Får samtal från ett skumt nummer

Permalänk
Avstängd

Får samtal från ett skumt nummer

Numret är 00 98 912 264 4776. Står att det ät från Iran eller nått... råkade svara.. Och nu ringer dom hela tiden..

Vad är det för skit? Nån scam? Brode jag ringa Tele2 o be dom och spärra eller nått?

Tack för svar! Ursäkta stavningen har bråttom + att jag har dyslexi.

Snälla svara fort!

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Hedersmedlem

Vad vill de då?

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

Svara dom och lyssna på vad dom vill.

Visa signatur

RABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLERABBLE

Permalänk
Medlem

Det har ringt liknande nummer hem till mig dock slutade dom efter jag sa "I'm Batman" men mitt försök till batmans röst.
Men vad jag har läst så är mångas mål att man ska ringa tillbaka och då kostar det skjortan.

Permalänk
Medlem

Bjud över dem på fika

Visa signatur

7800X3D
4090 G OC

Permalänk
Medlem

Blacklista numret bara.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av gabinono:

Svara dom och lyssna på vad dom vill.

Skrivet av giplet:

Vad vill de då?

Skrivet av A-T-E:

Det har ringt liknande nummer hem till mig dock slutade dom efter jag sa "I'm Batman" men mitt försök till batmans röst.
Men vad jag har läst så är mångas mål att man ska ringa tillbaka och då kostar det skjortan.

Skrivet av ozo64:

Blacklista numret bara.

Jo jag hörde inte vad dom sa. Men kan jag blockera nummret?

Och eftersom jag bara råkade svara så borde det inte kunna komma någon räkning på 5-6000? Det är min styvfar som står på abonnemanget så vill inte att han ska få en stor fet räkning. Ni kan förstå min oro väl?

Så gåre o blocka? Måste jag ha någon app? har Nexus 5. Är inte så insatt i mobilvärden.

Och kan jag göra nått för att slippa få sånna här samtal i framtiden?

tacksam som sjuttsingen för era svar och fram tida svar!

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Medlem

haha. Be comviq att spärra inkommande utlandssamtal bara. Tror de kan göra det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BOMBAii:

Jo jag hörde inte vad dom sa. Men kan jag blockera nummret?

Och eftersom jag bara råkade svara så borde det inte kunna komma någon räkning på 5-6000? Det är min styvfar som står på abonnemanget så vill inte att han ska få en stor fet räkning. Ni kan förstå min oro väl?

Så gåre o blocka? Måste jag ha någon app? har Nexus 5. Är inte så insatt i mobilvärden.

Och kan jag göra nått för att slippa få sånna här samtal i framtiden?

tacksam som sjuttsingen för era svar och fram tida svar!

Jag använder TrueCaller för att blockera samtal. Det finns också en funktion om man har Android som OS att dem automatiskt blockerar rapporterade nummer

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Avstängd
Skrivet av meastro:

haha. Be comviq att spärra inkommande utlandssamtal bara. Tror de kan göra det.

Skrivet av jnsson:

Jag använder TrueCaller för att blockera samtal. Det finns också en funktion om man har Android som OS att dem automatiskt blockerar rapporterade nummer

tack för tipsen!

Visa signatur

CPU: 4770K | GPU: 2x EVGA GTX 980 SC ACX 2.0 SLI | RAM: 16GB Kingston HyperX 1600MHz | PSU: EVGA Supernova G2 850W | Moderkort: Gigabyte Z87X-OC | SSD: Samsung 830 256GB & Samsung 850 Pro 512GB | HDD: 2TB | Chassi: NXZT H440 Black/Orange | CPU Kylning: Hydro H100i | Skärm: LG IPS277L 27"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BOMBAii:

Numret är 00 98 912 264 4776. Står att det ät från Iran eller nått... råkade svara.. Och nu ringer dom hela tiden..

Vad är det för skit? Nån scam? Brode jag ringa Tele2 o be dom och spärra eller nått?

Tack för svar! Ursäkta stavningen har bråttom + att jag har dyslexi.

Snälla svara fort!

Svartlista numret i sin telefon bara. behövs inga särskildaappar för det...går att göra i samtalsloggen.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

///M4