Är Computerstocklots.com trovärdig? Bl.a. GTX Titan för 130$, 4960X för 136$

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Som att spela på ett hjul som bara har ettor när du behöver nummer trettiofyra.

Fniss, den var faktiskt bra, ska spara den för ett senare tillfälle:)

Permalänk
Skrivet av dennisdvdr:

Kan tyvärr inte ta ansvar vad andra väljer själva att göra. Men om dom tar sig tiden att läsa denna tråd så tror jag nog att dom iaf funderar en eller två gånger före dom gör något.

Nej men man kan ta ett eget ansvar i att inte vara behjälplig i någon annans kriminella aktiviter vilket vi båda nog kan vara överens om att det handlar om.

Mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thursday:

För ett halvår sedan var jag på Golden Computer Center i Hongkong, enligt diverse siter så kan man där plocka ihop en dator för vad som ska vara bland världens lägsta priser. Priserna där låg 5-10 % under de priserna vi har här, denna site är, som måånga redan konstaterat, garanterat bedrägeri.

I Hongkong har de ingen moms, är främst det man sparar på där, de tar rimligen liknande marginaler som vi har eftersom de har relativt höga löner där. Så när det gäller samma varor/varumärken/tillverkare bör priset inte skilja jättemycket oavsett var du handlar, men i Hongkong kan du ju hamna 20% under vårat pris. Mer går knappast och så mycket går inte i länder där de har relativt hög moms. Saken är ju också den att du ska tulla/skatta på sånt du köper ute på resa om det överstiger 4300kr. Så det är ju inget man ska utnyttja för stora köp.

Permalänk
Skrivet av Hifisnubben:

Nej men man kan ta ett eget ansvar i att inte vara behjälplig i någon annans kriminella aktiviter vilket vi båda nog kan vara överens om att det handlar om.

Mvh

Jo, det har du rätt i. Men jag tror tyvärr att det finns folk som kommer bli lurade vare sig man vill eller ej... tyvärr.

Visa signatur

AMD och vänsterpolitik är för fattilappar

13700k@stock msi z690 pro 32gb dominator platinum rtx2080

Permalänk
Medlem

En fråga, är det någon som lyckats få tag i "företaget" på telefon t.ex? (förutom någon som beställt något)

Visa signatur

"One is always considered mad, when one discovers something that others cannot grasp."
- Ed Wood

Permalänk
Geeks
SweClockers

Fick ett intressant meddelande på telefonsvararen. Leffe är tydligen ljusskygg.

http://s000.tinyupload.com/?file_id=74905338247778550900

———

phz lägger till: Transkribering här för de som är intresserade men inte kan lyssna på en ljudfil där de är.

Lade till länk till transkribering.
Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Fick ett intressant meddelande på telefonsvararen. Leffe är tydligen ljusskygg.

http://s000.tinyupload.com/?file_id=74905338247778550900

Helt otroligt, hur tänker han? Varför snacka engelska när han är svensk, vem försöker han lura och samt muta eller hörde jag fel?
Ska ta och tvätta ljudbilden för att försöka höra då det är GSM + diskant vilket inte är det bredaste spektrat.

Permalänk
Medlem

Jag förstår inte hur folk kan vara så dumma att de faktiskt är beredda på att förlora en summa. Nu är det inte så att jag argumenterar om att ni inte ska "gambla" om era ören. Utan om vart pengarna egentligen går. De går till en brottsling, en tjuv, en lögnare. Kan ni inte se den större bilden? Är ni här som är beredda att betala så trångsynta? Detta r värre än att elda upp pengar, ni ger ju för bövelen pengar till en brottsling. Jag är så jäkla upprörd över att ni ens kan tänka så. Förstår hur arg Tumnus måste vara också, han som försöker förespråka för det vettiga.

Förlåt om jag upprepar mig, men om ni betalar kommer det leda till att han får pengar. Visst ni KANSKe får en produkt, även om ni skulle få en produkt betyder det INGENTING då samma person kommer att lura blöjorna av massa andra. Om ingen av er betalar kommer denna stackare, aka Leif aka John inte att kunna fortsätta.

Kan bara inte förstå att folk verkligen är så dumma.

Reserverar mig för stavfel, fixar dessa imorgon.

Tänk er för snälla, ge han inget.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dimestam:

Fick ett intressant meddelande på telefonsvararen. Leffe är tydligen ljusskygg.

http://s000.tinyupload.com/?file_id=74905338247778550900

Makalöst... Det är någon omogen person som knappt kan Engelska som försöker lura folk. Sedan hur kan man erbjuda en person till Thailand (om det nu är där killen har sitt lager) när man inte ens går runt med de priserna (som att de vore ens seriösa..).

Skrivet av m0lex:

Jag förstår inte hur folk kan vara så dumma att de faktiskt är beredda på att förlora en summa. Nu är det inte så att jag argumenterar om att ni inte ska "gambla" om era ören. Utan om vart pengarna egentligen går. De går till en brottsling, en tjuv, en lögnare. Kan ni inte se den större bilden? Är ni här som är beredda att betala så trångsynta? Detta r värre än att elda upp pengar, ni ger ju för bövelen pengar till en brottsling. Jag är så jäkla upprörd över att ni ens kan tänka så. Förstår hur arg Tumnus måste vara också, han som försöker förespråka för det vettiga.

Förlåt om jag upprepar mig, men om ni betalar kommer det leda till att han får pengar. Visst ni KANSKe får en produkt, även om ni skulle få en produkt betyder det INGENTING då samma person kommer att lura blöjorna av massa andra. Om ingen av er betalar kommer denna stackare, aka Leif aka John inte att kunna fortsätta.

Kan bara inte förstå att folk verkligen är så dumma.

Reserverar mig för stavfel, fixar dessa imorgon.

Tänk er för snälla, ge han inget.

Är inte arg utan snarare smått förvånad att människor faktiskt är så sugna på dessa komponenter att de är beredda att satsa pengar på något som är uppenbart bluff bara för att det finns en milichans att det faktiskt kan vara en seriös försäljare. Man kan inget annat än ta sig runt huvudet. Killen är uppenbarligen så desperat att han trots att han påstått i mail och annat att han kommer att skippa den svenska marknaden väljer att försöka muta moderatorer från Sweclockers att komma över för att se "lagret" han har. Så mycket för "Jag bryr mig inte" attityden han hade.

Sicken pajas han är.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Makalöst... Det är någon omogen person som knappt kan Engelska som försöker lura folk. Sedan hur kan man erbjuda en person till Thailand (om det nu är där killen har sitt lager) när man inte ens går runt med de priserna (som att de vore ens seriösa..).

Tänkte fan på Gudfadern.."I'm gonna make him an offer he can't refuse"-dialekten.

Är det verkligen en 50 år+ person? Låter mer som någon yngre, men vad vet jag.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tumnus:

Makalöst... Det är någon omogen person som knappt kan Engelska som försöker lura folk. Sedan hur kan man erbjuda en person till Thailand (om det nu är där killen har sitt lager) när man inte ens går runt med de priserna (som att de vore ens seriösa..).

Är inte arg utan snarare smått förvånad att människor faktiskt är så sugna på dessa komponenter att de är beredda att satsa pengar på något som är uppenbart bluff bara för att det finns en milichans att det faktiskt kan vara en seriös försäljare. Man kan inget annat än ta sig runt huvudet.

Men du måste väl bli upprörd över alla nonchalanta?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad Habit:

Ne, men priset är ju det det kostar i Thailand. Har ju inget med vad det slutligen kommer att bli i Sverige. Tull och skatt blir ändå inte mer än några hundra i det här fallet med det två processorerna. Och hur många här på swec har inte beställt koreaskärmar som skickas som "gåva" eller uppger att den kostat typ 100kr? Är ju busenkelt att komma runt alla regler om man vill. Frakten var ju inräknad i detta priset på typ 600kr eller vad det nu var.

Och appropå det med koreaskärmar så kostar de ca 2-2,5k, men säljs normalt sätt som en appleskärm i flera fall och kostar då 10k+. Är detta också fantasipriser? Tycker mig se flera med koreaskärmar på swec som dessutom säljs i marknaden.

Tror dock det inte är möjligt att sänka värdet eller skicka som gåvor som en försäljare inom Sverige ? Om det tänker sälja i Sverige måste de väl skattegranskas och liknande ? Går nog åt helvete då.

Och nej, koreaskärmarna du pratar om gissar jag är QNIX/X-Star QX2710 ? Dessa skärmar är Samsung PLS skärmar, används för flertal skärmar och varierar mellan 4 000-9 000:- vidare jag kommer ihåg. Sen är koreaskärmar det för en anledning, alltså att det inte klarar av kraven som Samsung och andra tillverkare sätter. Som för mycket BLB eller döda pixlar, så inte riktigt samma sak. Har en QX2710 själv.

Visa signatur

Alltid lättare om du citera.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av EyeNEye:

Tänkte fan på Gudfadern.."I'm gonna make him an offer he can't refuse"-dialekten.

Är det verkligen en 50 år+ person? Låter mer som någon yngre, men vad vet jag.

Telefoner vet du. Han har säkert hittat någon telefon i någon butik i Thailand och försöker ringa från den. Att han sedan påstår att han lämnar meddelandet på Engelska "bara för att det är kul" är ju smått patetiskt. Han tillhör väl denna generation som knappt fick lära sig Engelska i skolan och är smått stolt att de har lärt sig detta i efterhand.

Skrivet av m0lex:

Men du måste väl bli upprörd över alla nonchalanta?

Har lärt mig genom åren att bli upprörd över folks dumhet bara är lönlöst. Folk kommer ändå be sig som svin, de kommer låta sig luras och de är naiva oberoende om jag blir upprörd eller inte. Kan bara skaka på huvudet och försöka in i det sista att övertala dessa att inte sända pengar till 2010-talets motsvarighet till Nigeriabrev. Inser inte folk att Leif kommer att lura ens barn/kompisar/Papegojor för pengarna som de sänder till honom då kan man inget annat än tycka synd om dessa.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Dimestam:

Fick ett intressant meddelande på telefonsvararen. Leffe är tydligen ljusskygg.

http://s000.tinyupload.com/?file_id=74905338247778550900

Fyyyy va kreapy! Men ska ni ta erbjudandet å "titta runt" eller va det var han sa? xD

Permalänk
Medlem

Ingen som ska på charter till Thailand snart och har lust att kolla in hans lager då?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Aldhissla:

Fyyyy va kreapy! Men ska ni ta erbjudandet å "titta runt" eller va det var han sa? xD

"Titta runt" = Betalat någon halvt-fattig Thailändsk köpman att föra över varor från sitt lager till "Leifs lagerhylla" för ett par timmar för ett par tusen baht?

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Fick ett intressant meddelande på telefonsvararen. Leffe är tydligen ljusskygg.

http://s000.tinyupload.com/?file_id=74905338247778550900

HAHAHAHAHA denna snubben alltså.

Verkar dock som att ni kan få ut en Thailand-resa av honom? Borde nästan tacka ja till den inviten

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldhissla:

Fyyyy va kreapy! Men ska ni ta erbjudandet å "titta runt" eller va det var han sa? xD

Finns nog inte så mycket att vinna på att "titta runt", men de kan ju alltid få en gratis resa till Thailand om de känner för det.

Permalänk
Avstängd

Bad Habit bodde ju i Thailand, han kanske kan åka och utforska lagret som inte finns ^^

Visa signatur

| FD R4 Black | i7 4770K@4.6GHz / luft | Gigabyte GA-Z87X-OC | 1x Ezio Foris FG2421 + 2x Benq XL2411T | Asus Xonar STX / Beyerdynamic DT770 Pro 80 Ω | G.Skill Trident X 2x8GB 2400MHz | Corsair AX760 80+ Platinum | Evga GTX 780 Ti 3gb SC ACX | Samsung EVO 250gb + 2x2tb WD Black| Ducky Shine 3 mx brown |

Permalänk
Medlem

Fy fan va vidrigt beteende att försöka hota en nyhetssida till att filtrera ett forum så att det passar dem. Spottar på yttrandefriheten och kommer med detta "kontrakt" för att kunna undgå den i framtiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Fick ett intressant meddelande på telefonsvararen. Leffe är tydligen ljusskygg.

http://s000.tinyupload.com/?file_id=74905338247778550900

Hur kan man lyssna på denna fil? Varken Winamp, VLC och Windows standard funkar

Edit: Ignorera detta....

Visa signatur

GTX 1070 Ti | Intel i7 6700k@4.4Ghz | MSI Z270 Gaming Pro | Corsair Vengeance RGB pro 16 gb | EVGA Supernova G2 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad Habit:

Det där är bara bull. Jag har bott i Bangkok i 6 månader.

Jasså? Vart handlar du då? Mest varit i Bangkok också när jag spanat elektronik, men i Prachuap. Länka gärna någon affär som säljer billiga grejer, för jag hittar då varken en på gatorna eller när jag söker online i förväg.

EDIT: http://www.tripadvisor.com/ShowTopic-g293916-i3687-k7045047-B...
http://shop.worldcamera.co.th/product_detail.php?pid=2072 Canon EOS 60D med något Kit objektiv - motsvarande 7800SEK. Billigast på prisjakt: 6150SEK.

Nu är ju inte detta datorkomponenter men samma gäller även där.
Det som är billigt är ju endast sunkiga kopior på filmer och spel haha

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem

ujujuj... sådär!
efter 2 timmars intensivt läsande och tårar i ögonen (delvis från allt skratt, delvis från ljuset från skärmen) har jag äntligen nått slutet av tråden! men det var det värt.

Jag har en sak att säga; Ni som funderar på att lägga beställningar, snälla, gör det inte. Även om blub (som vi inte vet om vi kan lita på, då han kanske är Leif?) får hem ett äkta paket så kommer alla nästkommande paket vara fyllda med tegelsten eller inte ens komma fram över huvud taget..
Även om ni känner att det inte gör något om ni förlorar lite pengar, tänk på att ni ger pengar till Leif, och det är precis det han är ute efter.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Har läst igenom hela tråden, rätt rolig läsning bitvis!

Jag tycker dock att folk fokuserar lite väl mycket på fel detaljer, mest nämnvärt då priset.
Är dem sjukt låga? Ja.
Är det helt omöjligt lågt? Egentligen inte.
Vid en försäljning av ett konkursbo, så kan saker gå för sjuka summor, speciellt om det handlar om större pengar.
Fastigheter t.ex. som har ett marknadsvärde på flera miljoner kan, i vissa fall, gå för miljonen eller mindre på en auktion.
Att företag som OnOff sålde av sina varor till nästan marknadspris när dem gick i konkurs var på grund av att de kunde sälja dem direkt till kund. Men om hela deras lager hade sålts i en klump till högstbjudande så hade det istället handlat om summor sjukt mycket lägre, då det helt enkelt finns mycket färre personer/företag som ens har de mångmiljonbelopp det hade handlat om för att köpa upp lagret i en klump, och de i sin tur hade velat sälja vidare produkterna till vinst. De hade således endast köpt in varorna om de hade hamnat under de inköpspris de själva hade fått om det beställt det från leverantörer/fabriker, vilket då betyder att OnOff hade sålt sitt lager för mindre än vad de köpt in varorna för.

Det är utan tvekan möjligt vid en konkurs att köpa upp hela konkursboet för priser som hamnar under inköpspriset som företaget hade när de själva köpte in produkterna, eller till och med under tillverkningskostnad.

Så är det faktiskt möjligt att "Leif" kan ha köpt in ett konkursbo till dessa fantastiska priser, och kan sälja vidare produkterna till de priser han har på hemsidan men samtidigt gå med vinst?
Det korta svaret är, Ja.

Det folk istället borde fokusera på enligt mig, är hur kan företaget hela tiden få in nya produkter?
Hur kan han hela tiden (åtminstone sedan 2011 då "företaget" ska ha "startat"), konsekvent få tag på nya konkursbon som han kan köpa in till dessa fantastiska priser och sedan sälja det vidare så lågt? Det är där det egentligen luktar illa skulle jag säga..
Är man i branschen där man köper in konkursbon av en så nischad marknad, så innebär det också att tillgången av denna typ av konkursbon är väldigt begränsad, och du kan omöjligt köpa varenda bo som kommer upp (inte till de priser som "Leif" måste ha köpt in dessa varor för).
Det är alltså inte hållbart. Detta är varor som han med dessa priser snabbt skulle sälja slut på, och sedan skulle det kunna ta månader eller mer innan han får tag på nästa konkursbo, där han med all sannolikhet inte får tag på det för detta pris. Det ett företag i denna bransch skulle vara tvungen att göra, är att höja priserna avsevärt för att kunna "överleva" tiden mellan varje konkursbo köps in. Hade priserna legat på 50-60% av marknadspriset så hade det varit mycket mer rimligt. Som företag hade han ändå utan problem sålt vidare hela boet, men till en mycket bättre vinstmarginal, som i sin tur hade gjort att han hade haft mer pengar i att investera i nya konkursbon.
Dessa priser han säljer produkterna för hade inte varit hållbart, och företaget hade inte kunnat överlevt sedan 2011..

Ett företag som köper in konkursbon som t.ex. begagnade kontorsdatorer skulle utan problem kunna sälja vidare dessa datorer till företag eller privatkunder för 20-30% av marknadsvärde om de fått tag på produkterna till rätt pris, då det helt enkelt finns en mycket större tillgång av denna typ av konkursbon, så de hade kunnat leva med att sälja produkterna med lägre marginal.

Det finns många röda flaggor som redan är väl utpekade, och sannolikheten i att detta inte är ett blufföretag är egentligen lika med noll.
Det är dock inte omöjliga priser att sälja dessa produkter för.

Jag vill även påpeka till de som tror att Blub är "Leif" att det är en totalt onödig häxjakt. Oavsett vad varken Blub eller Leif säger, så kan ingen av dem bevisa med all säkerhet att de inte känner varandra, och om Blub får sina varor så bevisar det inte på något sätt att CStockLots inte bara är en bluff.
Det "smarta" för Leif vore för honom att bara ta Blubs pengar, och inte skicka ut några produkter.
Leif vet ändå att folk här inte skulle göra beställningar av honom utifall att han skulle skicka varor till Blub ändå..
Jag tror inte att Blub = Leif, eller att de känner varandra. Jag tror att Blub eventuellt är lite naiv, men även helt medvetet gamblar på att Leif kommer att skicka varorna i ett försök att verka seriös, så att andra ska lägga beställningar..

Sen finns det en sak till som folk än så länge inte verkar ha reagerat på.
Visst, vi här på forumet kan ha insett att detta bara är en scam, men Leif har trots allt annonserat sina varor på sidor som blocket, och mest troligt många andra ställen också. Vilket betyder att han når långt fler personer än oss. Detta är personer som kanske inte alls googlar på företaget innan de lägger sina beställningar, och således ändå går på bluffen. Enda sättet att eventuellt få stopp på Leif, är att folk faktiskt gör beställningar, blir lurade, gör en polisanmälan som i sin tur förhoppningsvis leder till en arrest. På så vis kan jag tycka att blub gör en "samhällstjänsts" (om han nu gör en polisanmälan, i de fall han inte får några varor).

TL;DR
*Big wall of text*
Leif och CStockLots = bluff, beställ inte.
Blub är INTE = Leif/CStockLots.
Om du mot förmodan gör en beställning, gör då även en polisanmälan när ni inte får era varor.

P.S. Det faktum att Leifs stavning är lite kass, kan enkelt bero på att han har dyslexi, och inte att han är ung.
Argumentet att han inte kan stava på grund av hans ålder är ganska ohållbart, så länge han inte är typ 7-8 år..
Hur många känner du som är 20+ som inte kan stava, men som garanterat inte har dyslexi? Inte någon skulle jag tro..
Ganska onödigt påhopp kan jag tycka, då det kan vara ett ganska känsligt ämne för personer med dyslexi..

Visa signatur

Fractal Design Meshify S2 - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - MSI Ventus 3080TI (non oc) - Ryzen 5800X - Noctua NH-D15 Chromax black - 32GB 3600 MHz - Samsung M.2 960 EVO 500GB - Corsair RM850X V2

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Zyie:

P.S. Det faktum att Leifs stavning är lite kass, kan enkelt bero på att han har dyslexi, och inte att han är ung.
Argumentet att han inte kan stava på grund av hans ålder är ganska ohållbart, så länge han inte är typ 7-8 år..
Hur många känner du som är 20+ som inte kan stava, men som garanterat inte har dyslexi? Inte någon skulle jag tro..
Ganska onödigt påhopp kan jag tycka, då det kan vara ett ganska känsligt ämne för personer med dyslexi..

Vettefan hur man ska tolka dyslexi då jag klarade mig pga att jag är rätt duktig på att gissa mig till saker o ting. Var förvisso på gränsen att jag blev godkänd, men men.
Jag är urusel på stavning egentligen då jag tvekar lite av och till, ord som "ända" och "enda", "än" och "en" är fortfarande ett mindre mysterium för min del. Googlade "ända" och "enda" rätt nyligen så jag har väl koll just nu men du förstår nog min poäng. Dessa är väl förvisso regler och inte riktigt stavning.

Så nu till stora poängen, jag som är dålig på stavning förbättras dagligen (även styckeindelning, punkt, komma osv). Hur kan då Leif på 56 vara värre än(?)(hittade inget via en snabb sökning men tror att det stämmer) mig på detta? Något stämmer inte enligt mig.. (Har även många bekanta med papper på att de har dyslexi som är bättre)
Han har förvisso förklarat att han inte stavar rätt pga att han pratar 6 språk, vilket man tydligt kunde hörda under telefonsamtalets gång..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bad Habit:

Ne, men ett par tusen kan man ju chansa på.

Så gör det istället för att rabbla på, antar att du redan gjort det. Hur gick det?

Skrivet av Bad Habit:

Det där är bara bull. Jag har bott i Bangkok i 6 månader.

Grattis. Läs tråden ffs eller stfu.

Skrivet av Dimestam:

Fick ett intressant meddelande på telefonsvararen. Leffe är tydligen ljusskygg.

http://s000.tinyupload.com/?file_id=74905338247778550900

HAHAHA.. Tråkigt, då jag försökt ringa Leffe ett flertal gånger men ingen har svarat. Men ett offer låter ju grymt.
Nästan så man snart kan uttala Leif (eller vad han nu heter egentligen) for president, för han är sanslöst otroligt korkad, måste vara ett rekord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dimestam:

Fick ett intressant meddelande på telefonsvararen. Leffe är tydligen ljusskygg.

http://s000.tinyupload.com/?file_id=74905338247778550900

Skrivet av Blub:

Fniss, den var faktiskt bra, ska spara den för ett senare tillfälle:)

Han låter som en ung asiat nästan. (Med tanke på uttalet när han sa "you").

Men min första tanke är om det verkligen är leif, då det känns som det skulle kunna vara vem som helst som busringer för att luar Sweclockers redaktionen (jag må verkligen tro att företaget är en bluff, men jag tror inte det var Leif som ringde), därför har jag en fråga till Blub, är detta samma person (röstmässigt) som du pratat med, som du tyckte lät som 50+ år gammal?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Han låter som en ung asiat nästan. (Med tanke på uttalet när han sa "you").

Absolut inte. Ingen asiat pratar så.

Citat:

Men min första tanke är om det verkligen är leif, då det känns som det skulle kunna vara vem som helst som busringer för att luar Sweclockers redaktionen (jag må verkligen tro att företaget är en bluff, men jag tror inte det var Leif som ringde), därför har jag en fråga till Blub, är detta samma person (röstmässigt) som du pratat med, som du tyckte lät som 50+ år gammal?

Nej, det låter som en medelålders snubbe (50-60 bast), totalt outbildad och kan knappt prata engelska.
Det är vad det låter som.

Permalänk
Medlem
Skrivet av EyeNEye:

Tänkte fan på Gudfadern.."I'm gonna make him an offer he can't refuse"-dialekten.

Är det verkligen en 50 år+ person? Låter mer som någon yngre, men vad vet jag.

Tänkte med det, låter verkligen inte som en person över 50.

Skrivet av Agile:

Absolut inte. Ingen asiat pratar så.

Nej, det låter som en medelålders snubbe (50-60 bast), totalt outbildad och kan knappt prata engelska.
Det är vad det låter som.

Skulle säga att han låter som ca 30

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Tänkte med det, låter verkligen inte som en person över 50.

Hur gammal är du?