varför buffrar min stream så mycket? twitch.tv

Permalänk
Medlem

varför buffrar min stream så mycket? twitch.tv

Tjenare

har ett litet problem med twitch, när jag streamar så kör jag med 3500 - 4000 bitrate alltså 720 / 1080p, men problemet är att min stream buffrar otroligt mycket, om jag kollar på andras stream så buffrar den aldrig, men när jag kollar på min så buffrar den använder obs som stream program har 100 / 100 mbit internet 5 ms till stockholms server som jag streamar till. kolla in streamen och säg till om den buffrar / laddar länge http://www.twitch.tv/omgrecon/b/529660186

någon som vet hur man fixar detta?

Visa signatur

PC spec# r9 290 4gb artic accelero xtreme iv kylare!| Fx 8320 4.5 ghz | Cooler Master Seidon 120V CPU VattenKylare | 8gb ram | corsair 750w psu | 2TB HDD
Tillbehör : Aoc 24 1080p 2 ST, Steelseries Sensei fnatic edition, Steelseries QcK Fnatic edition, Tritton AX720+ Headset.

Permalänk
Medlem

händer när jag kollar min stream också (när jag ytterst sällan & på bägäran streamar). jag buffrar när jag kollar på min och min väns stream. men en ananna kompis kollar på min stream och behöver inte buffra alls..

jag antar att det har någonting med twitch att göra. man kanske inte får lika mycket bandwidth att leka med om man inte är en "storstreamare"

Permalänk
Medlem

Twitch ger inte nya streamers allt för mycket bandbredd, sikta på en bra 720p runt 2,4k brukar va bra om man inte är partner.