Permalänk
Medlem

Bahnhof och iTux Göteborg fråga.

Vet inte om jag är i rätt del av forumet men det känns rätt iaf.

Det är så att jag har bahnhof / itux och har under den senaste veckan haft problem med diverse hemsidor där jag enbart får medelandet "Inga data har tagits emot" i chrome. http://store.steampowered.com är den sida som det har stört mig mest, jag får även error code: -324 Failed to load web page (unknown error) i steam clienten. Så jag undrar om någon som har bahnhof / itux göteborg upplever samma problem. Kan tillägga att jag provat på min stationära och 2st laptops så känns inte som problemet ligger hos mig då min stationära är kopplad direkt i väggen och laptopsen går via router kopplad i separat utag.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 RGB MK2 Low Profile // Mouse: Corsair Dark Core RGB with the MM1000 QI mousepad // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD //

Permalänk
Medlem

Tjenare knaz. Jag har också Bahnhof via iTux Göteborg.

Jag har exakt samma problem som dig. Flera hemsidor arbetar trögt och jag kommer inte in på store.steampowered.com, och funkar så klart inte i steam-clienten heller. Jag har verkligen testat allt. Kopplat direkt till modemet, testat olika webbläsare och enheter, testat flera olika DNS-servrar. Jag har även bytt tillbaka till publik IP-Adress då Bahnhof valde att byta standard till privat sedan en tag tillbaka. Jag har även haft kontakt med deras kundservice, och de har inte funnit något problem.

Jag har verkligen ingen jävla aning var problemet är, och jag börjad bli jävligt trött på Bahnhofs skit.

Visa signatur

| R2 | Fractal 650w modulärt | Sandy i5 2500k | 560ti | Corsair 2x4GB | P-67 |

Permalänk

Funkar inte för mig heller och reddit är skitsegt! Vad fan är det som knasar sig nu då

Permalänk
Medlem

Verkar vara struligt här med. Har Telia dock så Bahnhof kör väl trafik över Telias nät med då

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Skrivet av matte56:

Verkar vara struligt här med. Har Telia dock så Bahnhof kör väl trafik över Telias nät med då

Precis, gör man en traceroute till en IP i staterna så går det via teliasnät nät. Felet borde ligga där nånstans.

Har testat lite mer och det fungerar bra att surfa till reddit med mobilen som har tele2. Vidare så kan jag surfa till både steam och reddit om jag ansluter till mullvads tyska server. Jag kan dock inte ansluta till deras holländska eller amerikanska server.

Edit: Nu funkar steam igen. Klart skumt det här

Permalänk
Medlem
Skrivet av frostfield:

Precis, gör man en traceroute till en IP i staterna så går det via teliasnät nät. Felet borde ligga där nånstans.

Har testat lite mer och det fungerar bra att surfa till reddit med mobilen som har tele2. Vidare så kan jag surfa till både steam och reddit om jag ansluter till mullvads tyska server. Jag kan dock inte ansluta till deras holländska eller amerikanska server.

Har själv aldrig haft problem med reddit, men när jag nu såg dit inlägg och testade funkade det inte här. Grejen med steam är att det funkar ibland, men väldigt väldigt sällan, och då är det i bara några få sekunder.

Visa signatur

| R2 | Fractal 650w modulärt | Sandy i5 2500k | 560ti | Corsair 2x4GB | P-67 |

Permalänk
Inaktiv

Kollar man driftinfo på Bahnhof så verkar itux toppa listan med problem. :/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

itux är skit, tyvärr påverkar det samtliga operatörer som körs på itux För mig så lägger nätet ner på nätterna typ 2 ggr i veckan efter 2-4 på natten. Ibland i 10min och ibland över 30 min å då ger jag upp.

Må det sägas att itux ägs av comhem?

Permalänk
Skrivet av SolidReactor:

itux är skit, tyvärr påverkar det samtliga operatörer som körs på itux För mig så lägger nätet ner på nätterna typ 2 ggr i veckan efter 2-4 på natten. Ibland i 10min och ibland över 30 min å då ger jag upp.

Må det sägas att itux ägs av comhem?

I det här fallet lär det väl inte vara itux fel iom att det bara är vissa sidor som är långsamma.

Permalänk
Medlem

Samma problem, har varit såhär ganska länge nu för mig.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av nino:

Samma problem, har varit såhär ganska länge nu för mig.

Yao nainners.

Jo det har varit så ett jävla bra tag, men sedan igår så har ALLT verkligen löst sig. Steam funkar igen och Youtube segar inte anus. woop woop

Visa signatur

| R2 | Fractal 650w modulärt | Sandy i5 2500k | 560ti | Corsair 2x4GB | P-67 |