moderkort: Asus Z87-A | Processor: i7 4770K | Chassi: Fractal Design Define R4 | Hårddisk: 1TB Seagate | SSD: 250 GB Samsung EVO | Grafikkort: ASUS GeForce GTX 780 DirectCuII OC | Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 730W | Minnen: 16 GB 1600MHz

Mobil: iPhone 5 Svart 16 GB

Permalänk

Om luften som kommer ut ur chassit är varm så är det bra. Fläktarna kyler ju inte per definition, utan flyttar luften. Bort med den varma, och in med den svala luften.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Araz:

Har ingen speciell budget, men dom ska helst max kosta 500 kr styck. Bryr mig inte om dom har ljus eller hur dom ser ut, bara dom kyler bra och passar in i en Fractal Design Define R4 samt klarar att kyla BF4 och Watch Dogs bra, har just nu original fläktarna som kommer med Fractal chassit. (Vet inte hur många det är)

Jag har sjuuukt bra erfarenhet av Noctuas fläktar. galet bra kvalitet men galet fula (om man inte gillar sånt såklart). Kör FD Silent series på jobbdatorn (Define R4 m z87-Pro i7 4770). Knäpptysta men snurrar dock bara 1000rpm.

Visa signatur

ASUS ROG Maximus XII HERO (WI-FI | Intel i9 10900K | Be-Qiet Straight Power 11 1000W | 32GB G.Skills Ripjaws V 4000Mhz | Nvidia RTX 4090 FE | Fractal Design Define-7 Compact | Noctua NH-D15S | Samsung SSD 970 Pro 512GB NVMe (os), Samsung SSD 980 Pro 512GB (Speldisk)|