Permalänk
Medlem

nexus 5 eller vänta?

Jag har sån jävla beslutsångest om jag verkligen ska byta min iphone 5 mot en nexus 5.

Finns det några rumors om nexus 6? och är nexus 5 fortfarande relativt "ny"?

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk

De ska väl släppa en om året och den har funnits i 7 månader...

Nästa generation ryktas bli en high-end-lur och och borde därför bli dyrare. Så det tar säkert drygt ett år innan den ligger "rätt" i pris. Utgår ifrån att det är androidupplevelsen du är ute eftersom du är beredd att offra både kamera och batteritid för att satsa på en Nexuslur, i så fall är det bara att slå till. Annars lär väl en större iPhone dyka upp i höst.

Permalänk
Medlem

Dom senaste Nexus-mobilerna har släppts i ~november så vill du vänta så länge , det är en väldigt prisvärd mobil i den prisklassen så köp du en nu.

Visa signatur

Lian Li PC-V2120B | ASUS X79-Deluxe | Intel 4930K + EK 360 | Corsair 4x8GB 1866MHz VENGEANCE LP | EVGA Geforce GTX 1080 Ti FTW3 SLI | Corsair AX1200i | Intel 530 240GB + Samsung 860 EVO 1TB + några TB blandad mekanik | Dell U2711 | Synology DS 411j

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Ingen vet när nästa Nexus/Silver enhet släpps, men jag skulle nog se Nexus 5 som ny. Nu har den också gått ner mycket i pris så det är ju perfekt.

Permalänk
Medlem

Jag tycker kameran är helt okej, men den är definitivt ingen match för kameran i din nuvarande mobil, så är det viktigt ska du inte byta.

Jag är oerhört nöjd med min Nexus 5 - och nu kan man få den för 2690, vilket är ett riktigt fyndpris.

@evleaks påstår att nästa nexus/silver inte kommer förrän februari 2015. Om det stämmer är det ett bra tag att vänta, plus att det ryktas om (precis som skurtbert skriver ovan) att nästa blir high end och antagligen dyrare.

Permalänk
Medlem

Jag beslutade mig för att beställa en Nexus 5 igår.
Ångrar inte mitt beslut ännu, blir att beställa en trådlös laddare och skärmskydd nu...

Visa signatur

4770 | 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av skurtbert:

De ska väl släppa en om året och den har funnits i 7 månader...

Nästa generation ryktas bli en high-end-lur och och borde därför bli dyrare. Så det tar säkert drygt ett år innan den ligger "rätt" i pris. Utgår ifrån att det är androidupplevelsen du är ute eftersom du är beredd att offra både kamera och batteritid för att satsa på en Nexuslur, i så fall är det bara att slå till. Annars lär väl en större iPhone dyka upp i höst.

Batteritid är väll ungefär likadana eller? :/ bara den inte är som min förra android lur... (galaxy s2)

Verkar nog bli att köpa en nexus 5 idag

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hephox:

Batteritid är väll ungefär likadana eller? :/ bara den inte är som min förra android lur... (galaxy s2)

Verkar nog bli att köpa en nexus 5 idag

Det som drar batteri är skärmtiden. Jag fick precis över 3 dygn vid lätt användning - jag pratade i telefon nån timme, spelade musik 6-7 timmar och svarade på ett par sms/kollade fb. Om jag däremot tittar på filmklipp, läser e-böcker eller surfar så försvinner batteriet med hög fart - vilken brightness du har spelar också stor roll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pacman5:

Det som drar batteri är skärmtiden. Jag fick precis över 3 dygn vid lätt användning - jag pratade i telefon nån timme, spelade musik 6-7 timmar och svarade på ett par sms/kollade fb. Om jag däremot tittar på filmklipp, läser e-böcker eller surfar så försvinner batteriet med hög fart - vilken brightness du har spelar också stor roll.

Jo men batteri tiden är väll likadan som iphone 5/5s?

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hephox:

Finns det några rumors om nexus 6? och är nexus 5 fortfarande relativt "ny"?

Nej, ingen Nexus 6 i sikte. Och den lär ju inte komma ut innan November även om de jobbar på den.

Är du okej med stora mobiler så kan det vara värt att titta på Oneplus One. Det är den största konkurrenten till Nexus 5. Du kan dock få vänta någon månad innan du kan få tag i någon.
http://oneplus.net/se

Skrivet av Hephox:

Jo men batteri tiden är väll likadan som iphone 5/5s?

Ja, på ett ungefär.
Ställer du in den på 3G eller 2G kan du dessutom få bra batteritider.

Permalänk
Medlem

OM det kommer en nexus 6 så dröjer det flera månader.
Vill du plocka en telefon idag skulle jag ta LG G2 men nexus 5 är också ett bra val beroende på prioriteringar och den är aktuell ett bra tag till.

Annars blir Oneplus One och LG G3 finnas arg få tag på om någon månad.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Oneplus One är sjukt intressant, jag var inne på Nexusspåret ett tag men tänker vänta på invite för OPO.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600X | Nvidia RTX 2060 | 16GB Corsair-minnen @ 3000 MHz

Permalänk
Medlem

Ska jag vara ärlig så är nexus 5 skitbra på allt förutom att vara en mobil! samtalskvaliten är väldigt dålig och slutar oftast med att knappt hör den andra eller att de knappt hör dig

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av nickhe:

Ska jag vara ärlig så är nexus 5 skitbra på allt förutom att vara en mobil! samtalskvaliten är väldigt dålig och slutar oftast med att knappt hör den andra eller att de knappt hör dig

Tvärt om. Samtalskvaliteten är mycket bra och den hittar täckning där andra mobiler går bet. Bra köp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sears:

Nej, ingen Nexus 6 i sikte. Och den lär ju inte komma ut innan November även om de jobbar på den.

Är du okej med stora mobiler så kan det vara värt att titta på Oneplus One. Det är den största konkurrenten till Nexus 5. Du kan dock få vänta någon månad innan du kan få tag i någon.
http://oneplus.net/se

Ja, på ett ungefär.
Ställer du in den på 3G eller 2G kan du dessutom få bra batteritider.

nja oneplus one är nog för stor för mig.
har inte ens 4g på mitt abonemang så 3g är det jag lär använda.

Visa signatur

Asus gtx 760 oc 2gb vram
Intel core i5 4460 -ASUS Z97-P, Socket-1150
Corsair builder series v2 cx 500
8gb ram i 1333 mhz
Iphone 6s 16 gb

Permalänk
Medlem

Nexus 5 är ungefär så mycket top-of-the-line man kan få tag på idag och jag har funderat på en ny sån, men själv så ska jag vänta ett tag - LG G3 kommer i slutet i månaden så då kanske G2 prispressas lite

Oneplus One skulle man köpt direkt istället för Nexus 5... om det bara gick :/

Permalänk
Skrivet av anon76929:

Tvärt om. Samtalskvaliteten är mycket bra och den hittar täckning där andra mobiler går bet. Bra köp!

Kan bara hålla med. Nexus 5 är en riktigt bra lur för pengarna (köpte min för 3.500 och nu ligger den på cirka 2.700).

Visa signatur

Du har redan tackat ja!

Permalänk
Medlem
Skrivet av DraLetterZ:

Jag beslutade mig för att beställa en Nexus 5 igår.
Ångrar inte mitt beslut ännu, blir att beställa en trådlös laddare och skärmskydd nu...

Har använt telefonen i snart en vecka nu. Grymt nöjd. Valet låg mellan Nexus och LG G2, har dock inte haft äran att testa LGn.
Bättre upplevelse än i min Nexus 7 2013. Spelar inga spel.

+Skärmen
+Flytet i gränssnittet
+Mjukvaran
+Vikten / känslan av hårdvaran

~Kameran: Känns ungefär som samma kvalité som den i iPhone 4S. OIS är trevligt dock.

-Upplever batteritiden som kortare än 4S.

Visa signatur

4770 | 980