Anlita någon för att sätta upp TV åt mig?

Permalänk
Medlem

Anlita någon för att sätta upp TV åt mig?

Hejsan!

Jag skulle vilja sätta upp min TV. Men jag äger inga verktyg och känner ingen med det heller.

jag undrar, finns det någon man kan anlita och vad är ett relativt fair pris att lägga på att få den uppsatt? (Tänker ifall man drar upp en annons på blocket typ).

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

i vad ska du sätta upp den?
gips? spån?betong?

Blit nog faktist billigare att köpa dig en borrmaskin och sätta upp den själv, och sedan sitter du på en borrmaskin som du förmodligen kommer behöva minst en gång mer i ditt liv

Visa signatur

"I wrap my raskal two times, because i like it to be joyless and without sensation. Its a way to punishing supermodels."

Permalänk
Medlem

Ja dra till typ Jula och köp en billig skitmaskin för 150 spänn, plugg och skruv för 20 kr och sen är det bara att köra.

Visa signatur

...

Permalänk
Medlem

Är det betong behöver du nog en borrhammare

Permalänk
Medlem

Eller så hyr du en maskin, det är inte så dyrt.

Eller så följer du ditt eget förslag och lägger upp en blocket-annons och får det enkelt överstökat, fast till en högre summa pengar.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Det är nog bästa att försöka göra detta själv. Lika bra att du lär dig borra upp saker.

Permalänk

Jag får hålla med de andra. Köper du en billig på jula så kommer du säkert behöva använda den igen dom kommande åren. Flyttar du tex så har du allt för att fixa det då också

Permalänk
Medlem

Du skulle ju kunna köra på en halvdyr borr/skruvdragare, som du kan leva med resten av ditt liv. Kanske inte från Jula då.

Visa signatur

| i5 4670k (@Stock) | AR01 | Asrock Z87M Pro4
| MSI GTX 770 | SSD 128GB | HDD 500GB | Bitphoenix Prodigy M | superNOVA 550w G2 |Windows 10 | Avid FastTrack Duo | Sennheiser HD 595 + modmic 4 |

Permalänk
Medlem

Har du inga grejor så är det väl dags att köpa då, man kan ju inte vara beroende av andra för att göra sånna smågrejor

Det fixar du själv!

Permalänk
Medlem

http://www.orkarinte.se/
http://offerta.se/

Precis sådana sidor du letar efter.
Är det en nyköpt TV så brukar annars den du köper produkten av kunna ha en installatör att hyra.

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem

För att svara på TS fråga. Ring närmaste lokala snickarfirma.

Estimerad arbetstid - ca 1h

Totalpriset blir då: (arbetstid x timpris) + framkörningsavgift + material

Blir kanske sisodär 1000kr för en sådan installation.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av sunnis:

För att svara på TS fråga. Ring närmaste lokala snickarfirma.

Estimerad arbetstid - ca 1h

Totalpriset blir då: (arbetstid x timpris) + framkörningsavgift + material

Blir kanske sisodär 1000kr för en sådan installation.

1 timme för att sätta fästet i väggen?? Tror nog knappt det tar en 15-20 minuter som mest med en liten fikapaus.

Får väl erkänna att jag aldrig satt upp just ett tv-fäste i vägg förut men jag tror inte man kommer i närheten av en timme för det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

1 timme för att sätta fästet i väggen?? Tror nog knappt det tar en 15-20 minuter som mest med en liten fikapaus.

Får väl erkänna att jag aldrig satt upp just ett tv-fäste i vägg förut men jag tror inte man kommer i närheten av en timme för det.

Klockan går fortare för vissa yrkesgrupper.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Shuttle XPC Z170R8 V2
Microsoft Surface Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shimonu:

1 timme för att sätta fästet i väggen?? Tror nog knappt det tar en 15-20 minuter som mest med en liten fikapaus.

Får väl erkänna att jag aldrig satt upp just ett tv-fäste i vägg förut men jag tror inte man kommer i närheten av en timme för det.

tror det inte finns nån snickare som tar betalt för 15-20min. per påbörjad timme däremot är det som gäller.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har under mina 7 år som elektriker aldrig debiterat mindre än en timme, vet inte vad du lever i för fantasivärld.

Boka jobb, resa till kund, montera, resa tillbaks från kund, skriva av material och tid. Tycker du inte en timme låter ganska rimligt då??

Skrivet av Shimonu:

1 timme för att sätta fästet i väggen?? Tror nog knappt det tar en 15-20 minuter som mest med en liten fikapaus.

Får väl erkänna att jag aldrig satt upp just ett tv-fäste i vägg förut men jag tror inte man kommer i närheten av en timme för det.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av tippen:

Klockan går fortare för vissa yrkesgrupper.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av MrMadMax:

tror det inte finns nån snickare som tar betalt för 15-20min. per påbörjad timme däremot är det som gäller.

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av SueCia:

Jag har under mina 7 år som elektriker aldrig debiterat mindre än en timme, vet inte vad du lever i för fantasivärld.

Boka jobb, resa till kund, montera, resa tillbaks från kund, skriva av material och tid. Tycker du inte en timme låter ganska rimligt då??

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, visst förstår jag att man brukar fakturera en timme, men jag tolkade det som att han räknade med att självaste arbetet att sätta upp fästet skulle ta en timme. Det gjorde jag rätt tydligt att jag menade i mitt inlägg också. Inget att hetsa upp sig över.

Permalänk

För att såtta upp TV'n på väggen behöver du väggfäste som passar till TV'n avseende storlek och vikt.

Är det plasman du har i din signatur du ska montera upp, så har jag en exakt likadan.
Jag använde http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=496295 ett kraftigt och stabilt fäste som man också kan vinkla ned TV'n en aning med.
Skruvar bultar brickor m.m, allt fanns med i paketet, var bara att borra ett antal hål i väggen, skruva fast i vägg och tv, och hänga upp tv, klart..
Mycket nöjd med det.

Visa signatur

Cooler Master HAF932 | Gigabyte GA770T-USB3 | AMD Phenom II X4 3.2 GHz | Zalman Extreme | 1600MHz 12GB Corsair| Gigabyte HD7950 3GB | Corsair TX850M | Fujitsu 26" SL3260 1920x1200 | Windows 10 Pro.

Permalänk
Medlem

Jag kan starkt rekomdendera detta fäste: http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/tv-tillbehor/fasten-...

Se till att kolla så att den klarar vikten av tv'n.

Det är nog det tunnaste fästen du kan hitta, det kräver endast två hål i väggen. Och det är hyffsat förlåtande ifall det hamnar lite snett.