Permalänk

Tips på tangentbord.

Tja behöver byta tangentbord och jag frågar er om tips då! helst mekansiskt och bakrundsbelysning! letar efter billigt och bra haha

Permalänk
Permalänk
Medlem

Budget?

Func KB-460
Ducky Shine 3
CM Storm Quickfire

Visa signatur

R5 5600X | RTX 3060 Ti | 3DMark
O2 + ODAC | DT 1990 Pro | ModMic Wireless
XB273U GX | S2417DG | 55CX
G Pro X Superlight | VA88M MX Red Silent | pfSense + Mullvad VPN | Mobiler

Permalänk
Inaktiv

Func KB-460 är nog det billigaste du kan få tag i

Permalänk
Medlem

Jag använder ett Ducky Shine3 TKL med MX Blue-switchar. Duckyborden är dyra, men jag fullkomligt älskar MX Blue. Köpte blåa O-ringar från maxfps och pillade på alla tangenter och nu har jag ett smidigt litet tangentbord med ett fantastiskt nedtonat klick, taktil feedback och bakgrundsbelysning. Knapparna är gjorda i PCB-plast så de håller oerhört länge också - rekommenderas!

Men at the end of the day är det bästa att dra till en butik som har tangentbord framme för test och känna efter vilka switchar du gillar bäst. Vissa gillar taktil feedback (MX blue och brown), vissa gillar linjär feedback (MX black, red... och någon till)

http://www.keyboardco.com/blog/index.php/2012/12/an-introduct...

Permalänk
Medlem

Vad är billigt?
Själv är jag nöjd med mitt quickfire med blåa brytare. Köpte det som första mekaniska tangentbord.

Visa signatur

Ryzen 5600X | MSI Tomahawk | GTX 3070

Permalänk
Medlem

Tjena , har själv kört på ett Qpad MK-80 sen det släpptes och är helnöjd. Några lampor har slocknat men det har levt ett hårt liv , beställde precis ett Tt esports Knucker bara för att testa tangenterna " Ska kännas som mekaniska "
Dock ingen bakgrundsbelysning , men det har jag växt ifrån
Lycka till.

Visa signatur

Ryzen 5 3600 @ 4.2 Ghz - Cooler Master Hyper 212 Black Edition
MSI B450M Mortar Max - Corsair Ryzen LPX 32GB 3600MHz / DDR4
Phanteks Eclipse P300 - PNY GeForce RTX 3070 8GB - Seasonic Focus+ / 650W / 80+ Gold
Samsung SSD 850 EVO 500GB - Kingston A400 SSD 480 GB
ACER Predator X34GS - Nobelchair Hero Black Edition